Vraag

• sebos280
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-08 12:09
Mijn vraag is:
Mogen fabrikanten je defecte videokaart omruilen voor een refurbished model binnen de garantie termijn i.p.v een nieuwe opsturen ? Is dit toegestaan in de wet NL-EU ?

Korte backstory :

Mijn videokaart ging stuk na ~5 maanden in gebruik te hebben. Het was een Gigabyte rx 56 die ik rond januari 2019 had gekocht bij Megekko. Natuurlijk heb ik het retour gestuurd en kreeg ik het "gerepareerd" terug. Het retour gaat eerst naar Megekko en die verstuurd het naar Gigabyte die het uiteindelijk repareert. Voor de eerste reparatie wachtte is ongeveer een maand maar het probleem was nog steeds niet verholpen. Dus na paar dagen had ik het opnieuw retour gestuurd en dit was ~2 maanden geleden. Gigabyte heeft geen nieuwe rx56 modellen(denk ik) en kunnen mijn videokaart ook niet repareren. Dus ze proberen mij of een refurbished rx64 model aan te smeren met een bijbetaling van 50€ of een refurbished rx56.

Alle reacties

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
Ja zolang het maar hetzelfde product of beter is en in dezelfde staat of beter verkeerd dan die jij had.
En daar is ook niet mis mee toch? jij had je kaart ook eerst in gebruik genomen en je krijgt een kaart terug die ook in gebruik is genomen.
Om nou gelijk een nieuwe te eisen of je geld terug, daar heb je ( nog ) geen recht op.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
JohanNL schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:00:
Ja zolang het maar hetzelfde product of beter is en in dezelfde staat of beter verkeerd dan die jij had.
En daar is ook niet mis mee toch? jij had je kaart ook eerst in gebruik genomen en je krijgt een kaart terug die ook in gebruik is genomen.
Om nou gelijk een nieuwe te eisen of je geld terug, daar heb je ( nog ) geen recht op.
Is dat zo? Er was toch een vergelijkbare zaak over Apple producten.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31

In vino veritas, in aqua sanitas

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis hier de eigen inzet, welke zaken je zelf al gevonden en ondernomen hebt.

Ik sluit mij verder aan met @JohanNL @pacificocean @Hackus

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.