Pincode verdwenen na update Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een Windows 10 laptop waarbij ik altijd inlog met een pincode.
Nu heb ik de computer opgestart maar het invoerveld van de pincode is verdwenen dus ik kan niet meer in mijn computer.
Het wachtwoord ben ik ook kwijt en de geheugensteun werkt ook niet. (ik weet het, heel rommelig)
Ook heb ik geen Microsoft account gekoppeld aan deze computer dus de reset pagina van Microsoft kan ik niet gebruiken.
Is er een manier om dit op te lossen zonder dat ik mijn gegevens kwijtraak?

Bedankt alvast.

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-12-2019 20:11)

Verwijderd

Misschien niet de snelste manier, maar wat ik zou doen is de HDD/SSD er uit halen en via een dock aansluiten op een andere PC en via die manier toch bij je data kunnen!

Voor mij persoonlijk de makkelijkste manier, misschien zijn er Tweakers met snellere oplossingen ;-)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet de snelste manier, maar wat ik zou doen is de HDD/SSD er uit halen en via een dock aansluiten op een andere PC en via die manier toch bij je data kunnen!

Voor mij persoonlijk de makkelijkste manier, misschien zijn er Tweakers met snellere oplossingen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Een pincode is per definitie gekoppeld aan een microsoft account... correct me if i m wrong... maar als je toegang heb tot je microsoft account of e mail / hotmail / passport.net kan je het account herstellen... zelfs geen onedrive ingesteld????

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Weet je zeker dat je bij het inloggen niet even op het andere pictogrammetje voor pincode kan klikken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is geen letterlijke brand dus ik heb HELP verwijderd uit de topictitel.

Verder: wachtwoord is te resetten, niet te achterhalen, met https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Edit: maar kijk idd eerst of de pincode niet is terug te halen. (En als de HDD/ssd is versleuteld dan heb je simpelweg pech)

[ Voor 66% gewijzigd door F_J_K op 19-12-2019 19:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

lSltAlKeR schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:40:
Een pincode is per definitie gekoppeld aan een microsoft account... correct me if i m wrong... maar als je toegang heb tot je microsoft account of e mail / hotmail / passport.net kan je het account herstellen... zelfs geen onedrive ingesteld????
Nee hoor. Hier gewoon een lokaal account, met pincode.

Voor TS: er zijn allerhande programma's die een bootable USB maken, waarmee je het wachtwoord binnen twee minuten van je PC af hebt.

Bijvoorbeeld: https://www.lifewire.com/...try-editor-review-2626147

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zeg ik het wat verkeerd maar ik probeer duidelijk te maken dat ik dus afgezien van de pincode nergens meer bij kan. En de pincode optie is weg.

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:44:
Weet je zeker dat je bij het inloggen niet even op het andere pictogrammetje voor pincode kan klikken?
Yup, heel zeker.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:53:
Er is geen letterlijke brand dus ik heb HELP verwijderd uit de topictitel.

Verder: wachtwoord is te resetten, niet te achterhalen, met https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Edit: maar kijk idd eerst of de pincode niet is terug te halen. (En als de HDD/ssd is versleuteld dan heb je simpelweg pech)
Maar dat is nu net het probleem. ik kan niet meer inloggen en de pincode optie is weg. De pincode heb ik gewoon in mijn hoofd. Mijn concrete vraag is dus, hoe krijg ik het veld pincode weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:05
Zoals anderen al aangaven is dan de enige optie aan de slag te gaan met een USB stick om van daaruit je wachtwoord te resetten naar iets wat je zelf wil.

Als je "per ongeluk" of ooit "omdat ik het wou" encryptie hebt aangezet kan je fluiten naar je gegevens, simpel, maar de oplossing is wel geboden.
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:10:
[...]

Maar dat is nu net het probleem. ik kan niet meer inloggen en de pincode optie is weg. De pincode heb ik gewoon in mijn hoofd. Mijn concrete vraag is dus, hoe krijg ik het veld pincode weer terug?
Niet, als je het niet meer ziet dan komt het ook niet zomaar terug. Ik vind het een raar verhaal, maar het snelste, makkelijkste om tot een werkbare oplossing voor jou te komen is dat wachtwoord resetten. Halstarrig vasthouden aan "JA MAAR IK WIL MIJN PIN TERUG" is heel begrijpelijk maar dat zet nu geen zoden aan de dijk...

[ Voor 51% gewijzigd door HyperBart op 19-12-2019 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Fout. Pincode is gebaseerd op de machine.

Pin is verschillend per machine.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:11:
Zoals anderen al aangaven is dan de enige optie aan de slag te gaan met een USB stick om van daaruit je wachtwoord te resetten naar iets wat je zelf wil.

Als je "per ongeluk" of ooit "omdat ik het wou" encryptie hebt aangezet kan je fluiten naar je gegevens, simpel, maar de oplossing is wel geboden.
Een oplossing is geboden. dat klopt. maar niet de oplossing. Maar toch bedankt

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:11:

[...]

Niet, als je het niet meer ziet dan komt het ook niet zomaar terug. Ik vind het een raar verhaal, maar het snelste, makkelijkste om tot een werkbare oplossing voor jou te komen is dat wachtwoord resetten. Halstarrig vasthouden aan "JA MAAR IK WIL MIJN PIN TERUG" is heel begrijpelijk maar dat zet nu geen zoden aan de dijk...
Ik vind het wel een raar antwoord van je maar ik dank je voor je moeite.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:05
Heb je geen foutmelding gezien de eerste keer opstartend na de update?

Iets in deze trant? https://www.isumsoft.com/...-no-longer-available.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:14:
[...]

Een oplossing is geboden. dat klopt. maar niet de oplossing. Maar toch bedankt
Reset je wachtwoord via de gegeven oplossing en negeer de pincode, simpel. Of ik moet er van uitgaan dat je stiekem andermans wachtwoord probeert te kraken en dus je topic sluiten. Ik zie niet echt andere mogelijkheden..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Jeroenneman schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:59:
[...]

Nee hoor. Hier gewoon een lokaal account, met pincode.
Snake schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:12:
[...]

Fout. Pincode is gebaseerd op de machine.

Pin is verschillend per machine.
Aha... Ik dacht dus dat een pin enkel was in te stellen met een MS account en geen lokaal account ....

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Een aantal sites geven als mogelijke oplossing op de tab toets drukken wanneer je in het login scherm bent, dan kan het invoerveld voor de pin code weer te voorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

TheVMaster

Moderator WOS
Maar als dat niet lukt, dan zou ik als TS gewoon een wachtwoord reset methode gebruiken, die hierboven al werden aangedragen. Voor de rest wat mijn gewaardeerde collega @F_J_K al zegt.

@Verwijderd laat even weten wat nu precies het probleem is om even je wachtwoord te resetten, waarna je weer een PIN kunt instellen. Dat is namelijk de enige methode om de PIN weer terug te krijgen, als het tenminste je eigen pc is.
Pagina: 1