Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen 3900x 1440p gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name FPS-gamen op 1440p met hoge graphics-voorkeuren en framerates.
Veelal Battlefield V, PUBG, onlangs verschenen CoD ook maar eens opstarten :+, uh...

Daarnaast wat knutselen met machine/deep learning en gewoon wat programmeren, daar komt wel eens wat virtualisatie bij kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1100 euro + eventuele voeding indien nodig + verzending
Laat ik net wat performance liggen met 100 euro extra, dan sta ik daar voor open.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wil ik overnemen van m'n huidige systeem, dan wel inbouwen wat al onderweg is als upgrade:

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenKFA2 GeForce RTX 2080 Super EX (1-Click OC) Retail€ 695,-€ 695,-
1Voedingenmiste 4 pin cpu connector :/
1Solid state drives (onderweg... duurt langer vanwege monitor, kan nog annuleren dus) Samsung 970 EVO 1TB€ 144,90€ 144,90
1Monitoren (onderweg...)LG UltraGear 27GL850 Zwart€ 465,85€ 465,85

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik zo reken blijft er 150 watt over voor het systeem na aftrek gpu en cpu, als er inderdaad 550 watt uit m'n voeding komt natuurlijk. Maar als er een stevigere voeding moet komen dan zij dat maar zo. Maar dan zou ik op nieuw aan te schaffen uitkomen op:

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 532,-€ 532,-
1MoederbordenAsus Prime X570-P€ 174,90€ 174,90
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 135,25€ 135,25
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,50€ 74,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 131,-€ 131,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mja Asus heeft me kwa huidig moederbord teleurgesteld (ruis op audio) dat hoop ik met dit mobo niet weer te hebben!.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet per se heel stil te zijn, onderdelen hoeven ook echt geen RGB te hebben, als ze goedkoper zijn, dan prima hoor.

Ga je overklokken?
3900x is niet echt een overklokplatform geloof ik, vind ik ook wel best (als ik m'n huidige systeem overklok valt de NIC wel eens uit, niet mijn kopje thee kennelijk)

Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat gespiekt bij andere Ryzen-lijstjes... maar:
Heb ik m'n centjes zo handig verspreid over onderdelen voor m'n doeleinden? Gaat m'n voeding het
trekken?
Is deze kast uit BBGs nou wel of niet handig :?

En wat zou een moederbord als pricewatch: Gigabyte X570 Aorus PRO nou betekenen voor deze build... behalve een hoger prijskaartje ? Is 16GB ram eigenlijk ook niet al voldoende?

[ Voor 1% gewijzigd door steveman op 20-12-2019 22:56 . Reden: Nieuwe voeding toch nog nodig. ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Beste antwoord (via steveman op 20-12-2019 11:40)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19
Heb je 32GB nodig? Want voor minder dan dat bedrag heb je ook een 16GB 3600MHz C16 kit van G.skill. Die 3600MHz is de sweetspot.

En eerlijk gezegd zou ik de 3900X laten voor wat het is, de meerprijs weegt niet op tegen de prestatiewinst voor wat jij ermee wilt doen. Dat kunnen de 3700X en 3800X net zo goed.

Alle reacties

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Ha, bleek ik zomaar iemand te kennen die net een vergelijkbaar systeem heeft aangeschaft, daar wat inspiratie uit geput, dit komt erbij:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 523,49€ 523,49
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 179,-€ 179,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 140,99€ 140,99
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 144,99€ 144,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 149,95€ 149,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.444,17

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • Beste antwoord

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19
Heb je 32GB nodig? Want voor minder dan dat bedrag heb je ook een 16GB 3600MHz C16 kit van G.skill. Die 3600MHz is de sweetspot.

En eerlijk gezegd zou ik de 3900X laten voor wat het is, de meerprijs weegt niet op tegen de prestatiewinst voor wat jij ermee wilt doen. Dat kunnen de 3700X en 3800X net zo goed.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Oh Jeroen doe dat nou niet! De hele handel ligt net voor me klaar op het afhaalpunt!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

steveman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:39:
Oh Jeroen doe dat nou niet! De hele handel ligt net voor me klaar op het afhaalpunt!
_O- oOo _O-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:25
Tot zo ver het geduld. Je maakt een topic en een paar uur later heb je het gewoon al besteld.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Zo, hehe hij post.

Voeding uit m'n oude pc had geen 4 pins cpu connector, dus gauw naar coolblue gereden, die had nog iets op voorraad gelukkig.

't Ding post, nu nog even alle meuk installeren.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
steveman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:57:
Zo, hehe hij post.

Voeding uit m'n oude pc had geen 4 pins cpu connector,
Heb je alleen nodig als je tot het gaatje gaat overklokken.
Welk merk en type is je 'oude' voeding?
dus gauw naar coolblue gereden, die had nog iets op voorraad gelukkig.
Klinkt niet veelbelovend. Welk merk en type?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

steveman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:57:
Zo, hehe hij post.

Voeding uit m'n oude pc had geen 4 pins cpu connector, dus gauw naar coolblue gereden, die had nog iets op voorraad gelukkig.

't Ding post, nu nog even alle meuk installeren.
Sinds wanneer heb je die nodig, mijn 3900X is gewoon met een enkele 8-pins aangesloten, de 4-pins gebruik ik niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1