Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name FPS-gamen op 1440p met hoge graphics-voorkeuren en framerates.
Veelal Battlefield V, PUBG, onlangs verschenen CoD ook maar eens opstarten
, uh...
Daarnaast wat knutselen met machine/deep learning en gewoon wat programmeren, daar komt wel eens wat virtualisatie bij kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1100 euro + eventuele voeding indien nodig + verzending
Laat ik net wat performance liggen met 100 euro extra, dan sta ik daar voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wil ik overnemen van m'n huidige systeem, dan wel inbouwen wat al onderweg is als upgrade:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik zo reken blijft er 150 watt over voor het systeem na aftrek gpu en cpu, als er inderdaad 550 watt uit m'n voeding komt natuurlijk. Maar als er een stevigere voeding moet komen dan zij dat maar zo. Maar dan zou ik op nieuw aan te schaffen uitkomen op:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mja Asus heeft me kwa huidig moederbord teleurgesteld (ruis op audio) dat hoop ik met dit mobo niet weer te hebben!.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet per se heel stil te zijn, onderdelen hoeven ook echt geen RGB te hebben, als ze goedkoper zijn, dan prima hoor.
Ga je overklokken?
3900x is niet echt een overklokplatform geloof ik, vind ik ook wel best (als ik m'n huidige systeem overklok valt de NIC wel eens uit, niet mijn kopje thee kennelijk)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat gespiekt bij andere Ryzen-lijstjes... maar:
Heb ik m'n centjes zo handig verspreid over onderdelen voor m'n doeleinden? Gaat m'n voeding het
trekken? Is deze kast uit BBGs nou wel of niet handig
En wat zou een moederbord als pricewatch: Gigabyte X570 Aorus PRO nou betekenen voor deze build... behalve een hoger prijskaartje ? Is 16GB ram eigenlijk ook niet al voldoende?
Met name FPS-gamen op 1440p met hoge graphics-voorkeuren en framerates.
Veelal Battlefield V, PUBG, onlangs verschenen CoD ook maar eens opstarten
Daarnaast wat knutselen met machine/deep learning en gewoon wat programmeren, daar komt wel eens wat virtualisatie bij kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1100 euro + eventuele voeding indien nodig + verzending
Laat ik net wat performance liggen met 100 euro extra, dan sta ik daar voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wil ik overnemen van m'n huidige systeem, dan wel inbouwen wat al onderweg is als upgrade:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 2080 Super EX (1-Click OC) Retail | € 695,- | € 695,- |
| 1 | Voedingen | miste 4 pin cpu connector | € | € |
| 1 | Solid state drives (onderweg... duurt langer vanwege monitor, kan nog annuleren dus) | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Monitoren (onderweg...) | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 465,85 | € 465,85 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik zo reken blijft er 150 watt over voor het systeem na aftrek gpu en cpu, als er inderdaad 550 watt uit m'n voeding komt natuurlijk. Maar als er een stevigere voeding moet komen dan zij dat maar zo. Maar dan zou ik op nieuw aan te schaffen uitkomen op:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 532,- | € 532,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X570-P | € 174,90 | € 174,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 135,25 | € 135,25 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 131,- | € 131,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.047,65 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mja Asus heeft me kwa huidig moederbord teleurgesteld (ruis op audio) dat hoop ik met dit mobo niet weer te hebben!.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet per se heel stil te zijn, onderdelen hoeven ook echt geen RGB te hebben, als ze goedkoper zijn, dan prima hoor.
Ga je overklokken?
3900x is niet echt een overklokplatform geloof ik, vind ik ook wel best (als ik m'n huidige systeem overklok valt de NIC wel eens uit, niet mijn kopje thee kennelijk)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat gespiekt bij andere Ryzen-lijstjes... maar:
Heb ik m'n centjes zo handig verspreid over onderdelen voor m'n doeleinden? Gaat m'n voeding het
trekken? Is deze kast uit BBGs nou wel of niet handig
En wat zou een moederbord als pricewatch: Gigabyte X570 Aorus PRO nou betekenen voor deze build... behalve een hoger prijskaartje ? Is 16GB ram eigenlijk ook niet al voldoende?
[ Voor 1% gewijzigd door steveman op 20-12-2019 22:56 . Reden: Nieuwe voeding toch nog nodig. ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!