Schade aan trampoline: wat vergoeden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is onze trampoline door vandalisme beschadigd. Er zit precies in het midden een gat van 4cm in. Dit gat wordt natuurlijk groter als je er op gaat springen en daarmee is de trampoline onbruikbaar. De dader is bekend en biedt aan om het probleem op te lossen. Verzekering is vanwege (de aard van) vandalisme niet van toepassing. Voordat we het over de oplossing gaan hebben ben ik zelf op zoek gegaan naar wat ik een goede oplossing vind.

De enige oplossing voor mij is dat de trampoline weer bruikbaar is. Dat kan op 2 manieren:
- met een reparatie
- met een nieuw doek

Het nadeel van een reparatie vind ik dat dit niet 100% zekerheid biedt dat het doek niet opnieuw of verder stuk gaat en daarnaast ziet het er lelijk uit want je ziet een soort pleister op de trampoline zitten. Het nadeel aan een nieuw doek is dat dit ongeveer 2x zo duur is als repareren (80 vs 160 euro ongeveer).

Ik kan me voorstellen dat de dader reparatie wil laten doen maar dan is het resultaat voor mij dat ik een slechtere situatie heb dan ik had voordat de trampoline gesloopt werd. Anderzijds is met een nieuw doek het resultaat beter omdat een nieuw doek altijd beter is dan het huidige doek dat 3 jaar oud is. Desondanks is het niet mijn schuld dat de trampoline stuk is gegaan natuurlijk.

Wat is nu handig om te doen?

Beste antwoord (via Nomad op 22-12-2019 09:07)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Topic openen op Tweakers en 4+ pagina's aan extreem ingewikkelde scenario's en nét-niet-vergelijkbare ervaringen krijgen terwijl je de oplossing al had - en daarin in de eerste twee posts bent bevestigd.

:+

Alle reacties

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 17:00

Agent47

I always close my contracts.

Je kunt ook aangeven : Nieuw doek of nieuwe trampoline, wedden dat die voor een nieuw doek gaat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 09:42

snmght

imho dan he

XeNeRgY schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:44:
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is onze trampoline door vandalisme beschadigd. Er zit precies in het midden een gat van 4cm in. Dit gat wordt natuurlijk groter als je er op gaat springen en daarmee is de trampoline onbruikbaar. De dader is bekend en biedt aan om het probleem op te lossen. Verzekering is vanwege (de aard van) vandalisme niet van toepassing. Voordat we het over de oplossing gaan hebben ben ik zelf op zoek gegaan naar wat ik een goede oplossing vind.

De enige oplossing voor mij is dat de trampoline weer bruikbaar is. Dat kan op 2 manieren:
- met een reparatie
- met een nieuw doek

Het nadeel van een reparatie vind ik dat dit niet 100% zekerheid biedt dat het doek niet opnieuw of verder stuk gaat en daarnaast ziet het er lelijk uit want je ziet een soort pleister op de trampoline zitten. Het nadeel aan een nieuw doek is dat dit ongeveer 2x zo duur is als repareren (80 vs 160 euro ongeveer).

Ik kan me voorstellen dat de dader reparatie wil laten doen maar dan is het resultaat voor mij dat ik een slechtere situatie heb dan ik had voordat de trampoline gesloopt werd. Anderzijds is met een nieuw doek het resultaat beter omdat een nieuw doek altijd beter is dan het huidige doek dat 3 jaar oud is. Desondanks is het niet mijn schuld dat de trampoline stuk is gegaan natuurlijk.

Je kent de dader. Deze wil het oplossen. Jij neemt alleen genoegen met een nieuw doek. Ik geloof dat het vrij evident is of mis ik toch nog iets?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +156 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Topic openen op Tweakers en 4+ pagina's aan extreem ingewikkelde scenario's en nét-niet-vergelijkbare ervaringen krijgen terwijl je de oplossing al had - en daarin in de eerste twee posts bent bevestigd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

XeNeRgY schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:44:

- met een reparatie
- met een nieuw doek

Nieuw doek ! evt betaal je zelf een klein deel bij. (je hebt gewin tov 3j oud doek)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 09:25

WKD

Ik ben het eens met Hackus hierboven, als je er volgens jezelf al op vooruit gaat, zou je ook een deel mee kunnen betalen aan het nieuwe doek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38

Yucon

*broem*

Nieuw doek idd. Dit repareren is vragen om ellende.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:48:
[...]

Deze post moeten we omlijsten en gebruiken bij alle soortgelijke topics (veel tegenwoordig).

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:45

Je vergeet de onvermijdelijke rechtsbijstand na 2 pagina's...

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04

Basszje

Reisvaap!]

Nieuw doek. Eventueel wat zelf lappen, een verzekering zou een dagprijs vergoeden denk ik, dus dan krijg je ook niet alles terug.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 10:43
nieuw doek, maar die persoon betaalt de prijs van de reparatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:33

SeatRider

Hips don't lie

metteko schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:11:
nieuw doek, maar die persoon betaalt de prijs van de reparatie.
Ik dacht net het omgekeerde :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

Vandalisme zeg je? Nieuw doek, dan leren ze dat vandalisme wel af(hoger bedrag). Anders aangifte doen :+

[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 19-12-2019 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als de dader de buurman was die gek werd van die takkeherrie.

Hem vriendelijk bedanken dat ie geen levens genomen heeft en beloven dat je nooit meer een trampoline koopt.

En anders idd een nieuw doek zoals eerder aangegeven.

En _/-\o_ @MrAcid op de valreep heb je de post van het jaar gemaakt. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

Hackus schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:48:
[...]

Nieuw doek ! evt betaal je zelf een klein deel bij. (je hebt gewin tov 3j oud doek)
Ik zou echt niet gaan bijbetalen als iemand het moedwillig sloopt. Dan mag die fijn op de blaren zitten.

Tenzij TS een persoonlijke band heeft met de dader die belangrijker is zou ik voor de optie met het minste werk en beste resultaat gaan. Als dat een nieuwe trampoline is dan is dat kut voor de vandaal maar daar moet je geen medeleven mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nieuwe trampoline, hij mag de oude houden.

Wie gaat de boel repareren? Manuur kosten zijn waarschijnlijk hoger als nieuw doek (80 euro doek + 80 euro gespecializeerd)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
[...]

Dat is ja het bestaansrecht van forums: discussiëren over zaken, waar je stiekem het antwoord allang op wist. Maar je wilt graag de mening van wildvreemde hebben, i.p.v. je vriendengroep die daar geen oren naar heeft of niet bestaat :+

Maar ik zou de dader gewoon voor het doek laten betalen, of zelfs een nieuwe trampoline zoals hierboven gesuggereerd werd.

[ Voor 9% gewijzigd door XiaomiGlobal op 19-12-2019 19:34 ]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark-k schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:08:
[...]

Ik zou echt niet gaan bijbetalen als iemand het moedwillig sloopt. Dan mag die fijn op de blaren zitten.

Tenzij TS een persoonlijke band heeft met de dader die belangrijker is zou ik voor de optie met het minste werk en beste resultaat gaan. Als dat een nieuwe trampoline is dan is dat kut voor de vandaal maar daar moet je geen medeleven mee hebben.
Door de OP te lezen, kun je uitgaan dat het geen moedwillige sloopactie is. Dat maakt het anders dan een door agent betrapte vandalist, die in de late uren in tuinen de boel sloopt.(dan nog kan het je buurjongen zijn, waar je verder goed contact mee hebt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:15

OMD

[...]

Reply van het jaar _/-\o_

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:02
Hackus schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:46:
[...]

Door de OP te lezen, kun je uitgaan dat het geen moedwillige sloopactie is. Dat maakt het anders dan een door agent betrapte vandalist, die in de late uren in tuinen de boel sloopt.(dan nog kan het je buurjongen zijn, waar je verder goed contact mee hebt)
Als het niet moedwillig was, dan regel je de schade toch fijn met de aansprakelijkheidsverzekering?

note 1; tenzij hij/zijn (ouders) tot die paar % horen die dat niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 21:36
Ik zou niet voor reparatie gaan.

Eerder voor een nieuw doek met evt een eigen bijdrage in verband met gebruiksduur van het vernielde doek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:29

Standeman

Prutser 1e klasse

mark-k schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:08:
[...]

Wat een onzin, wanneer je een deuk veroorzaakt bij een drie jaar oude auto, eis je toch ook geen nieuwe.

De daadwerkelijk geleden schade is die 80 euro. Er is niets dat aantoont dat een reparatie de kwaliteit van de trampoline verminderd. Wil je een nieuw doek, moet je het verschil er bij lappen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedankt allemaal voor het advies. We hebben afgesproken dat een nieuw doek vergoed wordt. Dat wordt nog een uitdaging omdat het betreffende doek blijkbaar niet meer verkrijgbaar is. Betekent dat wij waarschijnlijk een nieuwe trampoline moeten kopen waarbij ik de kosten van het doek dan maar als korting op de aanschaf zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Standeman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:07:
[...]

Wat een onzin, wanneer je een deuk veroorzaakt bij een drie jaar oude auto, eis je toch ook geen nieuwe.

De daadwerkelijk geleden schade is die 80 euro. Er is niets dat aantoont dat een reparatie de kwaliteit van de trampoline verminderd. Wil je een nieuw doek, moet je het verschil er bij lappen.
Dat is ook een kromme aanname. Een doek repareren blijf je altijd zien, verder moet er ook iemand het werk doen (doek demonteren en weer monteren etc). De kosten om schadeloos gesteld te worden zijn een stuk hoger dan die 80 euro.

Of accepteer jij bij een scheur in je autodeur het ook als ze gewoon even een lasje leggen? Of wil je dat het in de staat hersteld wordt zoals hij was voordat de schade kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:48
Dit is niet de vraag van de TS. Als je niet constructief en ontopic wilt reageren, reageer dan niet.
De vervolgdiscussie is verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 22-12-2019 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38

Yucon

*broem*

[...]

Volgens die logica is een lakstiftje ook een prima oplossing om een flinke kras weg te werken. De auto wordt er niet slechter van, maar het ziet totaal niet uit en niemand zal daarmee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark-k schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:42:
[...]

Dat is ook een kromme aanname. Een doek repareren blijf je altijd zien, verder moet er ook iemand het werk doen (doek demonteren en weer monteren etc). De kosten om schadeloos gesteld te worden zijn een stuk hoger dan die 80 euro.

Of accepteer jij bij een scheur in je autodeur het ook als ze gewoon even een lasje leggen? Of wil je dat het in de staat hersteld wordt zoals hij was voordat de schade kwam.
Doek vervangen is waar het om gaat. Je doet zelf kromme aannames hierboven.

Kras op je auto of spiegel defect, ga je ook geen nieuwe auto eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 22-12-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hackus schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:50:
[...]

Doek vervangen is waar het om gaat. Je doet zelf kromme aannames hierboven.

Kras op je auto of spiegel defect, ga je ook geen nieuwe auto eisen.
Klopt, maar er zit verschil tussen het doek laten vervangen of een vervangend doek krijgen, dat laatste moet je zelf nog een hoop werk voor doen voordat je trampoline weer werkt, dus dat is niet schadeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark-k schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:59:
[...]

Klopt, maar er zit verschil tussen het doek laten vervangen of een vervangend doek krijgen, dat laatste moet je zelf nog een hoop werk voor doen voordat je trampoline weer werkt, dus dat is niet schadeloos.
Dat kan de dader evt zelf ook doen. Maar het lijkt al 'opgelost' voor TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

De daadwerkelijk geleden schade is de waarde van het doek. Je kunt zo'n doek niet herstellen tot de staat waarin het was voor je er een gat in maakte. Dat blijft altijd een lelijke en potentieel wat zwakkere plek.

Een deuk vermindert de kwaliteit van een auto ook niet in veel gevallen. Toch spreekt je dan van schade. Onderdelen die niet te herstellen zijn, zullen vervangen moeten worden.

Het doek repareren is geen volwaardige oplossing, dus je kunt niet stellen dat de kosten van reparatie gelijk staan aan de schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:54
XeNeRgY schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:20:
Bedankt allemaal voor het advies. We hebben afgesproken dat een nieuw doek vergoed wordt. Dat wordt nog een uitdaging omdat het betreffende doek blijkbaar niet meer verkrijgbaar is. Betekent dat wij waarschijnlijk een nieuwe trampoline moeten kopen waarbij ik de kosten van het doek dan maar als korting op de aanschaf zie.
Je kan ook nog even op marktplaats kijken. Kinderen worden groot en dan worden ze vanzelf voor een klein prijsje weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:13
[...]

Een deuk in een oude auto repareren kost net zo veel als een deuk in een nieuwe auto repareren en bij een nieuwe auto eis je ook geen nieuwe.

[ Voor 6% gewijzigd door ASS-Ware op 22-12-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 09:01
Dagwaarde doek? :-p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Wanneer valt het doek over dit topic? :)

Kan je even merk en model geven van de trampoline? Kunnen we meezoeken naar een nieuw doek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Je kunt hoog of laag springen, en ik sta er niet om te springen om deze reactie te plaatsen, maar volgens mij is het doek nu toch echt gevallen voor dit topic...

[ Voor 24% gewijzigd door LankHoar op 01-01-2020 01:15 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1