Vraag

• Shoot_me83
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-03-2021
Hallo,

Ik heb een HP 260 G2 met een Intel HD Graphics 520.
Het probleem speelt wanneer ik deze computer verbind met een TV van 50" inch of meer, via een HDMI kabel.
Na 20 minuten gaat het beeld op zwart, blauw of een groen/gele kleur en de computer bevriest. Numlock reageert niet meer, andere monitor aansluiten zonder te herstarten geeft geen ander beeld en is niet meer over te nemen via teamviewer.
The computer is anderhalf jaar oud en heeft al die tijd prima gewerkt.

Als ik deze monitor aansluit op een 22 inch monitor gaat het goed, dan draait ie uren achter elkaar zonder problemen, zelfs met een stress test die de GPU al die tijd vol belast.

Uit de eventlogs kan ik weinig zinnigs halen, behalve de unexpected shutdown van mij om er weer leven in te krijgen.

Ik heb drivers geprobeerd van HP, Microsoft en Intel.
Het probleem speelt bij verschillende TV's van 50 inch, van verschillende merken.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden, want ik weet het niet meer.

Alvast mijn dank.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

50 inch zegt niet zo veel eigenlijk, wat is de resolutie van de schermen waar hij mee cashed?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Shoot_me83
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-03-2021
Resolutie in windows is op alle schermen 1920x1080

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Shoot_me83 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:22:
Resolutie in windows is op alle schermen 1920x1080
Dat is opvallend, ik kan me nog voorstellen dat hij er moeite mee heeft als hij opeens 4K aan moet sturen ofzo, maar het zou voor je pc/laptop/grafische chip niet uit moeten maken of je 1080p naar een scherm van 5 of van 50 inch stuurt.

Ik weet niet of en hoeveel data over het aangesloten scherm er over hdmi gestuurd wordt, maar het is op zijn minst vreemd te noemen dat het wel gebeurt bij een 50 inch tv en niet bij een 45 inch ofzo.

Het spijt me maar hier heb ik niet de kennis voor om op te lossen, er is vast iemand die meer weet over wat er precies gebeurt als je een externe hdmi output aansluit.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hoeveel werkgeheugen zit er in je systeem en wat is het geheugengebruik met één en met twee schermen aangesloten??

Nog steeds de trage hdd of heb je er inmiddels een ssd in gezet?

[ Voor 25% gewijzigd door Uszka op 19-12-2019 16:28 ]

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:15

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Gebruik je dezelfde HDMI-kabel voor de tv en de monitor? Dat zou je anders nog kunnen testen.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Pagina: 1