Onbruikbaar beeld Axis IP camera icm Synology surveillance

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 22:18
Sinds kort in het bezit van een Axis m2026-le mk ii, deze via PoE aangesloten en gekoppeld aan de Synology surveillance station. Deze neemt continue op, maar ook beweging wordt daarnaast vast gelegd.
Wanneer deze gekoppeld is, krijg ik netjes beeld. Maar na verloop van tijd (geen patroon) lopen alle kleuren door elkaar heen en is er geen fatsoenlijk beeld meer te zien in de opnames.
Het live beeld blijft wel goed.
Wanneer de PoE uit en aangezet wordt, gaat het weer even goed maar elke keer loopt het toch weer fout.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Axis m2026-le mk ii
- Synology surveillance station

Heb al wat met instellingen liggen proberen, oa: RSTP protocol veranderen, Keep-Alive uit of ander optie.

Iemand hetzelfde probleem of idee waar dit door opgelost kan worden?

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kun je meer keyframes toevoegen in de coded?

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 19-12-2019 13:45 ]

• winux
Die staat op max 30 frames

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Is dat niet een beetje veel bandbreedte? Vallen er niet gewoon frames weg?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 07:33
Kun je ook de werkelijke opnames checken? Ofwel de mp4 bestanden openen via netwerk en kijken hoe die eruit zien?

Ik heb met de DSCAM app dat de eerste 5 seconden het beeld groen is. Daarna rendert hij het beeld wel goed. Maar de werkelijke opnames is niks mis mee.

• winux
Zou verwachten met een gigabit verbinding dat geen probleem mag zijn toch?
Wanneer het beeld eenmaal onbruikbaar is, wordt het ook niet meer goed zonder handeling.

Kan de frames eens verlagen. Kijken wat dat voor effect heeft.

• winux
FunFair schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:31:
Kun je ook de werkelijke opnames checken? Ofwel de mp4 bestanden openen via netwerk en kijken hoe die eruit zien?

Ik heb met de DSCAM app dat de eerste 5 seconden het beeld groen is. Daarna rendert hij het beeld wel goed. Maar de werkelijke opnames is niks mis mee.
De mp4 die ik bekeken heb zijn ook slecht. Wellicht nog meer bekijken. Moet wel zeggen dat het bereik heel groot is. En er vaak bewegings meldingen komen. Hierdoor wordt er vaak geschakeld tussen live opname en detectie opname.
Pagina: 1