• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:42
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zakelijk, Microsoft office standaard word/excel zaken, Boekhouding Snelstart, keuring Nen3140 (Mors Smitt), en Kadaster tekeningen opvragen.

Wat mag het systeem gaan kosten? - Tussen 600-900 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Toetsenbord/muis+scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Intel NUC8i7BEH - Barebone € 594,11
- 2x HyperX Impact - Geheugen HX424S14IB2/8 € 74,38
- Microsoft Windows 10 Home (NL) € 110,95
- USB-comport adapter € 20?
- Kingston A2000 500 GB - Solid state drive € 63,81
Kosten totaal: € 863,25

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stille machine en liefst compact.

Wat verwacht je van ons?[i]
Loop ik nog ergens tegen aan mogelijk?

Hebben jullie nog advies voor zakelijk gebruik bij nucjes, i5 voldoende of toch i7 nemen?

Situatie:
> Er wordt nu met een i5 650 & 8 gb ram gewerkt, snelheid was prima maar upgraden naar Windows 10 gaat hem niet worden doordat de pc 7 jaar is en af en toe random bsod geeft belasting technisch ook al afgeschreven.
> Het apparaat met serieele poort uitlezen gebeurd eens 3x per jaar USB>Seriele poort moet voldoen dacht ik, leverancier heeft dit ook beschikbaar.

> Ram reden: 16gb ram, overkill maar kost amper 30 euro extra...
Ik heb de situatie in verleden meegemaakt dat de oude pc geupgrade werd van 4 > 8gb en dat leverde gedonder op, PC ging bsod,s vertonen en wilde niet goed samenwerken, modules werden lastig te krijgen, vaak waren ze veel te snel voor het moederbord en de langzamere waren verschikkelijk duur geworden, dat wil ik dus niet weer mee maken.
Ik verwacht dat deze pc ook weer 7+ jaar mee gaat mocht er geen defect gaan vertonen.

Binnenkort is de 10e generatie leverbaar maar het liefst willen wij de factuur nog op 2019 hebben, ook omdat Windows 7 support gaat stoppen natuurlijk.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-07 07:52
Hoe compact wil je dat het is? Als het een NUC moet zijn, dan heb je weinig opties, maar je kan ook voor bijvoorbeeld deze barebone gaan pricewatch: ASRock DeskMini A300, die laatst werd aangeraden in de BBG. Dan heb je wat meer keuze qua componenten en kan je wellicht meer krijgen voor dezelfde prijs. Of een mini-ITX case (zelfde redenering).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

i5 is voldoende @mr_evil08

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 08:18

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Niet zelf gaan lopen knutselen maar gewoon een A-merk (Dell, HP) kopen met supportcontract.

Of in dit geval, een notebook. Alleen is je budget dan wat aan de krappe kant.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.