We versturen via een verzendplatform, doorgaans via DPD pakketdienst onze pakketen. Deze zijn verzekerd tot 520 euro.
De producten worden nagenoeg altijd hier in huis gemaakt. Dus behalve inkoopkosten van onderdelen, bestaat een groot deel van de kosten uit arbeid. Daar komt een marge op, resultaat: de verkoopprijs.
In de afgelopen jaren is er enkele malen een pakket zoekgeraakt, of ontdaan van inhoud. In beide gevallen is toen de vervangingswaarde gedekt: de kosten die ik moest maken om de klant weer schadeloos te stellen. niet meer dan logisch ook.
Onlangs was er een pakket niet aangekomen. En net zoals de vorige keren heb ik een klein excel sheetje gemaakt met mijn kosten om de boel weer in orde te krijgen. Ik heb immers geen inkoopfactuur; het product bestaat uit een heleboel onderdelen + arbeid.
Nu wijst de verzender plotseling het arbeidsdeel af, en houdt vol dat arbeidskosten niet gedekt worden.
Echter staat die uitsluiting nergens te lezen, en zijn ze bovendien voorheen wél gedekt. Met DPD kan ik echter niet in conclaaf, want voor hen ben ik geen klant, en moet ik mij maar richten tot het verzendplatform, die verwijzen naar de uitspraak van DPD.
impliceert dat niet dat ik er kosten voor heb gemaakt en die gedekt zijn?
De producten worden nagenoeg altijd hier in huis gemaakt. Dus behalve inkoopkosten van onderdelen, bestaat een groot deel van de kosten uit arbeid. Daar komt een marge op, resultaat: de verkoopprijs.
In de afgelopen jaren is er enkele malen een pakket zoekgeraakt, of ontdaan van inhoud. In beide gevallen is toen de vervangingswaarde gedekt: de kosten die ik moest maken om de klant weer schadeloos te stellen. niet meer dan logisch ook.
Onlangs was er een pakket niet aangekomen. En net zoals de vorige keren heb ik een klein excel sheetje gemaakt met mijn kosten om de boel weer in orde te krijgen. Ik heb immers geen inkoopfactuur; het product bestaat uit een heleboel onderdelen + arbeid.
Nu wijst de verzender plotseling het arbeidsdeel af, en houdt vol dat arbeidskosten niet gedekt worden.
Echter staat die uitsluiting nergens te lezen, en zijn ze bovendien voorheen wél gedekt. Met DPD kan ik echter niet in conclaaf, want voor hen ben ik geen klant, en moet ik mij maar richten tot het verzendplatform, die verwijzen naar de uitspraak van DPD.
bron: https://www.dpd.com/nl/nl...orwaarden2019-05-01NL.pdf10. Verhoogde Dekking
10.1 Voor alle vormen van Dienstverlening geldt dat de Opdrachtgever en de Dienstverlener kunnen overeenkomen dat de Dienstverlener tegen betaling van een toeslag door de Opdrachtgever een verzekering afsluit en in geval van aansprakelijkheid tot de hoogte van de dekking schadevergoeding uitkeert. De voorwaarden zijn vindbaar op de website van de Dienstverlener op www.dpd.com.
10.2 Als de schade betrekking heeft op verlies of beschadiging van de goederen zal de waarde van de goederen worden vastgesteld op de laagste van de volgende waardes: de herstelkosten, de vervangingskosten of de marktwaarde ten tijde van het ter beschikking stellen aan de Dienstverlener. In geen geval zal de uit te keren schadevergoeding de prijs overtreffen die de Opdrachtgever er zelf voor heeft betaald of de kosten die hij er zelf voor heeft gemaakt.
10.3 Als de Opdrachtgever Verhoogde Dekking wenst, zal hij de Dienstverlener alle informatie verstrekken die relevant is met betrekking tot de goederen. De Dienstverlener zal, naar eigen vrije keuze, beslissen of het de Verhoogde Dekking zal verlenen.
impliceert dat niet dat ik er kosten voor heb gemaakt en die gedekt zijn?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.