Vraag

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:32
Hi allemaal,

Mijn Macbook Pro is afgelopen maand gerepareerd in de Apple Store Haarlem. Nu ligt Haarlem niet om de hoek (zo'n 1,5 uur rijden) dus ik kon na de reparatie niet met deze issue niet direct terug gaan.

Even het verhaal in het kort:

Ik heb mijn Macbook Pro 2018 (maxed out versie) dat bij aanschaf tegen de 5.000 euro gekost had ter reparatie aangeboden. Mijn toetsenbord was namelijk defect en registreerde vaak dubbele letters, erg vervelend dus ik bied hem ter reparatie aan dacht ik.

Ik leverde mijn Macbook Pro geheel onbeschadigd in bij de Apple store, na 2 weken wachten was de reparatie voltooid en kon ik hem ophalen.

Toen ik thuis kwam en er beter naar kijk zag ik dat de schroeven zo strak in de behuizing geschroefd zat dat mijn aluminium behuizing verbogen is, er een duik in de behuizing zit, mijn scherm een paar 'buts' beschadigingen heeft als of er een schroevendraaier tegen aan gevallen is en ik lightbleeding op mijn touchbar heb.

Wat ik me nu afvraag, stel ik me nu enorm aan (op een machine van bijna 5.000 euro) of vinden jullie terecht dat ik mijn laptop weer ter reparatie aan wil bieden?

Tevens is mijn toetsenbord weer defect :)

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dfb51b4d2511/5dfb51b4d18a3-90F6D7B1-4F2C-447E-B674-F7C15C152725.JPG

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dfb520d5e009/5dfb520d49cc4-IMG_0063_kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dfb5222626c4/5dfb52224a42d-IMG_0065_kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dfb523275daa/5dfb5232752f9-BAE8E3BF-556B-4E98-AECC-7B758063853E.JPG

Buiten dat is ontzettend teleurgesteld ben in Apple's officiële reparatie center vraag ik me af wat jullie hiervan vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Niet accepteren, dat moet gewoon beter gedaan worden. En de volgende keer direct kijken bij het ophalen.

• kevinkrs
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:40:
Niet accepteren, dat moet gewoon beter gedaan worden. En de volgende keer direct kijken bij het ophalen.
Correct, alleen in de winkel waar niet alles goed belicht is zie je het niet direct. Dan ben je allang blij dat je laptop weer terug hebt...

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:31
Zo snel mogelijk mee terug gaan anders gooien ze het straks erop dat je het zelf deze schade hebt veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

kevinkrs schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:42:
[...]

Correct, alleen in de winkel waar niet alles goed belicht is zie je het niet direct. Dan ben je allang blij dat je laptop weer terug hebt...
Ja, snap ik, maar de volgende keer trek je er 5 minuten meer voor uit en heb je dit gedonder niet :+ Lampje van je telefoon erbij doet ook wonderen.

• kevinkrs
vj_slof schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:43:
Zo snel mogelijk mee terug gaan anders gooien ze het straks erop dat je het zelf deze schade hebt veroorzaakt.
Heb wel al een afspraak voor aankomende Zondag. Reparatie was eind oktober/begin november, ik kon wegens projecten en deadlines niet mijn laptop weer retour leveren. Ik heb tevens wel Apple care gekocht.

Edit: Ik bedenk me net, als klant ga je natuurlijk niet zelf je laptop zo hard aanschroeven, dus het is ook wel een valide punt :)

[ Voor 13% gewijzigd door kevinkrs op 19-12-2019 11:49 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 14:07

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nou vind ik wel verschil zitten tussen die paar krasjes bij het schroefje en dat kleine beetje licht bij de touchbar enerzijds en de niet goed aansluitende bodemplaat en de beschadigde coating. Die laatste twee horen niet, maar de eerste categorie kan altijd gebeuren. Andersom: is een apparaat van 5000 euro direct helemaal afgeschreven zodra er een paar optische beschadigingen aan zitten? Lijkt mij sterk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:31
Icephase schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:49:
Nou vind ik wel verschil zitten tussen die paar krasjes bij het schroefje en dat kleine beetje licht bij de touchbar enerzijds en de niet goed aansluitende bodemplaat en de beschadigde coating. Die laatste twee horen niet, maar de eerste categorie kan altijd gebeuren. Andersom: is een apparaat van 5000 euro direct helemaal afgeschreven zodra er een paar optische beschadigingen aan zitten? Lijkt mij sterk...
Moeten ze maar eens bij een auto flikken... met krassen en deuken uit de garage je nieuwe auto terugkrijgen na een reparatie. Reken maar dat ze die weer in nieuwstaat terug gaan brengen op hun eigen kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Icephase schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:49:
Klopt, met die paar krasjes bij de schroeven zou ik kunnen leven, dat de behuizing bij de schroeven letterlijk ingedrukt is alsof er met een hamer opgeslagen is niet. Zelfde geld voor dat de behuizing een stuk open staat.

Ik zeg niet dat hij helemaal afgeschreven is, maar een Macbook is buiten een werk-tool ook toch stiekem wel een klein beetje een design esthetic, als je hier bijna 5.000 euro voor betaald heb en je krijgt je laptop erger terug dan dat je hem inleverde doet dit best wel zeer namelijk.

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 12:06
Nou vind ik wel verschil zitten tussen die paar krasjes bij het schroefje en dat kleine beetje licht bij de touchbar enerzijds en de niet goed aansluitende bodemplaat en de beschadigde coating. Die laatste twee horen niet, maar de eerste categorie kan altijd gebeuren.
Nee kan niet "altijd" gebeuren, zeker niet in officiële reparatie-kanaal van Apple.
duidelijk gevalletje machinaal schroeven met teveel torque, na de eerste schroef er achter komen dat de torque te hoog staat, en de rest van de schroeven wel correct er in draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Bushie op 19-12-2019 11:55 ]

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
Nee, is uiteraard niet acceptabel.

Ik lees dat de reparatie vorige maand al heeft plaatsgevonden, nu is het zaak om het zo snel mogelijk (telefonisch) melden zodat het in ieder geval geregistreerd is, mocht je dit niet al hebben gedaan.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kevinkrs schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:36:
Toen ik thuis kwam en er beter naar kijk zag ik dat de schroeven zo strak in de behuizing geschroefd zat dat mijn aluminium behuizing verbogen is
Dit is onmogelijk. Die onderdelen passen strak op elkaar; je kunt de schroeven niet vaster aanschroeven en dan dat veroorzaken.
er een duik in de behuizing zit
De werkelijke reden voor bovenstaand.
mijn scherm een paar 'buts' beschadigingen heeft als of er een schroevendraaier tegen aan gevallen is
Onacceptabel als je dat niet zelf gedaan hebt.
en ik lightbleeding op mijn touchbar heb.
Zou niet moeten idd.
Wat ik me nu afvraag, stel ik me nu enorm aan (op een machine van bijna 5.000 euro) of vinden jullie terecht dat ik mijn laptop weer ter reparatie aan wil bieden?
Als bovenstaand werkelijk door de reparatie komt, dwz jij hebt je laptop 100% zeker zonder die gebreken ingeleverd, dan stel je je zeker niet aan.

Als 't goed is, is toen je je laptop inleverde de Apple-storemedewerker je hele laptop langsgelopen op beschadigingen en andere imperfecties -- als daarbij geen melding gemaakt is van bovenstaande fouten dan moet je er gewoon mee terug kunnen. Lastig is wel dat je daarbij een maand gewacht hebt. Hoewel het maken van een afspraak verdomd moeilijk is dus je kunt 't daarop gooien.
Buiten dat is ontzettend teleurgesteld ben in Apple's officiële reparatie center vraag ik me af wat jullie hiervan vinden.
Was dit de werkelijke Apple Store? Want ik ben beter van hen gewend. En ik weet niet hoe ze in Haarlem werken maar in Amsterdam doen ze alle reparaties in-house.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 09:50
Je zegt al dat je toetsenbord weer defect is, dus als ze die weer gaan vervangen onder garantie dan is het issue met de touch bar al opgelost. Het lijkt me niet dat ze er dan moeilijk over doen om ook even die bottom case te vervangen. Verder natuurlijk onacceptabel dat dit zo gegaan is, ik ben ook beter gewend van de Apple Store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@kevinkrs Stiekem moet je hier heel blij mee zijn, want de kans is groot dat je dan een geheel nieuwe krijgt.

Zelf ook ooit mijn iMac van 2011 weggebracht voor reparatie, bij het ophalen waren er ook krassen op de behuizing. Omdat het model inmiddels zo oud was, een 2015 exemplaar als vervanging gekregen.

Beste service ooit! ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• kevinkrs
CyBeR schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:55:
[...]

Dit is onmogelijk. Die onderdelen passen strak op elkaar; je kunt de schroeven niet vaster aanschroeven en dan dat veroorzaken.

[...]

De werkelijke reden voor bovenstaand.

[...]

Onacceptabel als je dat niet zelf gedaan hebt.

[...]

Zou niet moeten idd.

[...]

Als bovenstaand werkelijk door de reparatie komt, dwz jij hebt je laptop 100% zeker zonder die gebreken ingeleverd, dan stel je je zeker niet aan.

Als 't goed is, is toen je je laptop inleverde de Apple-storemedewerker je hele laptop langsgelopen op beschadigingen en andere imperfecties -- als daarbij geen melding gemaakt is van bovenstaande fouten dan moet je er gewoon mee terug kunnen. Lastig is wel dat je daarbij een maand gewacht hebt. Hoewel het maken van een afspraak verdomd moeilijk is dus je kunt 't daarop gooien.

[...]

Was dit de werkelijke Apple Store? Want ik ben beter van hen gewend. En ik weet niet hoe ze in Haarlem werken maar in Amsterdam doen ze alle reparaties in-house.
Dank voor je uitgebreide mening, geen schade gemeld er zat ook geen schade op, nog geen krasje helemaal niks. Ik ben zelf echt extreem zuinig op mijn spullen en spullen zien er altijd uit alsof ze bij mij nog nieuw zijn. Ik kan uiteraard ook zeggen dat het altijd druk is, op de momenten waarop ik keek geen plaats was en op momenten dat er wel plaats was ikzelf niet kon.

Dit was voor de duidelijkheid een officiele apple winkel (Haarlem), ik ben vanuit Dordrecht daar naartoe gereden voor de reparatie omdat daar wel plaats was. Het was dus niet zomaar een winkel zonder licentie maar de originele Apple store.

• kevinkrs
Greatsword schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:58:
@kevinkrs Stiekem moet je hier heel blij mee zijn, want de kans is groot dat je dan een geheel nieuwe krijgt.

Zelf ook ooit mijn iMac van 2011 weggebracht voor reparatie, bij het ophalen waren er ook krassen op de behuizing. Omdat het model inmiddels zo oud was, een 2015 exemplaar als vervanging gekregen.

Beste service ooit! ;)
Eigenlijk heb ik dat het liefst, mijn scherm is na de reparatie ook (lichtelijk) beschadigd. Een buts in het scherm, als je met je nagel eroverheen gaat voel je ook dat er een hobbeltje zit. Valt niet op als het scherm aan is, maar wel als het scherm uit is of bij bijvoorbeeld donkere scene's in films.

Probleem moet het toetsenbord is wel dat het moeilijk te reproduceren is, de ene week typt hij prima en de andere week hangt mijn backspace toets bijvoorbeeld volledig vast. 2 busjes met perslucht helpt ook niet, en om elke week nu perslucht te moeten gaan spuiten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Butsen in het scherm, coating die beschadigd is, een bodemplaat die bol staat en een toetsenbord dat soms niet werkt (waar het immers mee begon) heeft invloed op de werking van het apparaat. Dus voor alle duidelijkheid: die vind ook ik niet ok en moeten dus hersteld worden. Ik zou hem nogmaals ter reparatie aanbieden waarbij je aangeeft dat het scherm en de touchbar óók hersteld moeten worden onder garantie van de vorige "reparatie".

Die krasjes: ach ja... ik zal wel weer tegen verschillende scheentjes aantrappen als ik zeg dat je die ook niet zou laten repareren als je ze zelf had gemaakt dus waarom direct een ander hiervoor laten dokken? Nee, het hoort niet, maar shit happens... door dit soort dingen 'durven' bedrijven ook niks meer en wordt alles dichtgetimmerd qua voorwaarden, gaan prijzen de lucht in en is service vaak ver te zoeken want o-o-o je zou maar eens een rechtzaak met dikke kosten aan je broek kunnen krijgen. Vergeet niet dat bij die bedrijven ook gewoon mensen werken die hun best doen. Flexibiliteit werkt 2 kanten op...

• kevinkrs
Icephase schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:24:
Butsen in het scherm, coating die beschadigd is, een bodemplaat die bol staat en een toetsenbord dat soms niet werkt (waar het immers mee begon) heeft invloed op de werking van het apparaat. Dus voor alle duidelijkheid: die vind ook ik niet ok en moeten dus hersteld worden. Ik zou hem nogmaals ter reparatie aanbieden waarbij je aangeeft dat het scherm en de touchbar óók hersteld moeten worden onder garantie van de vorige "reparatie".

Die krasjes: ach ja... ik zal wel weer tegen verschillende scheentjes aantrappen als ik zeg dat je die ook niet zou laten repareren als je ze zelf had gemaakt dus waarom direct een ander hiervoor laten dokken? Nee, het hoort niet, maar shit happens... door dit soort dingen 'durven' bedrijven ook niks meer en wordt alles dichtgetimmerd qua voorwaarden, gaan prijzen de lucht in en is service vaak ver te zoeken want o-o-o je zou maar eens een rechtzaak met dikke kosten aan je broek kunnen krijgen. Vergeet niet dat bij die bedrijven ook gewoon mensen werken die hun best doen. Flexibiliteit werkt 2 kanten op...
Dat er een klein krasje op de behuizing naast een schroef zou zitten zou ik trouwens gewoon nog acceptabel vinden. Dan zou ik zeggen van ja, die mensen moeten de behuizing ook dicht kunnen schroeven, maar een buts in het scherm of een hele behuizing doorbuigen vind ik wel weer een ander extreem :p

Verwacht wel dat een reparateur zuinig is op de hardware :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

kevinkrs schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:54:
[...]

Dat er een klein krasje op de behuizing naast een schroef zou zitten zou ik trouwens gewoon nog acceptabel vinden. Dan zou ik zeggen van ja, die mensen moeten de behuizing ook dicht kunnen schroeven, maar een buts in het scherm of een hele behuizing doorbuigen vind ik wel weer een ander extreem :p

Verwacht wel dat een reparateur zuinig is op de hardware :)
Ja dat klopt dat zeg ik toch ook precies zo? Of bedoelde je dat je het met me eens bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Icephase schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:59:
[...]

Ja dat klopt dat zeg ik toch ook precies zo? Of bedoelde je dat je het met me eens bent?
Ik bedoelde dat ik het met je eens bent inderdaad, een klein krasje, ja so be it, een beschadiging op het scherm bijvoorbeeld vind ik wel al een stapje te ver gaan. lightbleeding uit de touchbar, vervelend maar als dat het enige was had ik het ook zo gelaten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-06 21:35
Bizar, zelfs die krassen bij de schroeven vindt ik niet kunnen en zou ik niet accepteren.
Lekker alles laten vervangen, succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:53
Erg apart en lomp, zeker niet acceptabel. Helaas zal het wel moeilijk worden om te bewijzen gezien het al een tijd na de reparatie is en de schade theoretisch gezien ook in de tussenperiode kan zijn ontstaan. Verzamel dus goed je bewijs. Indien je direct na constatering foto's hebt gemaakt kun je deze samen met de datum gebruiken om aan te tonen dat dit gelijk na reparatie was. Vaak inventariseert een winkel ook of er al schade was bij inname, als het goed is staat dit op je inname rapport.

Het toetsenbord is helemaal apart. Wat staat er op het reparatierapport dat ze hebben gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat een prutswerk; hoe durf je dit zo aan een klant af te leveren. Nooit accepteren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinkrs
Vandaag was mijn afspraak bij de Apple Store. Ik kreeg een zeer intelligente en bewuste medewerker. Hij vertelde mij tijdens het gesprek dat hij ook laptops repareert. Ik heb hem de situatie in alle eerlijkheid uitgelegd.

- Netjes verteld over de bottom-case, slechte aansluiting, schroeven er zo diep in zitten dat er deuken bij de schroeven zitten.

- Netjes een luchtbubbel (al vond ik dat het minst erge van alles) laten zien, hij gaf aan dit nog nooit gezien te hebben.

- De butsjes op mijn display laten zien, de Apple medewerker lege uit dat het zou kunnen komen omdat bij het open maken van de Macbook de toetsen op het scherm kunnen komen, maar dit eigenlijk niet zo mogen.

Toen hij zelf er een oog op worp gaf hij aan dat hij dit een slordige reparatie vond van Haarlem, dat de Macbook in deze staat aan de klant uitgegeven zou mogen worden.

Hij gaf mij in alle punten gelijk dat ik terugkwam, hij vroeg zich wel af waarom ik naar Amsterdam gegaan ben en niet terug naar Haarlem, waarop ik antwoorden dat ik niet veel vertrouwen meer had in Haarlem :p

Apple wilt alles vervangen, op het moederbord na, helaas niet mogelijk om een Macbook uit de doos om te ruilen, al was dat wel te verwachten.

Er is aangegeven dat voor mijn Macbook een spoedreparatie uitgevoerd zal worden, wat betekend dat ik alle wachtrijen kan overslaan en zodra de onderdelen binnen komen de reparatie per direct uitgevoerd zal worden.

Ik heb een excuses gekregen van Apple en er is mij verteld dat ze dit netjes gaan oplossen, volledig onder eigen kosten.

Moet nog wachten op het eindresultaat, maar so far ben ik best blij met dit resultaat. Ze toonde begrip, onder andere dat ik niet meteen mijn Macbook terug kan sturen voor reparatie omdat ik ook mijn werk op moet verrichten.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dffba43c8edc/5dffba43c8496-apple_diagnose.PNG

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dffba4e08173/5dffba4df38d8-apple_kosten.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15
Netjes opgelost wel van Apple. Eigenlijk heb je hierna een totaal refurbished MacBook als ze het netjes uitvoeren. Benieuwd of het allemaal zo mooi is als je hem terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
ex87 schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:50:
Netjes opgelost wel van Apple. Eigenlijk heb je hierna een totaal refurbished MacBook als ze het netjes uitvoeren. Benieuwd of het allemaal zo mooi is als je hem terug krijgt.
Eigenlijk hou ik totaal niet van refurbished omdat je een nieuw product gekocht hebt en je verwacht dat een product nieuw blijft :p

Ik heb er in Amsterdam wel vertrouwen in, denk zeker dat ze extra uitkijken als ze de issue omschrijving lezen. Uiterlijk op de 26e kan ik hem ophalen, dus ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Nog even een update,

vandaag mijn MacBook Pro weer opgehaald in Amsterdam, bijna alles is vervangen.

Topcase, scherm, toetsenbord etc etc.

deze keer hebben ze de reparatie zeer netjes uitgevoerd. Geen deukje of krasje meer te zien. Behuizing sluit netjes aan en geen schade meer aan het scherm :)

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5e050e6b7f32e/5e050e6b603e7-IMG_0160_kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5e050e71dcf8d/5e050e71c5018-IMG_0161_kopie.jpg
Pagina: 1