Telenet - onstabiele snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:00
Ben al jaren klant bij Telenet met een 200/20 abo.
De laatste tijd ging het ineens bergaf.
Af en toe haald ik via de speedtest maar 20-30 Mbps, en dan ineens een hele dag maar 2-4 Mbps, dus Netflix ging zelfs niet meer.

Na een router herstart ging het soms een paar uur beter.

Helpdesk gebeld, en die hebben de kabelmodem vervangen. Dat is in 2 keer gebeurd omdat de eerste technieker een paar fouten had gemaakt.

Paar dagen ging het prima, en nu geraak ik niet meer boven de 40, en terug af en toe gewoon niks meer.
Helpdesk dus nogmaals gebeld, en die bevestigen dat mijn snelheid niet goed is, maar gezien de vervanging schakelden ze hun SWAT team in. Die zouden eerst ter plaatse moeten komen (kan pas binnen een week of zo)....

Vandaag bericht dat ze een "onderliggend probleem hebben" en "ze werken er aan".
Hoe lang het gaat duren kunnen ze niet zeggen.

Zijn er nog mensen die dat hebben? Enig idee waar het over gaat?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 23:07
Lig jij dicht bij de straat? Dicht bij het distributie kastje van Telenet? Misschien daar iets kapot

• Tommie12
Afstand is het probleem niet. Het is jaren goed gegaan, en bij momenten gaat het nu ook goed, alleen was het gisteren midden in een film ineens gedaan. Netflix probeerde de film nog verder te laten zien, maar zelfs met de kwaliteit op 480 (gaat dan automatisch) liep het vast.

En dat is ook wat Telenet bevestigt. Verbinding is in principe OK, alleen is ze onstabiel.
Ze spreken ook over een "onderliggend" probleem... wat dat ook moge betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ondertussen een update na 4 bezoeken van een telenet technicus.

De 3 keer hebben ze alle coax connectoren op de kabel vervangen, tot op de paal.
Mijn persoonlijke verbinding werkt goed, maar de technicus gaf toe dat het signaal op de kabel nog niet 100% volgens hun normen is. Met name de upload zou soms een probleem kunnen zijn, en dat probleem zou in één van de straatkasten moeten zitten.
De 4de technieker bevestigde dat, deed niks bij mij in huis, maar ging verder in de kasten werken. Een paar uur later kwam hij melden dat hij niks echt gevonden had, maar dat ze het verder in de gaten houden.

Dat zou dus het onderliggend probleem moeten zijn...

Ik heb ook iets van compensatie gekregen, maar vind hun uitleg nogal slap.
ik vrees dat het elk moment terug kan in elkaar klappen zo lang ze niks echt verbeteren.