Beste Forummers,
Ik ben in het bezit van een Macbook Pro 13-inch, Late 2013. Sinds de update van Catalina loopt mijn Macbook regelmatig vast (soms komt hij het opstartscherm al niet door, soms tijdens het browsen).
Wat ik al heb gedaan:
- Software opnieuw geinstalleerd met behoud van gegevens.
- Een volledig nieuwe installatie zonder behoud van gegevens.
- Schijven gewist.
- Hardware check (dit leverde geen problemen op).
- NVRam en PRam gereset (dit leverde ook niks op).
Opmerkelijk is dat hij in de veilige modus probleemloos werkt. Het moet iets binnen Mac zijn, ik heb nu (na de schone installatie) als enige de programma's Firefox en Bitdefender Virus Scanner geïnstalleerd.
Hebben mensen nog een idee? Ik ben inmiddels radeloos en overweeg een nieuwe laptop te kopen, op deze manier is het onwerkbaar.
Met vriendelijke groet,
Sten
Ik ben in het bezit van een Macbook Pro 13-inch, Late 2013. Sinds de update van Catalina loopt mijn Macbook regelmatig vast (soms komt hij het opstartscherm al niet door, soms tijdens het browsen).
Wat ik al heb gedaan:
- Software opnieuw geinstalleerd met behoud van gegevens.
- Een volledig nieuwe installatie zonder behoud van gegevens.
- Schijven gewist.
- Hardware check (dit leverde geen problemen op).
- NVRam en PRam gereset (dit leverde ook niks op).
Opmerkelijk is dat hij in de veilige modus probleemloos werkt. Het moet iets binnen Mac zijn, ik heb nu (na de schone installatie) als enige de programma's Firefox en Bitdefender Virus Scanner geïnstalleerd.
Hebben mensen nog een idee? Ik ben inmiddels radeloos en overweeg een nieuwe laptop te kopen, op deze manier is het onwerkbaar.
Met vriendelijke groet,
Sten