VPN toestel voor thuis?

Pagina: 1
Acties:

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Ik zou graag mijn NAS bereikbaar maken vanop het Internet op een veilige manier, zonder het gebruiksgemak op mijn interne netwerk aan te passen.

Om media af te spelen op TV, RasPi gebruik ik nu user met vrij simpel wachtwoord wegens het gebruiksgemak.
Als ik echter de NAS via Port Forwarding of QuickConnect aan het Internet hang, vrees ik dat die snel gehackt kan worden.
Beter lijkt me dus om een VPN achter mijn modem (BBox3) te hangen.
Klopt mijn gedachtegang?

Dus ik zet de Wifi en router op mijn BBox3 uit en hang zo'n toestel er achter.
Even deze thread bekeken: https://www.lifewire.com/best-vpn-enabling-devices-4140254
De UTT AC750GW Wireless VPN Router leek me wel interessant, maar kon in nergens lokaal te koop vinden.

Ik heb ook nog wel een ASUS AC1900 (RT-AC68U) router liggen, die een ExpressVPN verbinding zou moeten kunnen leggen (https://www.expressvpn.co...asus-router-with-openvpn/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:07
Afhankelijk van het type NAS kan deze als VPN-server dienen. Het loont om dit uit te zoeken voordat je iets gaat aanschaffen. Synology heeft bv de mogelijkheid om OpenVPN server te draaien.

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Ik heb een DS-218+;
Maar is het niet gevaarlijk om een VPN server op hetzelfde toestel te draaien?
Ik ben ook niet heel tevreden over de wifi van de BBox3, dus ik dacht de BBox3 enkel als modem te gebruiken en de Asus RT-AC68U als Wifi router/VPN met daarachter de NAS

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je kan het op je NAS draaien, of op je Asus RT-AC68U. Waar het op draait maakt niet uit, als je binnen bent ben je binnen. Security technisch maakt het niks uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Lawwie op 19-12-2019 10:00 ]

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 15:17
Het is mogelijk om VPN server op de Syno te installeren. LINK
Je creeerd dan je eigen VPN server, waarmee je verbinding kunt maken. Aan te raden is om vervolgens gebruik te maken van OpenVPN of L2TP/Ipsec.
Quickconnect via internet dien je vervolgens uit te zetten, en tada, je kunt extern inloggen op je nas, mits je een vpn verbinding ermee hebt.

Maar, er zijn hierover al talloze stukken gescheven, filmpjes gemaakt en topics geopend.

[ Voor 9% gewijzigd door admiralawesome op 19-12-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
Het is zo secure als je het zelf instelt.
Die dingen hebben een VPN server. Ze zijn er dus voor gemaakt om het te draaien, en op een veilige manier. Anders zouden ze de functie er niet in stoppen.

Hoe kan je het dan zelf veiliger maken.
Zorg voor goede policies: Als er 1 of 2 keer een foutief wachtwoord is blokkeer het dan.
Als je altijd weet vanaf welk extern IP komt, zet dat dan in je Port forwarding en niet heel de wereld.

Je zet alleen de porten voor je VPN open, dit zorgt er dus voor dat je alleen op de VPN service komt welke op je NAS draait.

Zet logging aan en bekijk het zo nu en dan wat er gebeurt.
Zet een trigger dat je er bericht van krijgt.
Pagina: 1