Vraag

• Nico Pakvis
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-12-2019
Mijn vraag
De NEF bestanden van mijn oude Nikon D610 kon ik probleemloos openen in voorvertoning op mijn Imac van 2018 (en van 2007). De NEFfiles van mijn nieuwe Nikon Z6 kunnen echter niet in voorvertoning geopend worden. Is er een oplossing?
Openen in CR en photoshop is geen probleem. Het gebruik van voorvertoning is een onderdeel van mijn workflow.

Beste antwoord (via Nico Pakvis op 19-12-2019 11:49)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het helpt om te vertellen welke versie van MacOS je hebt, begin daar eens mee. Verder zou je kunnen overwegen (en dat raad ik toch echt aan) om je workflow te veranderen door bijvoorbeeld Adobe Bridge (gratis vaak) of een andere viewer te gebruiken.

Bij andere viewers loop je minder snel tegen dit probleem aan en kun je ook makkelijker een selectie maken van bestanden die je wil bewerken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het helpt om te vertellen welke versie van MacOS je hebt, begin daar eens mee. Verder zou je kunnen overwegen (en dat raad ik toch echt aan) om je workflow te veranderen door bijvoorbeeld Adobe Bridge (gratis vaak) of een andere viewer te gebruiken.

Bij andere viewers loop je minder snel tegen dit probleem aan en kun je ook makkelijker een selectie maken van bestanden die je wil bewerken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Nico Pakvis Waarom heb je die vragen die er stonden weggehaald? :? Wat heb je al gevonden en wat gebruik je precies aan software, etc.?

Wat dacht je bijvoorbeeld van zoeken bij google naar 'nikon z 6 nef file preview mac os'? Blijkbaar moet je gewoon upgraden naar Mojave. Digital camera RAW formats supported by iOS 12 and macOS Mojave

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Nico Pakvis
Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik daarop moest antwoorden.
Al eerder ben ik van High Sierra overgestapt naar Mojave. Toen bleek echter dat Photoshop zeer traag werkte. Zowel de helpdesk van Apple en Photoshop konden de oorzaak niet vinden en gaven elkaar min of meer de schuld. Ik ben toen weer terug gegaan naar High Sierra en Photoshop werkte weer normaal.
Ik ga kijken op de door u voorgestelde sites.

• Nico Pakvis
De suggestie om Bridge te gaan gebruiken zal ik gaan opvolgen.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 15:14
heb je de "digital camera raw compatibility update" al eens geprobeerd
Pagina: 1