USB ethernet adapter verbinding verbroken bij hoge snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 898 views

Vraag

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:47

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik gebruik sinds kort een TP-Link UE300 v3.1 USB ethernet adapter omdat de netwerkpoort op mijn moederbord niet meer werkt nadat ik geupgrade ben naar Windows 10. Probleem opgelost zou je denken maar nu heb ik met deze USB adapter het probleem dat de internet verbinding zeer regelmatig verbroken wordt. Eerst dacht ik dat het willekeurig was maar ik ben er nu achter dat het gebeurd als de verbindingssnelheid "te hoog" wordt. Dus bijvoorbeeld bij het downloaden van een groot bestand met snelheid hoger dan ~5MB/sec wordt de verbinding ineens verbroken en stopt de download. De enige manier om weer internet te krijgen is om de adapter van USB poort te veranderen en dan wordt de verbinding meestal direct weer hersteld. Dit is dus erg vervelend vooral omdat ik regelmatig remote werk op deze machine en dus niet altijd fysiek aanwezig ben om de adapter te wisselen.

Wie herkent dit probleem en/of heeft hiervoor een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Windows 10 Home
- Driver versie: 10.34.603.2019 (6/3/2019) Provider: Realtek

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows 10 is volledig geüpdatet.
- Driver update bij computer management geeft aan dat de nieuwste driver geïnstalleerd is.

Beste antwoord (via WhatTheFuck op 09-04-2020 12:47)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is dus ook te reproduceren als je bijvoorbeeld een speedtest.net doet?

Vraag 1: Check de Windows event logs. Wat voor melding(en) geeft Windows ten tijden of net voordat de verbinding verbroken wordt?

Vraag 2: Heb je al andere poorten gecheckt? Gebruik je een USB 2- of 3-poort? Check eens in de ander?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Vraag 1: Check de Windows event logs. Wat voor melding(en) geeft Windows ten tijden of net voordat de verbinding verbroken wordt?

Vraag 2: Heb je al andere poorten gecheckt? Gebruik je een USB 2- of 3-poort? Check eens in de ander?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:47

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 00:12:

Het is eenvoudig te reproduceren als ik bijvoorbeeld een torrent download of grote bestanden ga syncen. Het is al 100x gebeurd dus reproduceren is geen groot probleem.

1: Goede tip: Ik zie inderdaad hier een aantal "usbehci" errors staan. "A timeout occurred while waiting for the EHCI host controller Interrupt on Async Advance Doorbell response." Met een Google search vergelijkbare situaties gelezen: "Randomly, mostly under heavy WiFi load (not always) all USB disconnects for about 5 seconds, then reconnects.". Er staat nog niet echt een duidelijke oplossing bij maar misschien kan ik hier wel wat mee.

2: Ik wissel momenteel tussen de 4 USB2 poorten die op de voorkant van mijn pc zitten. Ik heb aan de achterkant een pci-express kaart met USB3 poorten, ik zal het daarmee ook eens proberen, ook een goede tip.

Hartelijk bedankt voor de hulp tot zover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonni23
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-09 19:20
Hoi!
Ik loop nu tegen een vergelijkbaar probleem aan, heb je het opgelost, en zo ja wat was de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 01:37
Ik heb hier wel eens op zitten zoeken. Het blijkt een bekend probleem te zijn met AMD chipset(s). Ik dacht dat ik met het uitschakelen van USB selective suspend setting in geavanceerde instellingen van Energiebeheer succes kon hebben maar dat was helaas niet het geval.

Bij mij treedt het probleem op bij het updaten van de firmware van mijn iPhone. Het proces stopt en mislukt.

Ik zag een post van iemand die het probleem net als TS bij een USB wireless adapter had. Hij had de indruk dat het probleem getriggerd wordt bij zware belasting. Het is me niet duidelijk of het hier een probleem met hardware of driver betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

nonni23 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:02:
Hoi!
Ik loop nu tegen een vergelijkbaar probleem aan, heb je het opgelost, en zo ja wat was de oplossing?
Boven je staan 2 vragen, kan je die beantwoorden?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nonni23 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:02:
Hoi!
Zou je even een nieuw topic willen aanmaken? Het kicken van topics van andere is niet gewenst.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.