Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webwinkelaar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-05 14:08
Goedendag,

Onlangs heb ik een oude NAS (Netgear Stora MS2110) en een IP-camera (Sricam SP015) gekregen van iemand die deze twee in huis had liggen maar er niks meer mee deed. Beiden functioneren prima en ik vroeg mij af of het mogelijk is om de oude NAS rechtstreeks aan te sluiten op de IP-camera om zo te gaan dienen als een bewakingscamera met opslag van de beelden op de NAS. Het probleem is echter dat de NAS zo oud is (circa 10 jaar) dat de bijbehorende (oude) software geen surveillance functionaliteit inbegrepen heeft (hedendaagse NAS-systemen zoals Synology hebben die bijvoorbeeld wel).

Is er nog een andere manier mogelijk om de NAS als rechtstreekse opslaglocatie te gebruiken voor de camerabeelden van de IP-camera of kan ik dit alleen oplossen door een "modernere" NAS te kopen? Als ik een PC tussen de IP-camera en de NAS plaats dan werkt het natuurlijk wel, maar het liefste zou ik de IP-camera rechtstreeks op de NAS aan willen sluiten.

Ik heb de afgelopen weken al meerdere malen geGoogled naar een oplossing maar nog niks bruikbaars kunnen vinden. De vorige gebruiker kan ik helaas ook niets vragen aangezien hij de NAS zelf niet gebruikt heeft voor de IP-camera maar gewoon als opslag voor zijn documenten/media :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geen idee, misschien dat in plaats van die PC bijvoorbeeld een RasPi al voldoende is, dat is in ieder geval goedkoper en kost minder stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat hangt niet af van de NAS, maar van de camera. Als die beelden kan opslaan op een remote locatie via FTP/SMB, dan kan die NAS de opslag verzorgen.

• Webwinkelaar
Mijzelf schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:32:
Dat hangt niet af van de NAS, maar van de camera. Als die beelden kan opslaan op een remote locatie via FTP/SMB, dan kan die NAS de opslag verzorgen.
Bedankt voor de reactie! De enige opslag optie die geconfigureerd kan worden op de IP-camera (tenminste, de bijbehorende software welke er vrij beperkt uitziet) is het invoeren van een pad waar de bestanden moeten worden opgeslagen. (Op de camera zelf kan überhaupt niets opgeslagen worden.) FTP/SMB worden niet genoemd in de opties. Houdt dit in dat de camera geen FTP/SMB ondersteund? Zou er nog een andere oplossing mogelijk zijn?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Moet die software dan blijven draaien? Indien niet, dan moet die camera toch een of ander netwerk protocol ondersteunen om die beelden weg te krijgen. Als je NAS dat protocol ondersteund ben je binnen. Hoewel ik denk dat jouw NAS met FTP en SMB wel ongeveer uitgepraat is.

Hoe ziet zo'n pad eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webwinkelaar
Mijzelf schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:20:
Moet die software dan blijven draaien? Indien niet, dan moet die camera toch een of ander netwerk protocol ondersteunen om die beelden weg te krijgen. Als je NAS dat protocol ondersteund ben je binnen. Hoewel ik denk dat jouw NAS met FTP en SMB wel ongeveer uitgepraat is.

Hoe ziet zo'n pad eruit?
Zojuist even getest met de software (SricamPC) en de camera kan alleen opnemen als de software blijft draaien.

Het pad kan alleen gebruikt worden om bestandslocaties te selecteren (ook de netwerkmap op de NAS).

Is er in dat geval nog een oplossing mogelijk of komt het er toch echt op neer dat ik een PC (of Raspberry PI etc.) tussen de camera en NAS moet plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:44

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De vraag is of het überhaupt werkbaar gaat worden, De camera ondersteunt voor zover ik heb kunnen nagaan alleen de ONVIF publieke standaard om met de buitenwereld te praten. En de ONVIF streams worden slechts in 360p of 180p aangeboden. De enige manier om 720p eruit te persen is met hun propriëtaire software en apps. Maar die kunnen alleen een feed opslaan zo lang ze actief zijn.

Ik zou zelf met een 360p stream of lager niks kunnen, dat is een postzegel :/

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Pagina: 1