Alternatieven voor Legrand kabelgoot met stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:47
Nu de opbouw van de Pax kasten gelukt is, is het tijd voor deel 2:

Het is namelijk de bedoeling dat 1 van de kasten alles van electronica zal bevatten:

2 pc's, 2 printers, home cinema versterker, Proximus decoder, Vero 4k+(nog te kopen), router en switch en een Logitech harmony hub om de versterker / Proximus / Vero aan te sturen vanuit de zetel ( geen line of sight).

Om alles proper af te werken was ik gisteren aan het configureren op de site van Legrand. Ik wil namelijk een opbouw kabelgoot installeren van boven tot beneden waarin de nodige stopcontacten (8 minimum) en netwerkaansluitingen (6 in de kast + 4 die naar de bureau lopen = 20) in komen.

Na het configureren kwam het totaal bedrag uit op een 430€ zonder btw 7(8)7

Ik vraag me dus af of er naast Legrand ook andere merken zijn die ik kan bekijken. Ik heb geen probleem om te betalen voor kwaliteit, maar dat was toch wel een pak meer dan wat ik verwacht had.

Alle tips en ervaringen zijn dus van harte welkom!

Alle reacties

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 19:00
Marktplaats wel eens gekeken? Kan me zo voorstellen dat bij bedrijven dit soort dure systemen wel eens worden vervangen en dan voor weinig weg kunnen. Of hier bij vraag en aanbod oproepje plaatsten veel ict'ers hier he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Je kunt eens kijken naar een K40 goot van Attema. Zelfde principe, ook modulaire goten met wcd's et cetera, maar wel iets minder 'design'.

Edit: Het heet officieel het K40 plintsysteem.

https://www.attema.com/nl...s/infra/k40-plintsysteem/

Even rechtsonderin doorklikken naar pagina 2 en 3 om de verschillende soorten aansluitingen te zien.

[ Voor 67% gewijzigd door Ethiron op 19-12-2019 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonJarmo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-07-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Thanks allemaal. Vandaag ontdekt dat Niko dit blijkbaar ook heeft. Ik was al aan het spelen met het idee om zelf in mdf iets te bouwen met standaard holle wand potjes en stopcontacten / netwerkaansluitingen, maar het prijsverschil is slechts een 20€ met het systeem van Niko (die dan ook de helft was van Legrand). Morgen dus bestelling plaatsen voor alles en dan de legplanken beginnen aanpassen.
Er moet namelijk nogal wat warmte afgevoerd worden (AV versterker, digibox, 2 pc's, ...).

Als ik klaar ben post ik terug wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Grappig, de Niko variant heb ik expres niet genoemd in mijn post omdat ik geen fan ben van de kwaliteit van het Niko spul. Op de een of andere manier vind ik het altijd 'net niet' aanvoelen qua materiaalgebruik.

Maar ik ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Heel niet op marktplaats kijken...
Hager Tehalit! Plastic en legrand is staal geweest maar ik gok zeker dat u hier het resultaat in vindt!
Als er dan echt niks is, misschien marktplaats, of als u een klein stukje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Kabelgoot al aangekomen, nu nog eventjes wachten op de stopcontacten en Eth aansluitingen. Dan monteren en wat foto's nemen zodat jullie het resultaat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunny_vds
Kleine update:
alle stukken zijn aangekomen; deze week de uitsparingen in de legplanken uitfrezen en het boeltje monteren.
Momenteel ziet het er allemaal nog deftig uit (kwaliteit, duurzaamheid), zien of dit gevoel blijft na montage :P

Link naar album:
https://photos.app.goo.gl/2e5P2RiDioNLmq55A

[ Voor 30% gewijzigd door Gunny_vds op 12-01-2020 13:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunny_vds
Laatste update ivm de kabelgoot oefening :)

installatie is vlot verlopen, de tussenschotten zijn handig in het uit elkaar houden van de verschillende types bekabeling (ethernet, audio, display port, power).
De keystones zijn gemakkelijk te monteren, misschien kan het systeem met de snelbinder nog wat verbetering krijgen (nu moet je de snelbinder op zijn plaats houden terwijl je die aanspant (de eerste sprong er af en heb ik moeten open knippen...).

De stopcontacten zijn ook gemakkelijk aan te sluiten waar je kan kiezen tussen aansluiting aan 1 specifieke zijde of beide zijden. Het enige die wat lastig is, is dat de aansluitingen kunnen interfereren met de eth keystones als je deze relatief dicht tegen elkaar wil plaatsen. Dus zeker iets om rekening meer te houden.

Ook hebben de keystones de neiging om wat scheef te trekken als er ook maar een kleine spanning op eth kabel komt.

Al met al tevreden met de keuzes en het uiteindelijke resultaat!

Foto album:
https://photos.app.goo.gl/2e5P2RiDioNLmq55A
Pagina: 1