Moet het brievenbuspakje van postNL afgeschaft worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 954 views

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 15:39
Ik heb van de week voor het eerst gebruik gemaakt van de marktplaats gelijk oversteken service. Hierbij heb ik het pakketje via de service als brievenbuspakje verstuurd. Normaal wordt bij ontvangst automatisch het geld overgemaakt.

Sinds dag 1 is de status van postNL onveranderd gebleven. 3 dagen na verzending heb ik contact opgenomen met postnl om te vragen wat er aan de hand is. De medewerker wist mij te vertellen dat het was ingescanned in het sorteercentrum te Nieuwegein op de dag van verzending, maar er daarna geen update meer is geweest.

Nu is het blijkbaar zo, dat niet elk postNL sorteercentrum een scanfaciliteit heeft en pakjes niet altijd gescanned worden en niet elke postbode een handscanner danwel de app heeft/gebruikt om pakketjes af te melden. Na contact met de kopende partij te hebben gezocht bleek dat het pakketje de dag na verzending al binnen is.

Nu heb ik voor een brievenbuspakje (wat 30gram woog) E3,90 betaald om vervolgens geen enkele update te krijgen. Nu is er dus werkelijk geen enkel voordeel van een brievenbuspakje ten opzichte van 1 danwel 2 postzegels behalve dat ik nu 2x zoveel ervoor betaal. Op de site van postNL staat letterlijk:

"Volg je brievenbuspakje+ online
Zodra de postbezorger jouw brievenbuspakje+ heeft afgeleverd, doet hij een laatste scan. Jij en de ontvanger weten dan dat je brievenbuspakje+ is bezorgd. Volg dit eenvoudig met de 3S-code die op het verzendlabel staat."

Dit is dus gewoon een claim die ze dus nooit altijd kunnen waarmaken, wordt je hier als consument niet gewoon misleid?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Afschaffen is een optie... een andere zou zijn dat PostNL zijn statement waarmaakt, en het pakketje laat scannen onderweg. Eerlijk gezegd lijkt optie 2 me vele malen praktischer (en lucratiever) dan optie 1.

Antwoord op de vraag in de titel is (wat mij betreft) dan ook: Nee.
Maar ik zou dit hoe dan ook opnemen met PostNL. Het lijkt me dat een bevinding (klinkt zoveel beter dan 'klacht') deponeren bij deze club hoe dan ook meer impact zou moeten hebben dan hier (een zoveelste) klaag-topic over PostNL (en andere pakketbezorgers) te starten.

Uiteindelijk zijn al die clubs een niet te vermijden kwaad die inherent zijn met onze steeds luiere insteek van thuiswinkelen en de rotzooi zo snel mogelijk willen hebben... waarbij het niet echt uitmaakt of je nu de verzendende of ontvangende partij bent.

[ Voor 48% gewijzigd door Jester-NL op 18-12-2019 22:15 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• timmert26
Moet het huidige brievenbuspakje worden afgeschaft is allicht een beter titel inderdaad :+

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
je kan er ook voor kiezen om geen gebruik te maken van deze dienst :)

• timmert26
Ik was in de veronderstelling dat ik gewoon mijn pakketje kan volgen. Er staat nergens beschreven dat de mogelijkheid bestaat dat je je pakketje niet kan volgen, omdat de infrastructuur hier niet overal op voorbereid is.

Als ik dat had geweten had ik er gewoon een postzegel op geplakt en niet betaald voor een loze service.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ach, ook met gewone pakketjes heb je last van dat gebrekkige scannen, laatst een pakje weggebracht waarvan een dag later de T&T code nog onbekend was.. en een paar uur daarna werd bezorgd

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lees dit maar eens:
Brievenbus pakket PostNL

Iemand die ook heel blij is met deze 'service' van PostNL.... :X

Mooie Plaatjes   

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Gezien hier de discussiewaarde ontbreekt en het enkel een rant lijkt te zijn, gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.