Toon posts:

Router in plaats van bbox3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even rondgekeken maar vind niet meteen een vraag idem als de onze. Wij hebben een huis van gemiddelde grote met in de linkse uithoek in de garage de plaatsing van de bbox3 van proximus. Nu merken we dat signaal op onze slaapkamer (de verste plek weg van de router) amper voldoende is voor de printer op wifi te gebruiken. Of bereik voor de gsm/tablet.
Nu had ik graag 1 nieuwe router geplaatst meer centraal in de woning maar liefst met een iets sterker (stabieler) bereik dan de bbox3.
Ik had al gekeken naar tp link archer c3200 ( vroeger) en nu de c3150.
Weet er iemand of deze een iets sterker bereik hebben?
De router word eender hoe iets centraler geplaatst maar ik hoopte dat deze toch iets sterker wifi dekking hebben.
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
ik ben geen fan van zo'n wifi kasten met 20 antennes...
alsook is de bbox3 router zelf an sich niet slecht

allerleerst, heb je bekabeling liggen op de plek waar je onvoldoende ontvangst heb ?
dan zoek je naar een accespoint... ubiquiti AP AC Lite (met extra kabelpoorten? netgear wac104)

grote kans je heb je er ook meer dan één nodig , dat zie je vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Liefst had ik met 1 router overgebleven, vroeger hadden we een 2de acces point boven staan maar dat gaf regelmatig problemen als we van beneden iets stuurden om af te drukken. De bbox verplaatsen we liever niet omdat er vrij veel kabels al aan gekoppeld zijn in de garage naar andere kamers.
Probleem is ook dat ik vrij weinig ervaring/kennis heb van het laten samenwerken van een extra accespoint met de bbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
enige wat je moet doen is dat je je SSID (de naam) en het paswoord (liefst in WPA2 AES only) identiek zet

dan moeten die normaliter prima samenwerken

(het werkt niet altijd goed ,mijn printer is zo'n uitzondering bv, die kan nooit kiezen welke zender die nu liefste neemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super. Ik probeer dan eerst die oplossing even. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Heb je kabel liggen tot aan die meer centralere locatie ? Eventueel de BBOX3 uit de garage halen ? Of heb je daar een patch-panel voor bekabelde systemen op aan te sluiten ? Of werken jullie enkel draadloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb boven wel 1 mogelijks 2 kabels klaarliggen als ik een switch bij plaats. De bbox is net iets te groot om hem op die centralere plek te hangen. Is een zelfgemaakt tv wand/meubel en daar past die net niet comfortabel in. De printer hebben we het liefst draadloos maar ik zal eerst de optie proberen van de extra AP. Als dat een degelijke oplossing blijkt zal het allemaal wel iets meer belast worden door de installatie van extra systemen zoals google home.
Pagina: 1