Rechter-deurspeaker Auto maakt piepend/brommend geluid.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurk1997
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 15:40
Mijn vraag
Dag allemaal,

Vandaag heb ik een Pioneer sph-da230dab gekocht en ingebouwd in mijn Suzuki Swift uit 2009 (Oud model).
Na het installeren van de radio en het starten van de auto, hoorde ik een piepend/brommend geluid alleen uit de rechter deur speaker. Alle kabels nagekeken. (Btw alleen originele speakers, heb niet een versterker ofzo zelf ingebouwd etc.) Vervolgens zonder radio de auto gestart en de brom is nog steeds daar. Zie ik iets over het hoofd? Wat kan ik nog proberen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Pioneer sph-da230dab
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Zonder radio, alle kabels gecontroleerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Voor de duidelijkheid: je hebt de radio er helemaal uit gelaten en de brom doet zich nog steeds voor?
Komt er wel geluid uit met de radio er in en aan?

Klinkt als kortsluiting/lekstroom, weet je heel zeker dat er niet ergens een draad breuk heeft of bloot is en contact maakt met de carrosserie?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• lurk1997
Dag Wintervacht,

De radio heb ik er helemaal uitgehaald inclusief de verloopstekkers. Met de radio aan is het geluid er nog steeds.

Ik ga nog eens kijken of er een los draadje ergens zit. Wel zit er bij de aansluitingen de normale blauwe aansluiting. Maar er hangt ook een witte 5 pin ingang connecter aan. Deze was aan de originele radio ook niet aangesloten, en er is ook geen aansluiting op de radio voor.

• lurk1997
Wintervacht schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:42:
Voor de duidelijkheid: je hebt de radio er helemaal uit gelaten en de brom doet zich nog steeds voor?
Komt er wel geluid uit met de radio er in en aan?

Klinkt als kortsluiting/lekstroom, weet je heel zeker dat er niet ergens een draad breuk heeft of bloot is en contact maakt met de carrosserie?
Nou even gekeken. Het enige losse kabeltje is een mute kabel en parking brake kabel vanuit de radio zelf. Vanuit de auto zit alleen een witte 5 pin iso connecter los waarvan ik na googlen nog steeds niet echt uit ben waarvoor het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik weet niet of het probleem inmiddels is opgelost, maar voor jouw informatie: die losse witte connector die je hebt hangen is van de achteruitversnelling. Hiermee weet de headunit wanneer de achteruitrijcamera (zoals in onze Swift) ingeschakeld moet worden. Heb je geen camera, dan hoeft de stekker uiteraard niet aangesloten te worden.

Wellicht dat je alle kleuren in je kabelboom én de stekker vanuit de auto eens moet nakijken of die wel exact overeenkomen in de stekkers. Bij mij waren geel en rood omgedraaid waardoor de radio wel aanging, maar de zenders niet opsloeg. Wellicht is bij jou de aansluiting van de speakers niet juist?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurk1997
MichaelDell schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:09:
Ik weet niet of het probleem inmiddels is opgelost, maar voor jouw informatie: die losse witte connector die je hebt hangen is van de achteruitversnelling. Hiermee weet de headunit wanneer de achteruitrijcamera (zoals in onze Swift) ingeschakeld moet worden. Heb je geen camera, dan hoeft de stekker uiteraard niet aangesloten te worden.

Wellicht dat je alle kleuren in je kabelboom én de stekker vanuit de auto eens moet nakijken of die wel exact overeenkomen in de stekkers. Bij mij waren geel en rood omgedraaid waardoor de radio wel aanging, maar de zenders niet opsloeg. Wellicht is bij jou de aansluiting van de speakers niet juist?
Zo ik had hier geen antwoord meer op verwacht haha. Nou het blijkt dat het niet mijn radio of speaker was, maar de interieur filter van mijn auto die dichtbij de rechterspeaker zat. Toevallig dat ik de airco gebruikte bij de eerste keer installeren van de radio. 8)7 Bedankt voor je reactie!
Pagina: 1