Edifier R1700BT geen geluid uit PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotary2
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-06 19:57
Hallo,

Vandaag is mijn nieuwe set Edifier R1700BT's binnengekomen. Ik heb deze besteld ter vervanging van een oudere set die zijn beste tijd wel gehad heeft.

Nu heb ik alles aangesloten en verbonden met de PC, maar er komt geen geluid uit de speakers.
Omdat de speakers voorzien zijn van een BlueTooth ontvanger heb ik meteen gekeken of dit wel werkte. Dit is wel het geval, Spotify via telefoon geeft prima geluid, geen enkel probleem.

Ook op een andere PC werken de speakers niet. Apparaatbeheer geeft tevens aan dat de laatste drivers voor Realtek Audio al zijn geïnstalleerd. Wanneer ik de stekker in de poort plug komt er ook gewoon een scherm tevoorschijn, de stekker wordt dus wel gedetecteerd.

Plug ik in dezelfde poort oortjes van bijvoorbeeld een smartphone, dan heb ik wel weer geluid.

Zie ik iets over het hoofd? Of heb ik wellicht een slecht setje speakers ontvangen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er zitten zelfs 2 analoge ingangen op en je krijgt er een 3.5mm > RCA kabel bij, wat werkt er precies niet?

Je dient in jouw geval de kabel met de 3.5mm kant in de pc te steken en de andere kant in de RCA ingangen waar PC IN bij staat.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotary2
Wintervacht schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:21:
Er zitten zelfs 2 analoge ingangen op en je krijgt er een 3.5mm > RCA kabel bij, wat werkt er precies niet?

Je dient in jouw geval de kabel met de 3.5mm kant in de pc te steken en de andere kant in de RCA ingangen waar PC IN bij staat.
Ik gebruik op dit moment de kabel met de 3,5mm kant en de rood/wit RCA stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Wel de juiste bron gekozen met de afstandsbediening? Onderste knopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotary2
nick_haak schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:51:
Wel de juiste bron gekozen met de afstandsbediening? Onderste knopje...
De 'Line-In' bron.

Ik krijg nu wel via het 'Geluidsproblemen oplossen' scherm te zien dat er wat is is met een audiostuurprogramma. Ik zal nogmaals alle drivers even bij langs gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotary2
Het updaten van het stuurprogramma heeft helaas niets geholpen... Wellicht toch een defecte set gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rotary2 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:44:
Het updaten van het stuurprogramma heeft helaas niets geholpen... Wellicht toch een defecte set gekregen?
Maak anders wat fotos?
Je zegt wel dat je de rcs kabel hebt gebruikt maar niet in welke input je ze hebt gedaan.

Het heeft niks met stuurprogrammas te maken, 3.5mm analoog uit is 3.5mm analoog uit, voor de pc maakt het niet uit of je er oordopjes aan hangt of een 4000 watt monoblock amp.

Line in? De speakers hebben helemaal geen line in, alleen PC en AUX, het wordt er allemaal niet duidelijker op zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotary2
Wintervacht schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:49:
[...]

Maak anders wat fotos?
Je zegt wel dat je de rcs kabel hebt gebruikt maar niet in welke input je ze hebt gedaan.

Het heeft niks met stuurprogrammas te maken, 3.5mm analoog uit is 3.5mm analoog uit, voor de pc maakt het niet uit of je er oordopjes aan hangt of een 4000 watt monoblock amp.

Line in? De speakers hebben helemaal geen line in, alleen PC en AUX, het wordt er allemaal niet duidelijker op zo...
De RCS kabel is aan de speakerkant verbonden met de 'PC In' uitgangen, rood en wit. Hiernaast zitten de AUX ingangen, die worden nu niet benut. De 3.5mm jack zit in de L-Out poort van het moederbord (MSI X99 SLI Plus) van de PC (groene aansluiting).

Iemand vroeg welke bron ik had gekozen op de afstandsbediening. Je kunt kiezen tussen BlueTooth en 'Line-In' , die laatste is de modus waarop hij nu staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rotary2 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:14:
[...]

De RCS kabel is aan de speakerkant verbonden met de 'PC In' uitgangen, rood en wit. Hiernaast zitten de AUX ingangen, die worden nu niet benut. De 3.5mm jack zit in de L-Out poort van het moederbord (MSI X99 SLI Plus) van de PC (groene aansluiting).

Iemand vroeg welke bron ik had gekozen op de afstandsbediening. Je kunt kiezen tussen BlueTooth en 'Line-In' , die laatste is de modus waarop hij nu staat ingesteld.
Aha zo, nu is het allemaal helder :)
Het staat volgens mij allemaal goed ingesteld en aangesloten, krijg je wel geluid als je de 3.5mm in een ander apparaat stopt, bijvoorbeeld een smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotary2
Wintervacht schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:27:
[...]

Aha zo, nu is het allemaal helder :)
Het staat volgens mij allemaal goed ingesteld en aangesloten, krijg je wel geluid als je de 3.5mm in een ander apparaat stopt, bijvoorbeeld een smartphone?
Nee dat is helaas niet het geval. Ik heb al een smartphone, laptop en PC geprobeerd, maar bij geen van deze apparaten werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rotary2 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:31:
[...]

Nee dat is helaas niet het geval. Ik heb al een smartphone, laptop en PC geprobeerd, maar bij geen van deze apparaten werkt het.
Heb je de RCA op AUX in geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:38
Nogmaals op de line in knop drukken, zo werkt het op mijn R2730 ook. Duurde even voordat ik dat door had..

Edit: misschien toch niet, volgens de handleiding zou hij twee bronnen tegelijk kunnen afspelen, al is niet duidelijk of ze daarmee bedoelen 2x analoog of analoog + bluetooth.

[ Voor 45% gewijzigd door Tommy-D op 18-12-2019 23:32 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
Heb je ook al eens de aux ingang geprobeerd?
Eventueel een ander kabeltje proberen.
Ook al eens de line-in knop even ingedrukt gehouden?

Als dat allemaal niets uithaalt, kun je contact opnemen met de winkel en evt terugsturen en ruilen voor een ander exemplaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotary2
Bedankt voor de reacties allemaal!
Het probleem is inmiddels opgelost, het lag inderdaad aan de afstandsbediening waardoor de speakers in de Blue Tooth stand bleven staan.
Pagina: 1