Loggen van de door Emby gebruikte resources

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik ben Emby (een media server zoals Plex) aan het testen.
Ik zou graag loggen hoeveel geheugen, CPU, GPU-kaart en upload snelheid, Emby verbruikt over een langere tijd (enkele weken). Loads onder 10% wegfilteren en de resultaten bekijken in een tabel of grafiek.

Wie kan mij een util adviseren die zoiets doet?

Beste antwoord (via Frubelaar op 19-12-2019 15:35)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Windows? Perfmon
Houd er wel rekening mee dat Emby Server ook weer andere processen start die ook gemonitord worden zoals ffmpeg voor transcoding en subtitle streams, dus die zul je ook moeten monitoren, niet enkel het Emby Server proces.

Verder maakt het natuurlijk enorm uit hoeveel clients verbinden, of er gebruik gemaakt wordt van transcoding en of dat met hardware acceleratie gebeurt of niet, of er gebruik gemaakt wordt van HDD/SSD, hoe vaak je je libraries indexeert, etc.

Ik draai al langere tijd Emby op mijn Synology, idle verbruik is rond de 160MB RAM en nauwelijks CPU
Stream ik 1 MKV die transcoded moet worden, dan stijgt het CPU gebruik naar de 90%, RAM gebruik naar 500 MB en dan nog een beetje I/O op de harddisk.

Doe je dit op een recente PC met CPU/GPU die acceleratie ondersteunt en gebruik je Windows, dan zou dat beduidend minder kunnen zijn.
Overigens kun je uit je EMBY server logs al informatie halen of er gebruik gemaakt wordt van transcoding en hardware acceleratie voor sommige streams, dan weet je daarmee een beetje wat je kunt verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door akimosan op 19-12-2019 15:12 ]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat heb je hier zelf al over gevonden? Zou natuurlijk zonde zijn om dubbel werk te doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Windows? Perfmon
Houd er wel rekening mee dat Emby Server ook weer andere processen start die ook gemonitord worden zoals ffmpeg voor transcoding en subtitle streams, dus die zul je ook moeten monitoren, niet enkel het Emby Server proces.

Verder maakt het natuurlijk enorm uit hoeveel clients verbinden, of er gebruik gemaakt wordt van transcoding en of dat met hardware acceleratie gebeurt of niet, of er gebruik gemaakt wordt van HDD/SSD, hoe vaak je je libraries indexeert, etc.

Ik draai al langere tijd Emby op mijn Synology, idle verbruik is rond de 160MB RAM en nauwelijks CPU
Stream ik 1 MKV die transcoded moet worden, dan stijgt het CPU gebruik naar de 90%, RAM gebruik naar 500 MB en dan nog een beetje I/O op de harddisk.

Doe je dit op een recente PC met CPU/GPU die acceleratie ondersteunt en gebruik je Windows, dan zou dat beduidend minder kunnen zijn.
Overigens kun je uit je EMBY server logs al informatie halen of er gebruik gemaakt wordt van transcoding en hardware acceleratie voor sommige streams, dan weet je daarmee een beetje wat je kunt verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door akimosan op 19-12-2019 15:12 ]