Op zoek naar een webbased formulier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn vraag
Ik zoek een webbased oplossing waarmee ik een formulier kan maken, die verschillende gebruikers meerdere keren kunnen invullen. De ingevulde formulieren moeten naar een centraal e-mailadres.
De oplossing moet bij voorkeur gratis zijn. Een inlog systeem mag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google Forms. Voor zover ik heb getest is dit vooral geschikt voor eenmalig gebruik. Dus niet (minder?) geschikt om door dezelfde gebruiker meerdere/verschillende formulieren aan te leveren. Daarnaast kan Google Forms niet standaard een e-mail versturen.

[ Voor 9% gewijzigd door tbenschop2 op 18-12-2019 15:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Microsoft heeft ook een formulier systeem:

https://forms.office.com/

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:32
Google Forms heeft meer aanpassingsmogelijkheden dan je waarschijnlijk denkt.

Zo heb je script editors en add-ons. Korte Google actie levert me deze instructies op:

To get started, open the Google Form, go to Add-ons > Email Notifications for Forms > Create Email Notification. Here, inside the Email Addresses to Notify box, you can enter one or more email addresses separated by a comma.

De Google Forms kan je verder inrichten zoals je wilt en kan ook zo vaak als je wilt ingevuld worden. Ik ken er genoeg die een bestelformulier ermee hebben gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:11
Inderdaad, Google Forms werkt perfect daarvoor, met de juiste Add-on kun je een PDF laten maken van de invulvelden bijvoorbeeld en tegelijk koppelen aan een centrale Excel-sheet.

Heb ik al enige tijd succesvol draaiend voor mensen om een rooster in te vullen.
Deze vullen hun naam, weeknummer en beschikbaarheid in aan de hand van selectievakjes, er wordt dan een email verstuurd met PDF en onderwerp Medewerkersnaam + weeknummer en met inhoud de beschikbare datums.

Who's general failure, and why is he reading my disk?