Copy-paste van html table naar SAP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:55
Bij copy-paste van een html table naar Excel worden keurig alle rijen en kolommen overgenomen van de website naar Excel. Vanuit Excel copy-pasten naar SAP gaat ook prima, de rijen en kolommen komen keurig overeen in SAP. Maar... Vanuit de table uit de website copy-pasten rechtstreeks naar SAP zorgt ervoor dat alle kolommen in SAP in de 1e kolom samengevoegd terecht komen.

Nu kan ik de HTML aanpassen, ik heb toegang tot de bron. Ik dacht om bijvoorbeeld extra 'onzichtbare' kolommen toe te voegen met daarin een TAB, echter kent HTML geen TAB. Weet iemand een 'stuurteken' in HTML die bij copy-paste een TAB wordt, of een andere oplossing voor dit probleem? Ik wil niet dat gebruikers eerst moeten kopieren naar Excel en dan nog een keer moeten kopieren naar SAP...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Probeer
code:
1
 

eens

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Helaas, dan krijg ik dit in SAP:
SAP
De de   worden niet herkent als stuurteken maar als onbekend character.

Test-website:
Bron

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 18-12-2019 15:42 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het klinkt ook erg omslachtig allemaal moet ik zeggen.
Die HTML tabel (ik neem aan op een webpagina?) moet zijn data ook ergens vandaan halen, is het niet makkelijker om iets op te zetten dat de brondata rechtstreeks in SAP geplempt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Excel zal de data waarschijnlijk op een andere format in het clipboard zetten, een die SAP wel begrijpt. Dat kun je in je pagina wel namaken: https://developer.mozilla...pboardEvent/clipboardData

Excel snapt blijkbaar het format dat standaard in het clipboard gezet wordt wel. Maar je zal dus even moeten uitzoeken welk format door SAP ondersteund wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Wintervacht schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:46:
Het klinkt ook erg omslachtig allemaal moet ik zeggen.
Die HTML tabel (ik neem aan op een webpagina?) moet zijn data ook ergens vandaan halen, is het niet makkelijker om iets op te zetten dat de brondata rechtstreeks in SAP geplempt kan worden?
Helaas moet het zo omslachtig, ik werk bij defensie en daar krijg je absoluut geen mogelijkheid om iets rechtstreeks in SAP te plempen.
Woy schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:53:
Excel zal de data waarschijnlijk op een andere format in het clipboard zetten, een die SAP wel begrijpt. Dat kun je in je pagina wel namaken: https://developer.mozilla...pboardEvent/clipboardData

Excel snapt blijkbaar het format dat standaard in het clipboard gezet wordt wel. Maar je zal dus even moeten uitzoeken welk format door SAP ondersteund wordt.
Ik ga eens kijken of dit op ons intranet mogelijk is en in (helaas) IE11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Swerfer schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:07:
[...]
Ik ga eens kijken of dit op ons intranet mogelijk is en in (helaas) IE11.
https://caniuse.com/#feat=clipboard ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

*snip* zeg dan niks

[ Voor 90% gewijzigd door RobIII op 18-12-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:50

alienfruit

the alien you never expected

Gebruik je Ctrl-V of de knop? Misschien kan je kijken welke transactions je wel mag doen (BAPI) en wat als je CSV formaat plakt naar SAP GUI? Maar dit brengt wel weer nachtmerries naar boven qua exporteren van data naar Excel middels OLE

[ Voor 78% gewijzigd door alienfruit op 23-12-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik ben erachter dat Excel een cvs component toevoegd aan het clipboard, wat Internet Explorer niet doet. SAP verwacht een cvs om goed in de kolommen te kunnen plakken. Ik ga @Woy zijn aangegeven api bekijken na de kersvakantie om een kopieerknop toe te voegen aan de website die ook cvs toevoegd aan het clipboard...

Pagina: 1