iOS advertenties blokkeren met DNS + ad blocker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:55
Hallo

Ik heb al een tijdje 1Blocker als content blocker (of ad blocker) draaien op mijn iPhone 8 (iOS 13) maar om een of andere reden worden steeds embedded tweets geblokkeerd (bijvoorbeeld op de Sporza-website). Ik krijg deze op geen enkele manier te zien tenzij ik 1Blocker volledig uitschakel.

1Blocker werkt enkel in Safari en niet in andere apps. Daarom had ik gedacht om op een andere manier tewerk te gaan. Ik zou de NextDNS-app installeren om op alle verkeer ads te blockeren, dus ook in apps. Ik heb hier echter geen ervaring mee en had graag die van jullie gehoord.

Omdat whitespace (daar waar de ads stonden) hierdoor niet wordt verborgen, denk ik dat het ook dan nog nodig is om een ad blocker te installeren. Klopt dit en welke raden jullie aan?

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zou je niet liever een PiHole o.i.d. gebruiken? Die blockt meteen voor alle apparaten de ads en trackers.
Always-on VPN naar huis (als je fatsoenlijk upload hebt) en je bent ook onderweg meteen beschermd met een versleutelde verbinding + je PiHole als DNS. Als dat geen optie is: ik persoonlijk heb geen ervaring met NextDNS :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Thuis gebruik ik al een pi-hole. Het is voor het verkeer buiten mijn eigen netwerk dat ik eigenlijk een oplossing zoek. Mijn upload is 10Mbps, dus niet al te snel. Ik denk dat je oplossing hierdoor geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik gebruik onderweg iVpn. Heeft ook de mogelijkheid tot het blokkeren van Ads, best een aanrader wat mij betreft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Ik zei "voor het verkeer buiten mijn eigen netwerk" maar dat is dus niet alleen op andere wifi-netwerken maar ook op verbinding via 4G.

• Tomovich
Ik heb ook de DNS Cloak app gevonden waar je uit verschillende DNS servers kunt kiezen.
Iemand ervaring met securedns.eu of blahdns.com? Of andere? Dit zijn servers die ook op DNS-niveau malware, phishing, ads, trackers,... filteren.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tomovich schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:08:
Ik zei "voor het verkeer buiten mijn eigen netwerk" maar dat is dus niet alleen op andere wifi-netwerken maar ook op verbinding via 4G.
Is dat een reactie op iVPN? Want dat werkt natuurlijk ook “voor het verkeer buiten mijn eigen netwerk”

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Dat was ter verduidelijking met wat ik bedoelde. Niet specifiek als antwoord op iemand.
Pagina: 1