Afgelopen week hebben m'n ouders een nieuwe tv gekocht, een Sony KD-43XG7004. Gecertificeerd door Ziggo. Probleem is dat ik de CI+ module niet werkend krijg, en ik snap niet waarom. Bij Ziggo is een nieuwe CI-module aangevraagd (v1.3) met een nieuwe smartcard.
- NPO 1 t/m 3 werken prima zonder de CI-module. Als de CI-module erin zit, komt er ineens de melding 'Geen signaal' in beeld. Bij het verwijderen van de module is er meteen weer (prima) beeld.
- Als ik de stroom van de tv haal en na 10sec weer inplug, wordt er op NPO 1 t/m 3 wel beeld vertoont terwijl de CI-module erin zit. Als ik bijvoorbeeld naar YouTube schakel en later weer terug naar NPO1, gaat het weer fout.
- [li[Kanalen worden zowel mét als zónder CI-module prima gevonden. De gids werkt ook goed.[/li]
- Vreemd genoeg blijven de CAM-instellingen in het menu donkergrijs; niet selecteerbaar. Ook niet na een herstart van de tv.
- Vreemd genoeg 2: als ik de CI-module in een andere tv (ouder Sony model) stop werkt het prima. Eerst begon die tv te piepen over een niet-geactiveerde smartcard (terwijl de webcare van Ziggo 'm handmatig heeft geactiveerd). Maar na het installeren van de bestaande smartcard werkte het prima.