Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afgelopen week hebben m'n ouders een nieuwe tv gekocht, een Sony KD-43XG7004. Gecertificeerd door Ziggo. Probleem is dat ik de CI+ module niet werkend krijg, en ik snap niet waarom. Bij Ziggo is een nieuwe CI-module aangevraagd (v1.3) met een nieuwe smartcard.
  • NPO 1 t/m 3 werken prima zonder de CI-module. Als de CI-module erin zit, komt er ineens de melding 'Geen signaal' in beeld. Bij het verwijderen van de module is er meteen weer (prima) beeld.
  • Als ik de stroom van de tv haal en na 10sec weer inplug, wordt er op NPO 1 t/m 3 wel beeld vertoont terwijl de CI-module erin zit. Als ik bijvoorbeeld naar YouTube schakel en later weer terug naar NPO1, gaat het weer fout.
  • [li[Kanalen worden zowel mét als zónder CI-module prima gevonden. De gids werkt ook goed.[/li]
  • Vreemd genoeg blijven de CAM-instellingen in het menu donkergrijs; niet selecteerbaar. Ook niet na een herstart van de tv.
  • Vreemd genoeg 2: als ik de CI-module in een andere tv (ouder Sony model) stop werkt het prima. Eerst begon die tv te piepen over een niet-geactiveerde smartcard (terwijl de webcare van Ziggo 'm handmatig heeft geactiveerd). Maar na het installeren van de bestaande smartcard werkte het prima.
Heeft iemand enig idee waar het probleem vandaan kan komen? Ik vind het zo gek dat de module gewoon niet wordt herkend. Begin bijna te denken aan productiefout van de tv.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Heb je na het insteken van de CI+ opnieuw naar kanalen gezocht?

PS/XBL: Nogne

• sOid
  • Niet online
@Nogne Yes, en dat ging ook prima. Zowel met als zonder module 315 kanalen gevonden.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 22:20
Kleine kans dat de module kapot is. Misschien corrupte firmware.
In de "good old days" was het zo dat niet alle CI+ modules zijn compatibel waren met alle TV's. Ik heb hier een kleine Samsung TV die niet werkt met een Smit CI+ module, maar wél met een Quantis CI+ module. En die Smit module werkt wel in een ander Samsung toestel.

Heb je al eens gekeken of er een firmware update voor je televisie beschikbaar is? Zou zomaar dit probleem kunnen oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 18-12-2019 20:18 ]

• sOid
  • Niet online
@Masimo Ja, ik heb hier ook nog een Neotion module liggen, maar die is uit 2010 en dus vermoedelijk geen v1.3 (al kan ik het niet vinden). Ook nog een Alphacrypt die nog iets ouder is. Werkt allemaal niet.

Firmware gecheckt: heeft zelfs een nieuwere versie dan op de site van Sony staat: v8.838 terwijl de laatste op de site v8.821 is. Edit: op de Engelstalige site staat v8.838 wél.

:(

Edit2: Op het Ziggoforum is iemand met dezelfde tv. Bij hem werkt het na het plaatsen van een v1.3 module wel. Er zit ook een screenshot bij waarop een foutmelding van de module is te zien. Ik krijg helemaal niks in beeld nadat de module is geplaatst; ook niet bij de Neotion en Alphacrypt.

Zou de connector van de tv gaar zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door sOid op 18-12-2019 20:34 ]

• sOid
  • Niet online
Nou, nog even een update. Van alles geprobeerd, niks gelukt. Uiteindelijk bij de verkoper een nieuw exemplaar geregeld. Installatie ging in 1x zonder gemor (eerst de zenders laten zoeken, daarna de module erin).

Zal dus inderdaad een onverklaarbare fout in hard- of software zijn geweest. Blij dat het werkt!
Pagina: 1