iCloud als backup?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb eigenlijk 2 vragen:

1) Ik heb zo'n beetje alles dat kan aangekruisd in de ICloud-opties op mijn iMac. (o.a. Foto's, Bureaublad, Documenten, iMovie, etc.). Mag ik er daarna van uitgaan dat alle gegevens bij wijze van backup in de iCloud staan of pusht de iMac alleen naar de Cloud als er op mijn schuif niet voldoende ruimte is?
Achtergrond van mijn vraag is of deze iCloud opties voldoende zijn voor backup-doeleinden of dat ik zelf nog een backup moet aanmaken.

2) Na hoeveel tijd wordt info eigenlijk op de iCloud gezet? Ik heb zo'n beetje 500 Mb aan privé filmpjes van ons gezin en de iCloud optie daarvan twee dagen geleden ingeschakeld, maar ik zie het aantal gebruikte Mb's in de cloud nog niet toenemen.

groet,
Geert Meijer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

1) iCloud is geen backup behalve dat iPhone's en iPad's backups kunnen maken in iCloud. Het is een handig manier om bestanden en media (foto's, video's) beschikbaar te maken voor al je Apple apparaten. Als je echter een foto per ongeluk verwijderd, is deze ook weg op al je apparaten. Daarnaast zou je op z'n minst nog een lokale backup willen maken, volgens het 3-2-1 principe

2) Uploadsnelheid is afhankelijk van je Internetverbinding, welke vaak een stuk langzamer is dan je download. Daarnaast gebeurt het synchroniseren vaak op de achtergrond, en heeft daarom niet echt een hoge prioriteit. Prima voor het uploaden van een enkele foto nu en dan, maar het in een keer uploaden van een groot aantal bestanden duurt vaak een stuk langer. Voor sommige mensen duurde het meer dan twee weken voordat hun hele bibliotheek was geupload. Je zult dus geduld moeten hebben.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:18

Bolletje

Moderator Harde Waren
Daedalus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:02:
1) iCloud is geen backup behalve dat iPhone's en iPad's backups kunnen maken in iCloud. Het is een handig manier om bestanden en media (foto's, video's) beschikbaar te maken voor al je Apple apparaten. Als je echter een foto per ongeluk verwijderd, is deze ook weg op al je apparaten. Daarnaast zou je op z'n minst nog een lokale backup willen maken, volgens het 3-2-1 principe
Volgens mij kan je verwijderde bestanden wel recoveren?

https://support.apple.com...files-mmae56ea1ca5/icloud
maar ik zie het aantal gebruikte Mb's in de cloud nog niet toenemen.
Kan je de filmpjes wel zien in iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Uiteraard, maar na 30 dagen is het permanent verwijderd :) Als dat voldoende is, dan zou je iCloud als backup kunnen gebruiken, alhoewel het niet aan te raden is vanwege eerdere genoemde redenen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Mijn zorgen gaan niet zozeer over per ongeluk weggooien maar dat ik iets terug kan halen als bijv. de harde schijf van de iMac het begeeft.
Ik zie in de iCloud inclusief iCloud Drive nu zo'n beetje alles, maar de iMovie filmpjes nog niet. Gaat trouwens om 500Gb ipv 500Mb. Dus als ik eerdere reactie van snelheid van uploaden en op de achtergrond enzo lees dan kan dat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus je wilt 500GB aan filmmateriaal uploaden? Dan moet je dus een betaald abonnement nemen waar die 500GB in gaat passen, rekening houdend met wat je in de toekomst nog gaat doen.

Dan kom je op deze uit:
Great for Families

2TB
A lifetime of photos, videos, and everything else for you and up to five family members. Ideal for families to share.
$9.99/month
https://www.apple.com/icloud/
Pagina: 1