Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hue oplossing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pentacle1
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 29-03 18:18
Mijn vraag

Op dit moment maak ik gebruik van kaku ( klik aan klik uit ) voor het schakelen van de itho ventilator op zolder.
Als volgt WC / Badkamer licht aan itho aan, viseversa. In de WC en de Badkamer zit nu achter de normale schakelaar een zender van kaku, op zolder zit hier zo'n 3 voudige ontvanger

Nu ben ik langzaam aan het overstappen en wil alle kaku eruit hebben, is er ook zoiets voor de hue waarmee dit mogelijk zou zijn. :?

Beste antwoord (via pentacle1 op 20-12-2019 09:25)

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

@pentacle1 Een goedkoper alternatief zijn de TradFri on/off schakelaars van Ikea, deze zijn compatible met Hue.

https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/
Pairen met Hue kan soms wat lastig zijn, maar als je deze instructie volgt kan het eigenlijk niet mis gaan.

[Voor 34% gewijzigd door Meelobee op 18-12-2019 14:06]

The Outsider

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15:44

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

pentacle1 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:30:
Mijn vraag

Op dit moment maak ik gebruik van kaku ( klik aan klik uit ) voor het schakelen van de itho ventilator op zolder.
Als volgt WC / Badkamer licht aan itho aan, viseversa. In de WC en de Badkamer zit nu achter de normale schakelaar een zender van kaku, op zolder zit hier zo'n 3 voudige ontvanger

Nu ben ik langzaam aan het overstappen en wil alle kaku eruit hebben, is er ook zoiets voor de hue waarmee dit mogelijk zou zijn. :?
Beetje vaag verhaal, wat wil je precies?
Wil je je lampen vervangen voor Hue, wil je een schakelaar van philips of ben je op zoek naar een andere oplossing voor het schakelen en de verlichting?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• pentacle1
Ik gebruik nu KAku voor het schakelen , ik wil daar vanaf aangezien ik qua lampen al overgestapt ben op hue, is er zoiets ook op de markt voor hue, waarmee ik dus de ventilator kan schakelen als het licht in de WC/ badkamer aangezet word.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Wintervacht schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:38:
[...]

Beetje vaag verhaal, wat wil je precies?
Wil je je lampen vervangen voor Hue, wil je een schakelaar van philips of ben je op zoek naar een andere oplossing voor het schakelen en de verlichting?
Valt mee hoor. Hij wil dat als zijn lamp in de WC aan gaat de afzuiger ook aan gaat, op het moment heeft hij voor zijn lampen en dus afzuiger het "Klik aan Klik uit" systeem maar hij wil zijn lamp vervangen door een Hue lamp en vraagt zich dus af of er een methode is om dan ook de afzuiger aan te laten gaan. Dit is geen rare vraag aangezien voor een Hue lamp er continue stroom moet zijn wat bij een gewone lamp niet is, waardoor anders de afzuiger continue aan staat.

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:42
je kan deze opnemen in je kamer/zone zodat deze aan dezelfde schakelaar hangt als je hue verlichting.

• pentacle1
Oke top PROnline ga ik daar mee aan de slag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

@pentacle1 Een goedkoper alternatief zijn de TradFri on/off schakelaars van Ikea, deze zijn compatible met Hue.

https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/
Pairen met Hue kan soms wat lastig zijn, maar als je deze instructie volgt kan het eigenlijk niet mis gaan.

[Voor 34% gewijzigd door Meelobee op 18-12-2019 14:06]

The Outsider

• pentacle1
Toppie ga ik ook halen en proberen. Thnx

• pentacle1
Ik heb nu in de badkamer gu10 verlichting van ikea ,deze zijn zichtbaar in mijn Hue app en werken.
Tevens heb ik een smartplug van ikea deze is ook zichtbaar in mijn Hue app en werkt ook.

Nu wil ik het volgende zodra de verlichting in de badkamer aangezet word , moet tevens de smartplug aangaan.
ben al aan het klooien geweest maar kom er niet uit.
Iedere hulp in de goede richting is welkom. :?

• PAL86
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:50
Niet om het een of ander.. maar moet je ventilatie niet _altijd_ aanstaan, op stand 1? En wil je dan bij WC/Badkamer de stand op 2 of 3.. of heb jij je ventilatie overdag uit?

• pentacle1
Ventilatie staat altijd aan op langzaam , alleen zodra je naar de wc/douchen gaat gaat deze naar vol speed.
Wil eigenlijk alleen weten hoe ik de lampen kan koppelen aan de de smartplug. ( licht aan plug aan ) het ene zit beneden en het andere boven.

• Derpertje88
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01-03 12:30
zojuist eventjes nagedacht om dit voor elkaar te krijgen met een philips hue smart plug. zie mijn oplossing:

De hue smart plugs schakelen een relai in, die ervoor zorgen dat de juiste stand aangezet word. De ene relay beveiligt de andere met in en uitschakelen.

image:
https://ibb.co/r3XCjcL

[Voor 4% gewijzigd door Derpertje88 op 08-02-2020 14:38]

• Derpertje88
deze is nog iets beter.

https://ibb.co/hHq4wCy

benodigdheden:
2 relais met beide een maak en verbreek contact voor 230v.
2 hue smart plugs.
bedrading met kleuren blauw, zwart en bruin.
kastje
2 opbouw WCD's
1 opbouw perilex aansluiting
2x stekker met kabel
diverse adereindhulsjes

• Derpertje88
pentacle1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:52:
Ventilatie staat altijd aan op langzaam , alleen zodra je naar de wc/douchen gaat gaat deze naar vol speed.
Wil eigenlijk alleen weten hoe ik de lampen kan koppelen aan de de smartplug. ( licht aan plug aan ) het ene zit beneden en het andere boven.
indien je geïnteresseerd bent hou ik je op de hoogte van het geen waar ik mee bezig ben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pentacle1
Ik ben zeker geïnteresseerd erin

Mvg
Meijndert
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True