Sony KD-65XF9005, kan niet opnemen wanneer ik TV kijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb net deze Sony TV en is echt prachtig beeld. Aangesloten aan mijn Onkyo TX-SR608 heb ik prachtig geluid. Dat de software wat traag is en het volume grafisch meestal niet in beeld is kan ik mee leven. Maar als ik bijvoorbeeld RTL7 kijk en een programma op NL1 wil opnemen dan valt RTL7 uit (zwart beeld en geen geluid) als de opname op NL1 start.

Nu had ik al uitgezocht dat je met een CI+ wat minder mogelijkheden hebt dan met je Humax recorder. Maar ik begreep wel dat ik gelijktijdig kan opnemen en kijken op een ander kanaal als een van die 2 kanalen ongedecodeerd is. In dit geval dus NL1.

Doe ik ergens iets fout of kan het niet of is er iets met mijn TV?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Beste antwoord (via MrMarcie op 18-12-2019 14:05)

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Van wat ik begrijp is het een beperkgin van Ziggo. Op een forum gevonden voor een ander model: "Helaas heeft de huidige Ziggo CI+ module nog de beperking om maar 1 zender te decoderen. Wel is het mogelijk om 1 gecodeerde zender op te nemen en een FTA zender te kijken, of andersom." Volgensmij codeert Ziggo alle zenders waardoor hetgeen de gebruiker wilt niet mogelijk is tenzij de TV dus 2CI+ sloten heeft (wat niet meer zo vaak voorkomt).

Dat betekent of een Decoder die ze graag pushen of via de applicatie Ziggo Go Tv kijken op Android TV. (nog in beta en geen idee of het op uitnodiging is of dat iedereen de apk mag gebruiken)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
Dit is standaard CI+ mogelijkheid. Je kan 1 kanaal opnemen, waarna je een ongecodeerd kanaal kan kijken.

Mogelijk verkeerde netwerkID gebruik bij het installeren?

( Weet niet welke provider je hebt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
corporalnl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:48:
Dit is standaard CI+ mogelijkheid. Je kan 1 kanaal opnemen, waarna je een ongecodeerd kanaal kan kijken.

Mogelijk verkeerde netwerkID gebruik bij het installeren?

( Weet niet welke provider je hebt )
Dank je,
Ik heb Ziggo en dat is goed ingesteld volgens mij, maar zal zo ook nog even checken. Maar kan al mijn zenders ontvangen, inclusief extra pakketten dus lijkt me dan wel o.k. toch.

Ik kan niet RTL7 kijken en NL1 opnemen. Andersom zal ik straks even testen.

Dacht van mijn Humax af te zijn maar zo'n smart tv is helemaal niet zo smart ben ik achter gekomen :(

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humordenaar
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-09-2023
Heb jij een twin tuner en heb je 2 CI+ kaarten?

https://community.ziggo.n...ander-kanaal-kijken-36633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
De XF9005 heeft 2 digitale tuners dus lijkt me inderdaad dat je 2 kaarten nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Elazz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:35:
De XF9005 heeft 2 digitale tuners dus lijkt me inderdaad dat je 2 kaarten nodig hebt?
Hij heeft 2 tuners maar 1 ci+ aansluiting.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Van wat ik begrijp is het een beperkgin van Ziggo. Op een forum gevonden voor een ander model: "Helaas heeft de huidige Ziggo CI+ module nog de beperking om maar 1 zender te decoderen. Wel is het mogelijk om 1 gecodeerde zender op te nemen en een FTA zender te kijken, of andersom." Volgensmij codeert Ziggo alle zenders waardoor hetgeen de gebruiker wilt niet mogelijk is tenzij de TV dus 2CI+ sloten heeft (wat niet meer zo vaak voorkomt).

Dat betekent of een Decoder die ze graag pushen of via de applicatie Ziggo Go Tv kijken op Android TV. (nog in beta en geen idee of het op uitnodiging is of dat iedereen de apk mag gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Elazz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:46:

Dank je, duidelijk verhaal.

Ik voel me een beetje domme tweaker. Maar had 11 jaar lang een 42" panasonic plasma tv en een humax decoder. Die plasma geeft nog steeds super mooi beeld maar wilde weleens wat groters. Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat als er 2 tuners in een tv zitten die alles kan wat een humax ook kan. Denkfout. Daar kom ik nu dus achter. Nu ik me er in aan het verdiepen ben zie ik niet dat ik niet de enige ben en dat dat veel voorkomt. En dan doet schijnbaar Ziggo ook nog eens alles gedecodeerd waardoor het nog wat beperkter wordt.

Ze zijn hier nu bezig met glasvezel aanbieden van E-fiber. Ik hoop dat dat doorgaat. Volgens mij als ik dan straks via Canaldigitaal kijk kan ik online opnemen. Ben ik van alle beperkingen af. Maar ja, als het doorgaat dan duurt het nog wel even voor dat er ligt. Voorlopig dan maar de Humax uit de mottenballen halen en ernaarst zetten. Jammer want wil aantal apparaten beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:31
Voor de standaard zenders heb je geen CI module nodig maar weet niet of je de tuners in je tv aoart kan instellen, 1 voor de CI module en de andere voor de standaard zenders?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
audiojunk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:05:
Voor de standaard zenders heb je geen CI module nodig maar weet niet of je de tuners in je tv aoart kan instellen, 1 voor de CI module en de andere voor de standaard zenders?
Ga ik uitvogelen.

Pagina: 1