Vraag

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
iSmartphone, die me toch een jaartje of 3 zoet kan houden. Heb op dit moment een Huawei Ascend ( of zoiets en dat ding is zo traag als de pest. En vreet batterij. Scherm gebarsten, toetsenbord voor berichten te sturen werkt de helft van de tijd niet meer dus...

Wat is je budget?
500 euro, maar mag ook iets meer zijn als er plots een duurdere telefoon serieus in prijs daalt..

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, misschien eens een zwaardere game uitproberen, aangezien mijn huidige gsm enkel candy crush aankan ;) , goede navigatieapps gebruiken, voldoende opslagruimte. Degelijke camera, zonder uitmuntend te zijn, daar heb ik al een camera voor. Indien mogelijk opslaggeheugen uitbreidbaar En oh ja; liefst geen notch? EDIT: jammer genoeg heeft de realme 2X pro dit wel. Is niet echt een dealbreaker, maar vind dit wel jammer. Moest deze telefoon eenzelfde camerasysteem hebben als de 9T pro of de Oppo, dan was de keuze al lang gemaakt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorlopig heb ik 3 keuzes. DE Xiaomi 9T pro, de Realme 2X Pro of de Oppo Reno 2. Mijn droomtelefoon is echter de OnePlus 7T pro. Maar die valt jammer genoeg buiten budget |:( En ik heb niet onmiddellijk zicht op telefoons die in de nabije toekomst gaan verschijnen, die qua specs zich kunnen meten met de genoemde toestellen/

Welke vragen heb je hier nog over?
Dus iemand die weet over nabije toestellen?
Zijn de toestellen die ik genoemd heb, eigenlijk wel makkelijk in te stellen, ik lees regelmatig het topic van de 9t pro,; maar het lijkt mij een smartphone die zodanig veel instellingen heeft, dat het voor "ouderen" niet meer zo vanzelfsprekend is }:O
Welk OS van de genoemde toestellen is eigenlijk het leukste om mee te werken? Zover ik weet gebruiken ze ieder hun eigen versie van Android( Colos OS etc?)

Alvast bedankt voor de info.

[ Voor 5% gewijzigd door Acemath op 18-12-2019 13:13 ]

Beste antwoord (via Acemath op 16-06-2020 19:39)

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-12-2025
Als je budget nog steeds €650 is, heb je wmb de volgende opties:
-OnePlus 8
-Realme X50 Pro
-Poco F2 Pro
-OnePlus 7(T) Pro
-Motorola Edge (SD-kaart)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Eind januari zijn weer de beurzen, dan worden nieuwe modellen aangekondigd en vervolgens gaan oude in prijs omlaag. Ook zit er eind januari vaak een grote actie van Mediamarkt om naar te kijken.

Anders lekker de Xiaomi 9T pro halen. Heeft denk ik de beste papieren qua updates uit het rijtje.

• Acemath
Met de gegokte prijzen voor de OP8, de Xiaomi MI10, en andere telefoons waarvan we eerst dachten, dat ze rond de 700 euro max zouden liggen, en dat dat dus serieus een misrekening blijkt te zijn, weet er iemand toestellen die in de toekomst verschijnen die wel in die prijsklasse zitten?

Ken op dit moment de Realme X50 pro, is wel een degelijk toestel. ALs de prijs nu nog meevalt..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acemath schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:24:
Met de gegokte prijzen voor de OP8, de Xiaomi MI10, en andere telefoons waarvan we eerst dachten, dat ze rond de 700 euro max zouden liggen, en dat dat dus serieus een misrekening blijkt te zijn, weet er iemand toestellen die in de toekomst verschijnen die wel in die prijsklasse zitten?

Ken op dit moment de Realme X50 pro, is wel een degelijk toestel. ALs de prijs nu nog meevalt..
iPhone 9/SE2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Acemath
sorry, vergeten vermelden in mijn vorige post : Geen Apple, en budget mag rond de 650 euro liggen. Toch bedankt @Hackus

• Potenscia
Acemath schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:53:
sorry, vergeten vermelden in mijn vorige post : Geen Apple, en budget mag rond de 650 euro liggen. Toch bedankt @Hackus
€28 erbij en je haalt bij Coolblue de OnePlus 7T Pro. Probleem opgelost lijkt me ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
14 april presenteert oneplus de nieuwe oneplus 8 (pro). Ik zou misschien dat even afwachten en kijken of ze leuke kortingen gaan geven op de huidige 7 generatie aangezien ze daar vanaf moeten!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Acemath
Even een update : nog steeds aan het twijfelen.

Nu tussen de Realme X3 Superzoom.
Realme X50 Pro
Poco F2 Pro.

X3 is goedkoopste door de 855 snapdragon, en de iets langere laadduur, maar heeft voor de rest wel zeer degelijke specs.

Poco heb ik voorlopig beetje mijn twijfels over, over het iets mindere scherm qua refreshrate. Ook nog geen HD blijkbaar voor Netflix.

Voordeel tegenover de Realme's : Geen punchhole voor de camera's.

X50 is iets duurder dan de Poco heeft denk ik de beste specs,maar ook hier de punchhole....

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-01 23:17
Ik zou gewoon de knoop doorhakken, je ergert je nu al zes extra maand aan je huidige toestel dus.
De Samsung S10 kan nog jaren mee en die kan je kopen voor 600 euro momenteel. Als dit je budget is zou ik niet twijfelen.

PSN: extreme8eight

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Acemath schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:46:
Poco heb ik voorlopig beetje mijn twijfels over, over het iets mindere scherm qua refreshrate. Ook nog geen HD blijkbaar voor Netflix.
HD is ondertussen beschikbaar op de Poco, mits je Netflix abonnement het ondersteund (goedkoopste abonnement is SD kwaliteit, duurste abonnement is 4K).

Acties:
  • Beste antwoord

• Potenscia
-OnePlus 8
-Realme X50 Pro
-Poco F2 Pro
-OnePlus 7(T) Pro

• Acemath
@Potenscia Bedankt voor je antwoord. Had eigenlijk geen idee van de Motorola. Mooie foon, enkel een beetje jammer van de snapdragon proc.

Zal laten weten welke foon het uiteindelijk is geworden :D

• Acemath
vreemd genoeg is het een hele andere telefoon geworden dan verwacht. Doordat ik mijn gsm verloren ben in Nederland, en de 256GB versies van de Poco F2 pro in Belgie nog niet te verkrijgen zijn, of je moet lang wachten, dan toch voor iets heel anders gegaan.

Telenet heeft namelijk een actie waarbij je een Samsung S20+ kunt kopen voor 749,- & gratis een headset ter waarde van 230,- krijgt als je voor 30/6 de telefoon koopt. Vreemd genoeg had mijn vrouw hier geen bezwaar tegen, terwijl ze andere toestellen van 750 euro te duur vond? Is dat het psychologische effect van die korting? Of die gratis headset?

Nu goed, de kogel is door de kerk, en ben dus eindelijk in blijde verwachting van een nieuw toestel. EINDELIJK :D

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 02:45
Potenscia schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:50:
-OnePlus 8
-Realme X50 Pro
-Poco F2 Pro
-OnePlus 7(T) Pro
Wat is de telefoon met beste camera hierin (denk je)?

Ik zoek ook een telefoon voor max 650 euro.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 02:45
Zouden jullie eerder gaan voor:

Huawei P30 pro of Oneplus8?

• Potenscia
MaStar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:34:
Wat is de telefoon met beste camera hierin (denk je)?

Ik zoek ook een telefoon voor max 650 euro.
Na wat onderzoek denk ik dat het ongeveer zo zit:
-OnePlus 7T Pro
-Realme X50 Pro
-Motorola Edge
-Poco F2 Pro
-OnePlus 7T
-OnePlus 8
-OnePlus 7 Pro

Maar de verschillen zijn zo minimaal dat ik het niet aan kan raden naar het bovenstaande lijstje te kijken. De bovenstaande telefoons zijn all-rounders, dus ze scoren op (nagenoeg) elk gebied goed. Als je echt een goede camera zoekt kom je bij de volgende telefoons, eigenlijk ook all-rounders, maar veelal wel ouder, wel goed weg:
-Huawei P30 Pro (New Edition)
-Samsung S10(+)
-Samsung Note 10
-Google Pixel 4(XL)
-(Huawei P40)
-(Xiaomi Mi 10)

(Niet op volgorde van kwaliteit)
Pagina: 1