Powerpoint presentatie op Televisie via usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58
Mijn vraag:
Op mijn werk is aan mij gevraagd of ik wil uitzoeken of het mogelijk is een televisie als informatiebord te gebruiken en via een usb stick een powerpoint presentatie te laten afspelen.

Ze willen dat we de powerpoint presentatie wekelijks kunnen aanpassen (usb stick uit de tv, nieuwe versie via een computer erop zetten en dan terug de tv in).

Daarnaast zijn we benieuwd of er televisies bestaan die een timer functie hebben (bepaalde tijd aan en bepaalde tijd uit) of die automatisch aangaan zodra er stroom op komt te staan (dan zet ik er een tijdschakelaar tussen).

Het zal een televisie van ergens tussen de 32 en 40 inch worden (ik denk 40 inch).

Budget: maximaal 800 euro, goedkoper zou altijd fijner zijn :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb uiteraard op google en op tweakers gezocht.
De meeste werken toch met een HDMI kabel.
Gezien de plek zou het handig zijn als we het via usb kunnen doen.

Ik kom vooral oudere topics tegen en ik weet dus niet wat op dit moment mogelijk is.
Wel lees ik dat als een televisie een bepaalde viewer heeft dat het zou moeten kunnen.

Welke antwoorden zoek ik concreet:
- Welke 32 tot 40 inch televisies zijn geschikt om een powerpoint presentatie af te spelen via een usb stick?
- Zijn er televisies die met een timer functie kunnen werken (aan / uit)?
- Zijn er televisies die automatisch aan kunnen gaan zodra ze stroom krijgen (en de presentatie automatisch start)?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Beste antwoord (via knorde op 03-03-2020 14:53)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

@knorde die automatische overgangen moet je wel in de presentatie aanzetten, anders wacht ie op een klik (wat de normale gang van zaken is bij een presentatie).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
Er mist enige context maar wat prima zou werken:
Een scherm ophangen met daarachter een thin client of andere kleine form factor basic systeem.

Succes!

How low-code can you go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
De PowerPoint exporteren als JPEGs en die als diashow laten draaien kan op heel veel TV’s natuurlijk.

Of wil je perse animaties uit de ppt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Fuwor schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:39:
De PowerPoint exporteren als JPEGs en die als diashow laten draaien kan op heel veel TV’s natuurlijk.

Of wil je perse animaties uit de ppt?
Ja het moet echt een ppt bestand ondersteunen ivm animaties die zullen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

knorde schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:36:

- Welke 32 tot 40 inch televisies zijn geschikt om een powerpoint presentatie af te spelen via een usb stick?
Ik ken er zo geen. Zou dit oplossing met een extern apparaat.
Sowieso kan uitschakelen na x tijd met veel TVs. Dus dan gaan ze naar bijv 8 uur weer in slaapstand
- Zijn er televisies die automatisch aan kunnen gaan zodra ze stroom krijgen (en de presentatie automatisch start)?
Veel TVs gaan wel automatisch aan als ze input krijgen op de HDMIpoort. Daar zou je ook wat mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Erdinger schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:39:
Er mist enige context maar wat prima zou werken:
Een scherm ophangen met daarachter een thin client of andere kleine form factor basic systeem.

Succes!
Wat voor context ontbreekt er (ik vul het graag aan)?
Ik zal eens kijken naar een thin client.

Ook heb ik al gedacht aan een google chromecast maar die is het dan weer kwijt nadat hij uit is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31
Je kan een PowerPoint volgens mij ook omzetten naar video. Heb je al eens gekeken wat dat doet? Dan ben je mogelijk vrij gemakkelijk klaar. Mogelijk kun je dan op de TV het videobestand afspelen, moet je alleen even kijken of er een TV is waar je een videobestand op repeat kan zetten (dan zou ik gewoon met usb stick naar een grote winkel gaan met veel voorraad en vragen of je dat mag proberen). Als dat niet kan zou je er bijv. een Android TV of Apple TV box op kunnen zetten, mogelijk kan een programma als VLC dit wel.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 12:19
Welke antwoorden zoek ik concreet:
Afspelen van afbeeldingen (JPG) en video (*.mp4/mkv) is mij bekend.
Hotel-functie van TV activeren. LG's TV heeft dit standaard.
Niet nodig als je bovenste oplossing gebruikt.

Is het niet beter om een windows-stick aan de TV te plakken? Kosten zijn ongeveer 125-200

Intel CompuStick
AWOW ministick
ASUS vivostick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb bovenstaande reacties allemaal gelezen en er zitten hele bruikbare tips tussen.
De windows stick is ook erg interessant. Het omzetten naar een videobestand is ook een goede optie.

Nu kwam ik ook nog "Google Presentaties" tegen:
https://play.google.com/s....apps.docs.editors.slides

Dat ziet er ook wel goed uit.
Als ik dan de chromecast "always on" laat en de televisie elke dag automatisch uit laat schakelen na X uur hoeven we alleen elke ochtend de televisie "even" aan te zetten of is dit te simpel en zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 21:51
Powerpoint omzetten naar Video (via exportfunctie in het menu), en dan een BrightSign kopen; dan kan je alles wat je wenst, hem via het lokale netwerk updaten en zelfs nieuwe presentaties alvast inplannen.

Als je zorgt dat de brightsign 's avonds uit gaat, dan gaat de TV ook in standby, en wordt weer wakker bij terugkomst van signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:47

kevin33

Welkom in Utopia.

Je zou kunnen kijken naar een Android TV. Als je dan de presentaties maakt in Google presentaties, kun je het gewoon online updaten, en loop je ook niet te leuren met een USB stickje.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hierbij een update.

Ik heb inmiddels de bestelling gedaan en afgelopen vrijdag deze producten binnen gekregen:

- Samsung UE43RU7020
- Vogel's WALL 3145 Draaibare tv-beugel (zwart) 19"-43"
- MXQ Pro 4k TV BOX Android 7.1

Op de MXQ Pro 4k TV BOX Android 7.1 heb ik via de play store zowel Powerpoint (klik) en Google Presentaties (klik) geïnstalleerd maar ik krijg het niet voor elkaar om de dia's in een powerpoint bestand automatisch (na een bepaalde tijd) door te laten gaan naar de volgende dia (nu moet ik elke keer klikken voor de volgende dia en na de laatste dia sluit hij af). Daarbij zou ik ook graag willen dat hij in een "loop" draait, dus elke keer opnieuw.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 02-03-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 10:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
knorde schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:50:
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Je kan een Powerpoint presentatie exporteren (/opslaan als) als .mp4 video-bestand.

Je moet dan even de tijden per slide instellen. En een video kan je bij veel televisies standaard al op loop zetten.

Aangezien het om een wekelijkse update gaat, valt dit nog te overzien.

Edit: Zie nu dat Arjan90 dit ook al zei. Is veruit de makkelijkste manier.

[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 02-03-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik kan dat zeker morgen even testen op school, uiteraard zou het het mooiste zijn als je gewoon een powerpoint bestand kan gebruiken (ik kan me haast niet voorstellen dat het niet mogelijk is).

Nu kan de tv zelf ook wel videobestanden lezen maar het is nogal lastig uit te leggen hoe je hem dan elke ochtend weer start en daarom heb ik de MXQ Pro 4k TV BOX Android 7.1 erbij gekocht zodat die door kan draaien tijdens dat de tv uit staat.

Heb ook al verder gezocht in de play store maar vind verder niet echt iets wat bruikbaar is.

[ Voor 30% gewijzigd door knorde op 02-03-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 13:44
pptx naar een gangbaar videoformaat omzetten (gratis tools genoeg).
heb je geen extra hardware nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
hajee999 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:12:
pptx naar een gangbaar videoformaat omzetten (gratis tools genoeg).
heb je geen extra hardware nodig...
De tv zelf kan ook ook wel videobestanden lezen maar het is nogal lastig uit te leggen hoe je hem dan elke ochtend weer start en daarom heb ik de MXQ Pro 4k TV BOX Android 7.1 erbij gekocht zodat die door kan draaien tijdens dat de tv uit staat.

Hoeven ze alleen maar elke ochtend de tv aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 10:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
knorde schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:10:
Ik kan dat zeker morgen even testen op school, uiteraard zou het het mooiste zijn als je gewoon een powerpoint bestand kan gebruiken (ik kan me haast niet voorstellen dat het niet mogelijk is).
Het bronbestand is ook nog steeds het Powerpoint-bestand; je zet het alleen om in een ander bestand. Het is letterlijk drie klikken (save as, ok) . Kan je zelfs automatiseren als je wil met een task scheduler.
Nu kan de tv zelf ook wel videobestanden lezen maar het is nogal lastig uit te leggen hoe je hem dan elke ochtend weer start en daarom heb ik de MXQ Pro 4k TV BOX Android 7.1 erbij gekocht zodat die door kan draaien tijdens dat de tv uit staat.
Een video op repeat zetten kan dus ook op die MXQ Pro box. Dus aan je setup hoef je niets te veranderen.

Let er ook op, mocht het geheel per abuis een keer een update nodig hebben en/of het stopt er mee - en jij bent niet in de buurt -, dat het juist dan weer werkend krijg op die MXQ Pro via Powerpoint lastiger zal zijn.
Heb ook al verder gezocht in de play store maar vind verder niet echt iets wat bruikbaar is.
Normaal worden hier professionele pakketten voor gebruikt; zogenoemde 'digital signage' is de term die je zoekt. Maar, dat is voornamelijk om het beheer van meerdere schermen op afstand te doen en de content dynamisch aan te passen. Dat is in jouw scenario allemaal niet van toepassing.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

@knorde die automatische overgangen moet je wel in de presentatie aanzetten, anders wacht ie op een klik (wat de normale gang van zaken is bij een presentatie).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
franssie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:17:
Het punt is dat je dat dus wel kan aanzetten op de powerpoint versie van de pc maar er is geen optie om dit aan te zetten op de powerpoint versie van Android, we maken hem op de pc maar hij moet op de Android versie afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door knorde op 02-03-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Bolletje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Het bronbestand is ook nog steeds Powerpoint bestand; je zet het alleen om in een ander bestand. Het is letterlijk drie klikken (save as, ok) . Kan je zelfs automatiseren als je wil met een task scheduler.

[...]

Een video op repeat zetten kan dus ook op die MXQ Pro box. Dus aan je setup hoef je niets te veranderen.

Let er ook op, mocht het geheel per abuis een keer een update nodig hebben en/of het stopt er mee - en jij bent niet in de buurt -, dat het juist dan weer werkend krijg op die MXQ Pro via Powerpoint lastiger zal zijn.

[...]

Normaal worden hier professionele pakketten voor gebruikt; zogenoemde 'digital signage' is de term die je zoekt. Maar, dat is voornamelijk om het beheer van meerdere schermen op afstand te doen en de content dynamisch aan te passen. Dat is in jouw scenario allemaal niet van toepassing.
toon volledige bericht
Het omzetten zal inderdaad niet veel werk zijn.
Ik ben er 4 dagen in de week, in het ergste geval moeten ze een dag zonder als er echt wat is :)
Professioneel pakket wordt inderdaad wat overkill :)

EDIT

Sorry voor 2x reply dit moest allemaal in 1 eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Professioneel wordt overkill? Een beetje narrowcasting valt best mee en kan aardig wat. Bij ons in de kerk hangen een stuk of 4 schermen die allemaal bijgewerkt worden via een RPi. Daar draait een pakketje op wat ergens vanaf het internet bijgewerkt wordt. Op locatie hoeft er dus niks gedaan te worden, alles kan vanuit huis (bij wijze van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-05 09:00
Je kunt ook een Scala speler gebruiken, en zo zijn er nog veel meer. De zoekterm voor Google is: Digital Signage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berke84
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 17:23
Je hebt het werkende maar je moet nog klikken zeg je, lijkt me dat dan enkel de powerpoint aangepast moet worden & de timings voor de automatische overgangen toegevoegd moeten worden. Zelf beetje zoeken kan soms ook helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
franssie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:17:
Berke84 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:48:
Je hebt het werkende maar je moet nog klikken zeg je, lijkt me dat dan enkel de powerpoint aangepast moet worden & de timings voor de automatische overgangen toegevoegd moeten worden. Zelf beetje zoeken kan soms ook helpen :)
Ik heb altijd gedacht dat het programma dit bepaald en niet de presentatie zelf.
Na het op de pc ingesteld te hebben werkt het ook op de Android versie van powerpoint.
Alles werkt nu naar behoren, top!

Pagina: 1