Beste Tweakers,
Gisteren is mijn videokaart (eindelijk?) na 5.5 jaar kapot gegaan. Na al een jaar of twee veel crashes en ander gedoe (allemaal videokaart gerelateerd), en het steeds uitstellen van het kopen van een nieuwe PC, kan ik nu eigenlijk niet meer anders.
Ik browse Tweakers elke week wel een aantal keer, en probeer een soort van op de hoogte te blijven van de nieuwste producten. Dit doe ik uiteraard op zijn fanatiekst wanneer ik een nieuwe PC moet bouwen voor mijzelf of voor een vriend of familielid. Ik ben dus nog niet super op de hoogte van alles, en hoop dat jullie mij feedback kunnen geven gebaseerd op wat ik tot zo ver samen heb gesteld en ik een keuze kan gaan maken. Uiteraard hoop ik weer snel te kunnen gamen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, browsen en muziek opnemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1500-1600, laten we zeggen 1650 euro max. (ex. verzendkosten en eventuele assemblage)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
BenQ 144Hz monitor (1080p).
Muis, toetsenbord, speakers en headset heb ik allemaal al. Het gaat dus eigenlijk alleen om de PC zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, kwaliteit en betrouwbaarheid is wel belangrijk voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst gewoon een midi tower en een vrij stil systeem. Het komt bij mij in de woonkamer te staan. Een window en RGB LEDs is helemaal prima. Ik hoop er weer zo'n 5 a 6 jaar mee door te kunnen aangezien ik niet vaak onderdelen upgrade.
Ik ben van plan om alles bij Azerty te bestellen, inclusief assemblage. Dit laatste hoeft niet meeberekend te worden in de prijs.
Ik verwacht binnen een jaar of twee een 1440p scherm te kopen.
Ga je overklokken?
Tot nu toe nog nooit gedaan, maar heb ook nooit eerder een unlocked processor gekocht. De optie om te kunnen overclocken lijkt mij in ieder geval wel fijn, wellicht in de toekomst voor wat extra performance.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op mijn huidige samenstelling en hulp met de volgende punten:
- Ik twijfel op dit moment erg tussen de 2070 Super en de 5700 XT.
- De 970 EVO of de Kingston A2000 (of andere goede mogelijkheden)?
- De voeding heb ik eigenlijk gewoon maar even aangedrukt. Ik weet dat Seasonic een goed merk is, maar ik weet niet precies hoeveel Watt ik nodig ga hebben en of er betere opties zijn.
- Is deze CPU koeler nog steeds een goede optie? Ik wil wel graag een aftermarket cooler hebben.
Ik zal waarschijnlijk ook nog 1 of 2 case fans toevoegen.
Alvast bedankt!
Gisteren is mijn videokaart (eindelijk?) na 5.5 jaar kapot gegaan. Na al een jaar of twee veel crashes en ander gedoe (allemaal videokaart gerelateerd), en het steeds uitstellen van het kopen van een nieuwe PC, kan ik nu eigenlijk niet meer anders.
Ik browse Tweakers elke week wel een aantal keer, en probeer een soort van op de hoogte te blijven van de nieuwste producten. Dit doe ik uiteraard op zijn fanatiekst wanneer ik een nieuwe PC moet bouwen voor mijzelf of voor een vriend of familielid. Ik ben dus nog niet super op de hoogte van alles, en hoop dat jullie mij feedback kunnen geven gebaseerd op wat ik tot zo ver samen heb gesteld en ik een keuze kan gaan maken. Uiteraard hoop ik weer snel te kunnen gamen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, browsen en muziek opnemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1500-1600, laten we zeggen 1650 euro max. (ex. verzendkosten en eventuele assemblage)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
BenQ 144Hz monitor (1080p).
Muis, toetsenbord, speakers en headset heb ik allemaal al. Het gaat dus eigenlijk alleen om de PC zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, kwaliteit en betrouwbaarheid is wel belangrijk voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst gewoon een midi tower en een vrij stil systeem. Het komt bij mij in de woonkamer te staan. Een window en RGB LEDs is helemaal prima. Ik hoop er weer zo'n 5 a 6 jaar mee door te kunnen aangezien ik niet vaak onderdelen upgrade.
Ik ben van plan om alles bij Azerty te bestellen, inclusief assemblage. Dit laatste hoeft niet meeberekend te worden in de prijs.
Ik verwacht binnen een jaar of twee een 1440p scherm te kopen.
Ga je overklokken?
Tot nu toe nog nooit gedaan, maar heb ook nooit eerder een unlocked processor gekocht. De optie om te kunnen overclocken lijkt mij in ieder geval wel fijn, wellicht in de toekomst voor wat extra performance.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op mijn huidige samenstelling en hulp met de volgende punten:
- Ik twijfel op dit moment erg tussen de 2070 Super en de 5700 XT.
- De 970 EVO of de Kingston A2000 (of andere goede mogelijkheden)?
- De voeding heb ik eigenlijk gewoon maar even aangedrukt. Ik weet dat Seasonic een goed merk is, maar ik weet niet precies hoeveel Watt ik nodig ga hebben en of er betere opties zijn.
- Is deze CPU koeler nog steeds een goede optie? Ik wil wel graag een aftermarket cooler hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 593,- | € 593,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.566,55 | ||
Ik zal waarschijnlijk ook nog 1 of 2 case fans toevoegen.
Alvast bedankt!