Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 12:49
Heeft er iemand ook problemen met Android na de netwerkstoring van gisteren?
Ik heb zelf een Samsung A8 met een abo van Simpel. Nadat de netwerkstoring over was kreeg ik de hele tijd om de paar seconden een melding dat Google Play services was gestopt. Legen van de cache en dergelijke mocht niet baten en uiteindelijk werd het een soft reset naar fabrieksinstellingen. Met terugzetten van een back-up vrij snel weer up en running. Toch raar.
Nu bleek vandaag mijn moeder (ook met een abo van Simpel) met haar Moto G ook een Android probleem te hebben na de storing. Kon de telefoon niet meer ontgrendelen doordat het toetsenbord de hele tijd crashte waardoor het wachtwoord niet kon worden ingevoerd, Daar dus een hard reset en ook met back-up weer snel geregeld.

Maar voor de gemiddelde smartphone gebruiker wellicht minder makkelijk op te lossen. Nog nooit van gehoord dat een netwerk storing zo'n impact op Android kon hebben. Iemand vergelijkbare problemen en/of een idee hoe dit kan gebeuren?
...

Beste antwoord (via Rebel Angel op 18-12-2019 14:09)

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:02
Gebruik je het Google Keyboard?
Een update van gister schijnt voor crashende toetsenborden te zorgen:
https://androidworld.nl/apps/gboard-crasht-telefoons/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zit bij Ben, heb een LG G7, maar nergens last van gehad mlet ik zeggen.

Teneinde overvloedig te zijn maar je meldt het niet en ik zeg het zo graag:
Have you tried turning it off and on again?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
Lucky you ;)
Jazeker aan en uit gezet.
Maar dat hielp helaas niet. Op de een of andere manier heeft de netwerkstoring geleid tot crashende apps op beide toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rebel Angel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:39:
Lucky you ;)
Jazeker aan en uit gezet.
Maar dat hielp helaas niet. Op de een of andere manier heeft de netwerkstoring geleid tot crashende apps op beide toestellen...
Sorry daar eindigt mijn kennis m.b.t. dit soort zaken :p
Wel vreemd dat het op verschillende toestellen van verschillende merken gebeurt, maar wel de zelfde provider... Je zou haast gaan denken dat daar het probleem ligt. Waarom apps zouden crashen als er geen netwerkverbinding mogelijk is, is mij een raadsel, maar het eerste wat ik geprobeerd zou hebben is even de simkaart er uit halen, rebooten, simkaart er terug in en dan kijken of het opgelost is.

Mijn telefoon zei wel 'Kan niet aanmelden bij netwerk', of iets in die richting, maar verder eigenlijk niet bij stilgestaan, ik wist niet eens dat er storing was :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
Tsja, dat met de simkaarten had ik ook al geprobeerd. Toch dank voor het meedenken 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rebel Angel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:39:
Wat een bijzonder vreemd probleem...Ik kan mij ook echt niet voorstellen dat een netwerkstoring crashende apps veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
Ik ook niet! Maar anders is het wel een heel vreemde toevalligheid. Ik hoor ook van niemand met vergelijkbare problemen dus daar lijkt het wel op...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AzzKickah

06-CENSORED

Hier ook geen problemen. Ik heb een LG V40.

Wat is het verschil tussen de soft reset en de hard reset die je hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
Op mijn Samsung A8 kreeg ik de hele tijd een melding van het vastlopen van Google play services. Tussen het wegklikken daarvan kon ik in de instellingen het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Op de Moto G kon ik het toestel überhaupt niet ontgrendelen omdat de service voor het toetsenbord de hele tijd crashte zodat ik geen wachtwoord kon invoeren. Daarom een hard reset naar de fabrieksintellingen via de bootloader / recovery mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
maniac2003 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:31:
Was inderdaad de Gboard service die de hele tijd crashte! Dan is het dus toch toeval dat het net na de netwerkstoring gebeurde! Dan zal die update ook best voor mijn problemen met de Google play services gezorgd kunnen hebben...
Pagina: 1