Drie weken geleden is mijn iPhone gestolen op Utrecht centraal. Politie stelt geen verder onderzoek in, ik heb inmiddels een nieuwe iPhone en dus dacht ik dat alles afgesloten was. Totdat ik vanmiddag zie dat mijn iPhone het laatst gezien is vannacht in de buurt van mijn woning in Amsterdam (met zoek mijn ..) Heeft iemand hier enige verklaring voor? Ik weet zeker dat hij gestolen is en niet thuis ligt..
Vraag
Alle reacties
Dat is vreemd. Is de dader misschien nog ingelogd op jouw iCloud met het gestolen toestel en zie jij op je huidige toestel waar die is.
Wipen die hap en hopelijk heb je Activation Lock geactiveerd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:55:
Drie weken geleden is mijn iPhone gestolen op Utrecht centraal. Politie stelt geen verder onderzoek in, ik heb inmiddels een nieuwe iPhone en dus dacht ik dat alles afgesloten was. Totdat ik vanmiddag zie dat mijn iPhone het laatst gezien is vannacht in de buurt van mijn woning in Amsterdam (met zoek mijn ..) Heeft iemand hier enige verklaring voor? Ik weet zeker dat hij gestolen is en niet thuis ligt..
Ook kan het IMEI nummer van de telefoon geblokkeerd worden op de mobiele netwerken. https://www.mobimy.info/nl/en
[ Voor 17% gewijzigd door Tokkes op 17-12-2019 22:08 ]
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Je kan toch in je Wi-Fi router zien of je telefoon misschien wel op je draadloze netwerk is geweest. Misschien dat de dader bij je langs gaat of je nog iets interessants hebt thuis want kennelijk is er wel databundel actief of dat die toevallig op Wi-Fi gaat waardoor je toestel kan rapporteren waar deze is. Ik hoop niet dat je adres in het toestel makkelijk te achterhalen is.
Een klant heeft dat ook gehad want haar toestel was gestolen in Amsterdam Zuid en plotseling kreeg ze melding dat haar toestel bevond qua locatie in of rond Amsterdam Centraal Station.
Een klant heeft dat ook gehad want haar toestel was gestolen in Amsterdam Zuid en plotseling kreeg ze melding dat haar toestel bevond qua locatie in of rond Amsterdam Centraal Station.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ik heb uiteraard mijn telefoon meteen op lost mode gezet en de simkaart geblokkeerd. Als ik nu mijn iPhone verwijder, kan ik hem zelf ook niet meer volgen toch?
Is het een live locatie en niet een laatst bekende locatie?
Als het een live locatie is dan klopt het wel en ligt je telefoon toch thuis of de dief is bij je in de buurt.
Als het een live locatie is dan klopt het wel en ligt je telefoon toch thuis of de dief is bij je in de buurt.
Formerly known as Ragdoll
SIM kaart is niet de IMEI. IMEI is het 'chassisnummer' van de telefoon.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
Ik heb uiteraard mijn telefoon meteen op lost mode gezet en de simkaart geblokkeerd. Als ik nu mijn iPhone verwijder, kan ik hem zelf ook niet meer volgen toch?
Activation Lock heeft niets met 'lost' te maken, maar wel met het feit dat als de telefoon gewist wordt zonder dat die wordt afgemeld uit iCloud, je hem daarna niet meer kan activeren met een andere iCloud account.
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Naar die locatie gaan en het ding laten piepen via iCloud?
Of toch nog eens goed je tas doorzoeken.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dit zie ik ook regelmatig met mijn oude iPad. Deze ligt kapot in de kast. Accu is leeg. Toch geeft Find My iPhone met een paar keer per maand aan dat hij 's avonds ineens contact heeft gezocht.
Dat is technisch gewoon onmogelijk. Accu leeg en gaat niet meer aan omdat hij niet meer kan laden. Maargoed.
Ik zou wel bij je gestolen telefoon op zijn minst aangeven dat hij gestolen is in de tool en de activation lock activeren.
Dat is technisch gewoon onmogelijk. Accu leeg en gaat niet meer aan omdat hij niet meer kan laden. Maargoed.
Ik zou wel bij je gestolen telefoon op zijn minst aangeven dat hij gestolen is in de tool en de activation lock activeren.
Als je meerdere devices hebt op dezelfde Apple ID, kan je aangeven van welk device de locatie moet worden doorgegeven. Wellicht een iPad of inderdaad je nieuwe telefoon?
Als je hem verwijderd uit Find my iPhone dan gaat de activation lock er ook af en heeft de dief vrij spel.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
Mogelijk dat find my iPhone ook getriggered is na het aansluiten van de telefoon op een PC met iTunes. Ik zie dit ook wel eens gebeuren dat gestolen toestellen van mijn werkgever nog een berichtje sturen ondanks dat de simkaart geblokkeerd is. Meestal is de locatie dan verdacht dicht bij een 2e hands zaak.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Maar hier wordt je wel panisch van of niet? Ik zou die telefoon al heel snel ergens anders neerleggen en checken wat de locatie is, haha..... Toch om even te dubbelchecken.SunnieNL schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:12:
Dit zie ik ook regelmatig met mijn oude iPad. Deze ligt kapot in de kast. Accu is leeg. Toch geeft Find My iPhone met een paar keer per maand aan dat hij 's avonds ineens contact heeft gezocht.
Just a simple thought....
Ik had dat met mijn Airpods toevallig. Dacht dat ze gejat waren, waren ze achter de bank gevallen tussen de muur en de bank in geklemd.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Pagina: 1