Ik krijg mijn JVC KW-M745DBT niet normaal aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:44

MLLL

Palm Treo 650

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik heb een week of twee geleden een JVC dubbeldin autoradio gekocht en krijg deze niet normaal aan de praat.

Er zit een isostekker in mijn bus te weten een MB Vito W639.
Toen ik de radio binnenkreeg sloot ik deze aan en leek niet te werken, toen ik de volgende ochtend verder wilde gaan brandde het display van de radio. Vreemd.... Het werd nog gekker toen het display uitging doordat ik het portier opende. Na wat gevogel kwam ik er achter dat de radio alleen werkte als ik het portier dicht hield en de sleutel NIET in het contactslot stak.

Daarna heb ik een multimeter gekocht en ben ik gaan uitvogelen op welke bedrading spanning stond. Nu weet ik niet precies meer welke draden ik gemeten heb, maar ik kwam er achter dat er op 1 draad 12 v staat op eentje 4 v .

Toen kwam ik op het lumineuze idee om een geschakelde 12v van mijn sigarettenaansteker af te pakken.
Vervolgens heb ik een standaardschemaatje van de isostekker van het web geplukt en op die manier de radio aangesloten.

Nu doet de radio het wel, maar het display verandert van lichtsterkte (soort knipperen) Heel irritant en de radio start steeds op dus gaat niet direct aan wat je wel zou verwachten. Heb de Geschakelde en continu 12 v ook als een paar keer verwisseld maar dit mag niets baten.

Zitten er soms draden in de standaard isostekker diemet elkaar conflicteren oid want ik weet het echt niet meer.

Heb ook al contact met de leverancier gehad en die stuurt een standaard schema wat ik zelf al gevonden had, dus daar schiet ik niets mee op.

Het rare is overigens wel dat het scherm niet flikkerde toen ik de desbetreffende ochtend aan het klooien was met de situatie dat de radio alleen aanging terwijl het portier gesloten was en geen sleutel im het contact stond. Dus de radio werkt mijn inziens wel naar behoren.

Ik hoop dat iemand iets technischer is dan ik en een oplossing weet.

Al met al is het een langer verhaal geworden dan ik verwachtte.

Bijgaand een foto hoe het nu zit. kroonsteentjes zijn tijdelijk als ik weet hoe het aangesloten moet worden los ik dat beter op.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ntQoKVA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:44

MLLL

Palm Treo 650

Topicstarter
Ik heb het gisteren laten inbouwen door de garage waar de auto in onderhoud is.
Die hebben het wel feilloos aan de praat weten te krijgen. Wat en hoe heb ik niet om gevraagd, ik was er lichtelijk klaar mee.