Slimme inbouw schakelaar met traditionele schakelaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:12
Hi,

Ik heb nog geen slimme verlichting en oriënteer me even op de mogelijkheden. Ik vroeg me af of het mogelijk is een zigbee schakelaar achter een traditionele schakelaar te zetten. De beoogde werking zou dan zijn dat ik bepaalde dingen kan instellen voor de verlichting (bijv. verlichting aan om 19:00) maar dat het mogelijk blijft om met de schakelaar het licht aan te zetten voor 19:00 of uit te zetten na 19:00.

Any thoughts?

Beste antwoord (via -Casper op 17-12-2019 21:37)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja dat kan. Er zijn diverse merken die een kleine slimme schakelaar hebben die je achter een normale schakelaar kan prutsen. O.a. Fibaro en KlikAan KlikUit. Gewoon even zoeken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 11:55

g0tanks

Moderator CSA
Hoe zie je dat voor je?

Je gaat voor een aparte slimme schakelaar zoals pricewatch: Philips Hue Draadloze Dimmer of koopt een stijlvollere maar ook duurdere variant die je kan inbouwen zoals https://www.beaumotica.nl/philips-hue-schakelaars

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:15
Ja dat kan, maar niet zoals jij het voor ogen hebt.
Met de traditionele schakelaar bestaat het gevaar dat je het mechanisme door de war gooit.

Daarvoor heb je een schakelaar nodig die in dat eco systeem past, bijvoorbeeld een niko voor hue van philips: https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/niko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:39
Ik heb op de kamer van mijn dochtertje een Fibaro dimmer ingebouwd. Daar kan ik zonder instellingen de lamp dimmen en dubbel tap om volle sterkte weer te doen.
Daarnaast zul je iets als domoticz moeten gebruiken om het één of ander verder in te regelen.

Wat jij wil kan met bovenstaande en ook daar kun je instellen dat het aan gaat om 19 uur of zoveel na zonsonder/opkomst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja dat kan. Er zijn diverse merken die een kleine slimme schakelaar hebben die je achter een normale schakelaar kan prutsen. O.a. Fibaro en KlikAan KlikUit. Gewoon even zoeken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zelf gebruik ik hiervoor de Shelly. Die past goed achter een lichtschakelaar en maakt deze slim. Voor meer info, zoek op Shelly.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• stijndef
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-12-2023
Ben zelf ook aan het kijken welke slimme schakelaar ik nu ga plaatsen achter de bestaande.
Twijfel tussen de Shelly's (Shelly 2.5 gewone schakelaars + rolluiken, Shelly dimmer voor de dimmers) of de KlikAanKlikUit (ACM 2300 HC gewone schakelaars, ACM100 voor de dimmers, ASUN 650 voor rolluiken) dit alles in combinatie met Homey.

Als je naar het kosten kijkt valt de keuze snel op Shelly, vraag is dus of KaKu zijn meeprijs waard is? Heeft deze voordelen tov de Shelly's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
edit: niet meer van toepassing

[ Voor 96% gewijzigd door MichaelDell op 12-02-2021 10:06 ]

Tis Top in Tukkerland

Pagina: 1