Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een all-round pc willen hebben met nadruk op gaming en in de nabije toekomst de sprong naar VR te willen maken. Ik gebruik ook heel soms photoshop, première pro en wil misschien een 3D printer in huis halen. Maar ik denk dat mogelijkheid tot VR vooral mijn systeem gaat bepalen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik dichtbij Alternate woon, ga ik hem waarschijnlijk daar kopen en laten assembleren.
Ik heb een budget van 1300-1500€ voor ogen voor het systeem. Liefst zo weinig mogelijk, maar voor prijs/kwaliteit wil ik wel een beetje rekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, componenten ga ik hergebruiken of apart nog kopen.
Ik ga nog een nieuw scherm kopen, maar dat ga ik nog bekijken: een voorstel omtrent scherm mag ook altijd. Vooral prijs/kwaliteit (max 500 euro bovenop mijn budget van systeem).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ryzen processor met B450 moederbord en een goede GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeuren: ik twijfel tussen de MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio en MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X.
De 2070 kost wel meer, maar lijkt me een meerwaarde voor VR? Of is prijs/kwaliteit de 5700XT genoeg?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De voeding is wel teveel qua watt, maar prijsverschil is nihil. Of zou ik toch beter een model met minder watt nemen?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Dus is dit prijs/kwaliteit het beste voor gaming en VR?
Is de 2070 de meerprijs waard voor VR ten opzichte van de 5700XT of zijn de verschillen verwaarloosbaar?
Ik heb de indruk dat in gewone gaming benchmarks er wel verschillen zijn (duh), maar dat dit in VR groter is?
Zijn er andere elementen die ik in het oog moet houden?
Alvast bedankt!
Ik zou graag een all-round pc willen hebben met nadruk op gaming en in de nabije toekomst de sprong naar VR te willen maken. Ik gebruik ook heel soms photoshop, première pro en wil misschien een 3D printer in huis halen. Maar ik denk dat mogelijkheid tot VR vooral mijn systeem gaat bepalen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik dichtbij Alternate woon, ga ik hem waarschijnlijk daar kopen en laten assembleren.
Ik heb een budget van 1300-1500€ voor ogen voor het systeem. Liefst zo weinig mogelijk, maar voor prijs/kwaliteit wil ik wel een beetje rekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, componenten ga ik hergebruiken of apart nog kopen.
Ik ga nog een nieuw scherm kopen, maar dat ga ik nog bekijken: een voorstel omtrent scherm mag ook altijd. Vooral prijs/kwaliteit (max 500 euro bovenop mijn budget van systeem).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ryzen processor met B450 moederbord en een goede GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeuren: ik twijfel tussen de MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio en MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X.
De 2070 kost wel meer, maar lijkt me een meerwaarde voor VR? Of is prijs/kwaliteit de 5700XT genoeg?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De voeding is wel teveel qua watt, maar prijsverschil is nihil. Of zou ik toch beter een model met minder watt nemen?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Dus is dit prijs/kwaliteit het beste voor gaming en VR?
Is de 2070 de meerprijs waard voor VR ten opzichte van de 5700XT of zijn de verschillen verwaarloosbaar?
Ik heb de indruk dat in gewone gaming benchmarks er wel verschillen zijn (duh), maar dat dit in VR groter is?
Zijn er andere elementen die ik in het oog moet houden?
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 593,- | € 593,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 74,94 | € 74,94 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30BESBK | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX6000 Pro 1TB | € 119,50 | € 119,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.389,30 | ||