Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:17
Hallo,

Wij hebben in 2016 voor de 1e keer zonnepanelen gekocht. Daarvan de btw teruggevraagd en gekregen en daarna de btw aangifte stopgezet.

Nu hebben wij eind 2019 extra panelen bijgelegd en wederom willen we de btw terugvragen. Contact opgenomen met de belastingdienst en een formulier gekregen. Maar nu kom ik niet helemaal uit dat formulier.

Ik heb het formulier gekregen die achter deze link zit: https://www.ficsus.nl/kennisbank/btw/btw-aangifte-zzp

Is dat wel de goede en hoe vul ik deze in?

Alvast bedankt!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Pakhaas schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:37:
Hallo,

Wij hebben in 2016 voor de 1e keer zonnepanelen gekocht. Daarvan de btw teruggevraagd en gekregen en daarna de btw aangifte stopgezet.

Nu hebben wij eind 2019 extra panelen bijgelegd en wederom willen we de btw terugvragen. Contact opgenomen met de belastingdienst en een formulier gekregen. Maar nu kom ik niet helemaal uit dat formulier.

Ik heb het formulier gekregen die achter deze link zit: https://www.ficsus.nl/kennisbank/btw/btw-aangifte-zzp

Is dat wel de goede en hoe vul ik deze in?

Alvast bedankt!
Ja hoor.
Zie hier voor hoe in te vullen. Voorbeelden bij stap 3.

Komt erop neer dat je 1a en 5 invult.
Voor forfait moet je dus wel het aantal Wp van de gehele installatie gebruiken (dus ook wat je in 2016 hebt gelegd). Niet alleen van wat je in 2019 extra hebt gekocht.

• Pakhaas
jobr schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:52:
[...]

Ja hoor.
Zie hier voor hoe in te vullen. Voorbeelden bij stap 3.

Komt erop neer dat je 1a en 5 invult.
Voor forfait moet je dus wel het aantal Wp van de gehele installatie gebruiken (dus ook wat je in 2016 hebt gelegd). Niet alleen van wat je in 2019 extra hebt gekocht.
Ja dat had ik door. Wel balen dat ik net op 6080wp kom en daardoor net in het hogere forfait.

Bedankt trouwens!

• Pakhaas
Gelukt!