Apple - AppleCare slechte service!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.077 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 17:28
Zal jullie vervuiling besparen., thnx dat jullie zo meedenken.

WhatsappHack, Keypunchie,
Thnx voor jullie antwoord .

[ Voor 105% gewijzigd door kiko015 op 17-12-2019 18:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wijsheid is wat mij betreft eerst eens afwachten wat het batterijpercentage werkelijk doet. In korte tijd wat kwijtraken en fluctuaties met een nieuwe accu is doodnormaal en al helemaal als de telefoon na een nieuwe setup nog met van alles bezig is. Als je hem uitleest met Coconut of iMazing als het stof neergedaald is zie je vaak weer een hogere waarde, alleen de waarde in iOS houdt vast aan de laagst gemeten waarde (wat overigens in the long run in jouw voordeel is.)

Een voorbeeld, de iPhone 8 van m’n vriendin dropte in de eerste maand 3%. Daarna een dipje waardoor ie in totaal 6% lager is uitgekomen in iOS. Werkelijke waarde met 3% minder was een 98%. Na een jaar was ie snel gezakt naar zo’n 86~88%. Daarna is het zeer stabiel geworden, nu na bijna 2 jaar gebruik en zo’n 600 cycles staat ie intussen nog steeds op een nette 84%...

Ik heb ook weleens geprobeerd te berekenen wanneer m’n iPhone X accu versleten zou zijn op basis van huidige waarde en leeftijd van de accu. Hij zou nu op iets van 75% moeten zitten bij 650 cycles ofzo. Hij zit op 92%. ;) Die iPhone 8 had allang onder de 70% moeten zitten adhv de berekeningen in de eerste paar maanden, ook die berekening is duidelijk niet uitgekomen...

Maw: ik denk dat je prematuur zit te stressen om een op dit moment nog volstrekt insignificant cijfertje dat helemaal niets zegt over de prestatie van je accu op de lange termijn.

Offtopic:
Ik begin me steeds vaker af te vragen of Apple er wel goed aan gedaan heeft om dat accupercentage direct in iOS te tonen ipv uitsluitend “normaal” vs “reparatie nodig”. Er is teveel onbegrip over. Ik zou het jammer vinden gezien t wel relaxt is bij ‘t zoeken naar tweedehands iPhone’s, maar het is duidelijk dat een klein groepje mensen er enorm van in de stress schieten terwijl dat niet perse nodig is.

[ Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 17-12-2019 17:55 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

...mijn hoofd doet pijn, kun je de TS in begrijpelijke taal vertalen? :?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
*knip*

Dat kan wel wat vriendelijker. Graag een TR aanmaken en dan niet reageren.

[ Voor 66% gewijzigd door Hoedje op 17-12-2019 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door _Bailey_ op 17-12-2019 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Vraag me af wie je aanspreekt als je een Samsung product hebt. Zijn er Samsung winkels in Nederland?

Maar on-topic: Welke apple care heb je? De duurste? Dan zouden ze het gelijk moeten switchen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is weisheid?
Een andere telefoon kopen, volgende keer. Apple biedt jou duidelijk niet de service/product dat je van ze verwacht.

Het is een hele hoop geld (zowel voor telefoon als service), dus daar mag je ook wel wat van verwachten. Maar als je na herhaaldelijk contact duidelijk niet krijgt wat je wil, dan is het gewoon geen match. Kijken hoe je met de minste kosten er weg kunt (telefoon doorverkopen, incl. Apple Care bvb.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:02
Wat is gebeurd dan lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 17:28
Thnx voor jullie antwoorden, los het elders op, blijkbaar ben ik in de verkeerde community ingeschreven.
Ik begreep toch duidelijk dat dit Apple Talk was. Maja.
Keypunchie schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:00:
[...]

Een andere telefoon kopen, volgende keer. Apple biedt jou duidelijk niet de service/product dat je van ze verwacht.

Het is een hele hoop geld (zowel voor telefoon als service), dus daar mag je ook wel wat van verwachten. Maar als je na herhaaldelijk contact duidelijk niet krijgt wat je wil, dan is het gewoon geen match. Kijken hoe je met de minste kosten er weg kunt (telefoon doorverkopen, incl. Apple Care bvb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is vooral dat je met een enorme rant kwam, vol (overigens begrijpelijke) frustratie.

Die frustratie kan deze community je niet mee helpen. Wij hebben het niet veroorzaakt.

Maar concrete vragen wel. Vragen als "Is het normaal dat een iPhone batterij zo snel slijtage geeft", waar je ziet dat WhatsAppHack een antwoord kan geven.

Dus als je specifieke vragen hebt over het AppleCare proces, of als je afvraagt of iets wel klopt over wat Apple gezegd heeft, dan ben je aan het goede adres.

(Voor alle duidelijkheid, het klinkt alsof je niet echt lekker geholpen werd vanuit Apple.)

[ Voor 8% gewijzigd door Keypunchie op 17-12-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Helaas is alle informatie weg uit de TS. Dus deze gaat dicht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.