Fujitsu fi-6770 en fi-5750C scanners repareren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wammes Witkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-01-2022
Mijn vraag
Ik heb zowel een Fujitsu fi-5750C als een nieuwere fi-6770 scanner staan. Dat zijn grote workgroup scanners, waarbij een A3 doorvoerscanner bovenop een A3 flatbed gemonteerd is. De nieuwere fi-6770 heeft een kleurfout in de onderste doorvoerscanner, ik denk of een cold cathode lampje of het scan-element zelf. Ik heb reden om aan te nemen dat beide modellen dezelfde optische eenheid gebruiken en zou die eens willen omwisselen.

Alleen, we krijgen ze geen van beide ver genoeg uit elkaar geschroefd om dat te kunnen proberen...

Heeft iemand ervaring met het onderhoud van deze scanners? Tips zouden welkom zijn! En mocht iemand weten waar een service manual te vinden, dat zou ook geweldig helpen.

Wat dat laatste betreft, natuurlijk heb ik zelf ook al een paar uur zitten zoeken. Maar op een enkele zeer suspect ogende Russische website na heb ik niets kunnen vinden.
Wat demonteren betreft ben ik op een dood punt beland. Ik heb de nodige schroeven los, maar kom niet onder het deksel waaronder de elektrische aansluitingen van de scaneenheid zitten. En met geweld openbreken en daarna weer verlijmen is niet echt wat ik wil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27
Niet dat ik er iets van ken, maar kan je al eens beginnen om enkele foto's te delen? Tekst is maar tekst natuurlijk en volgt toch minder prettig :)
En verder: als ze beide kapot zijn, wat heb je dan te verliezen door het met geweld open te breken?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.