Nieuwe ipad via Marktplaats - aankoopdatum niet gevalideerd

Pagina: 1
Acties:
  • 4.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:10
Hi,

Wil een iPad kopen via Marktplaats. Eigenaar geeft aan dat deze nieuw is en nog in verpakking, aankoopbon erbij, paar weken geleden gekocht maar niet gebruikt.

Ik weet het serieunummer ook, zowel van foto achterkant doos als bon. Als ik die bij Apple invoer geeft hij aan: aankoopdatum niet gevalideerd.
Contact gehad met Apple Support en die zeggen, deze iPad is inderdaad nog niet bij ons aangemaakt dus die melding klopt en na activatie zal de garantietermijn gaan starten.

Als ik erheen ga en het ziet er betrouwbaar uit, zijn er dan nog punten waar ik op moet letten? De Ipad even uit de seal en doos halen en het serienummer achterop controleren of het matched, en verder nog valkuilen?

Er zijn hier vast meer ervaringsdeskundigen.
Gaat natuurlijk wel om een bedragje :)

[ Voor 3% gewijzigd door marklinfan op 17-12-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat Apple zegt dus. Deze iPas is nog niet gebruikt en daardoor krijg je deze melding.

Alle pijlen staan op groen zou ik zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

marklinfan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:20:
Hi,

Wil een iPad kopen via Marktplaats. Eigenaar geeft aan dat deze nieuw is en nog in verpakking, aankoopbon erbij, paar weken geleden gekocht maar niet gebruikt.

Ik weet het serieunummer ook, zowel van foto achterkant doos als bon. Als ik die bij Apple invoer geeft hij aan: aankoopdatum niet gevalideerd.
Contact gehad met Apple Support en die zeggen, deze iPad is inderdaad nog niet bij ons aangemaakt dus die melding klopt en na activatie zal de garantietermijn gaan starten.

Als ik erheen ga en het ziet er betrouwbaar uit, zijn er dan nog punten waar ik op moet letten? De Ipad even uit de seal en doos halen en het serienummer achterop controleren of het matched, en verder nog valkuilen?

Er zijn hier vast meer ervaringsdeskundigen.
Gaat natuurlijk wel om een bedragje :)
Nieuw in verpakking, niet aangemeld en niet gebruikt. wat kan daar mis mee zijn ?
Neem aan dat de verkoper vooraf niet wil dat jij het even uit seal haalt. dicht = dicht. je krijgt een aankoopbon erbij en daarmee is de zgn garantie overgedragen aan koper.(jij dus) zou zo niet weten wat er mis kan zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56
Je kunt je hoogstens even afvragen waarom de verkoper deze iPad nu al wenst te verkopen. Heeft ie hem als cadeautje gekregen....of speelt er iets anders.

Inhoudelijk gezien staan idd de signalen op groen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
Thnx
En zakelijk gekocht maakt voor garantie niet uit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marklinfan
Straks issie nooit aangezet maar wat vitale onderdelen vervangen voor nep ofzo, en dan weer terug ingeseald. Maar dan ben ik wel heel erg aan het zoeken natuurlijk

Graag met de edit-knop informatie toevoegen, i.p.v. meerdere posts onder elkaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 17-12-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 18:38

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

marklinfan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:08:
Straks issie nooit aangezet maar wat vitale onderdelen vervangen voor nep ofzo, en dan weer terug ingeseald. Maar dan ben ik wel heel erg aan het zoeken natuurlijk
Dat is dus het 1e waar ik aan dacht. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik dat online tegen kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:38
marklinfan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:06:
Thnx
En zakelijk gekocht maakt voor garantie niet uit toch?
Zeker wel. Consumentenbescherming gaat niet op voor zakelijke aankopen.

Dus controleer wel goed wat de afspraken zijn over garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:49
marklinfan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:08:
Ik snap best dat je markplaats soms niet vertrouwd qua verkopers maar dit is inderdaad wel het uiterste zoeken. Als je er eventueel zo mee zit en echt zo wantrouwig bent, kun je hem dan niet beter nieuw kopen bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@marklinfan Het feit dat je hem mag ophalen geeft sowieso al veel meer zekerheid.

Daarnaast zeg je zelf dat de bon er bij zit, dus dan zie ik niet veel problemen meer.

Gewoon je gezond verstand gebruiken, en kijken met wat voor persoon je te maken hebt.

Qua garantie ligt het er aan wat er op de bon staat, als daar geen bedrijfsnaam op staat dan is er niks aan de hand.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
Ja er staat wel een bedrijfsnaam op. Zit er dan dus geen garantie op het apparaat bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:53
marklinfan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:31:
Ja er staat wel een bedrijfsnaam op. Zit er dan dus geen garantie op het apparaat bij Apple?
Jewel, maar geen aanvullende garantie mbt het tweede jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:09
marklinfan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:31:
1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Je kunt altijd nog apple care bijkopen.

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
En nu de afloop:

Vanavond erheen gereden en een hele positieve indruk van de verkoper en de door hem aangeboden iPad. Eerlijke persoon en keurige iPad. Op mijn verzoek werd de doos geopend en daar lag een keurig ingepakt apparaat met hetzelfde serienummer.

Gekocht en nu thuis wordt iPadOs 13 geïnstalleerd, enorm mooi ding is het! Na activering direct een vol jaar garantie erop.

Helemaal goed dus!

Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 34% gewijzigd door marklinfan op 18-12-2019 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je spreekt van een 'eerlijke persoon', maar de iPad is zakelijk aangekocht en tegen een vrije lage prijs weer verkocht. Dat heeft alle schijn van belastingfraude. Ik zou een melding maken bij de Belastingdienst:
https://www.belastingdien...aude_en_financiele_fraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

GlowMouse schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:44:
Je spreekt van een 'eerlijke persoon', maar de iPad is zakelijk aangekocht en tegen een vrije lage prijs weer verkocht. Dat heeft alle schijn van belastingfraude. Ik zou een melding maken bij de Belastingdienst:
Ben je als koper met die kennis niet medeplichtig? :9

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jeetje dat is wel erg zuur doen zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Inderdaad. Sowieso, hoezo weet je of het een “eerlijk persoon” is? Omdat hij/zij een net bloesje draagt, of hetzelfde dialect spreekt als jezelf ofzo? Beetje vaag.

Anyway. Als de oorspronkelijke factuur op naam van een bedrijf staat, dan heb jij jou aankoop dus ook van een bedrijf gedaan. Daar hoor je een factuur van te ontvangen en twee jaar consumenten garantie. Als dat niet het geval doet is er sprake van fraude - lekker bijverdienen op kosten van de maatschappij.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 23:58
Jij hebt zeker alle kliklijnen in je contactenlijst staan.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marklinfan
Tjonge. Normaal lees je juist dat mensen het op prijs stellen om de afloop te lezen van de topicstarter, en ik krijg nu dit over me heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

marklinfan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 00:13:
Tjonge. Normaal lees je juist dat mensen het op prijs stellen om de afloop te lezen van de topicstarter, en ik krijg nu dit over me heen...
De verkoper had de eindejaars bonus van het bedrijf niet nodig en jij hebt mazzel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nou nou, het kan ook een kerstcadeau/bonus zijn en dan mag je dat natuurlijk als werknemer gewoon doorverkopen of weggeven tegen elke prijs die je acceptabel vindt... Het is dan immers jouw eigendom. Het is in dat geval weinig relevant of en hoe het bedrijf de iPad intern heeft afgeschreven (of niet, misschien hebben ze zelfs helemaal niets teruggevorderd en enkel een staffelkorting gekregen, weet jij veel) ten opzichte van de verkoopprijs die de werknemer er privé voor vraagt. Direct aannemen dat het fraude is op basis van de minimale hoeveelheid info die hier gepost is klinkt ietsiepietsie overdreven. :P

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 18-12-2019 04:13 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
marklinfan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:28:
En nu de afloop:

Vanavond erheen gereden en een hele positieve indruk van de verkoper en de door hem aangeboden iPad. Eerlijke persoon en keurige iPad. Op mijn verzoek werd de doos geopend en daar lag een keurig ingepakt apparaat met hetzelfde serienummer.

Gekocht en nu thuis wordt iPadOs 13 geïnstalleerd, enorm mooi ding is het! Na activering direct een vol jaar garantie erop.

Helemaal goed dus!

Bedankt voor jullie reacties!
Veel plezier ermee d:)b d:)b d:)b

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
*snip* flame

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 18-12-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:44
unfor schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:45:
[...]

Haha wow, jij zou in ww2 van "de verkeerde kant" geweest zijn vermoed ik.
Dit is toch ook weer niet nodig?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, voordat dit topic nog verder ontspoort gaat deze op slot. De TS heeft z'n antwoord, en de discussie over mogelijke fraude mag ergens anders worden gevoerd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.