Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Omdat ze in mijn gemeente nu subsidie aanbieden kregen we een brief van zonneplan.nl

Lang verhaal kort geslagen voor 40/50 euro (ik wil 14 panelen .. de "verkoper" zegt maar 10 kwijt te kunnen terwijl een "buurman" er ook 14 heeft.. goed zal dakpannen tellen (320Wp panelen)

ik zou 10 jaar lang "30" euro verdienen .. vreemd omdat ik nu 4400Kw p.j gebruik (65 euro p.m ongeveer) dit is dus ex gas.. maar kosten schat ik in op 40 tot 55. per maand.. dus 10,- per maand voor 10 jaar (120x)
dit maandbedrag zou ik aan de gemeente betalen .. (lening) en niet aan zonneplan..

nu heb ik eerder offertes opgevraagd en IMHO verschilt dit niet veel van andere "aanbieders". maar ik heb het idee dat ik wel lekker geflest word. 10 jaar garantie enzv .. tja .. hmmm

Een vriend betaald bv (plat dak) 10 panelen 4.117 (btw aftrek is er al "af" en dat vertaald in de "lening" naar 38 p/m .voor 120 maanden en 1,6% rente. met een jaar verbruik van 3.000Kwh) .. bij zonneplan.

Zou het toch handig wezen om wederom andere aanbieders op te zoeken ..? het gaat mij niet om een besparing van paar 10,tjes de vraag is alleen wat is mijn winst/verlies ik zou het minder geslaagd vinden als ik erachter kom dat ik 500,- tot 1000 had kunnen besparen door een alternatieve aanbieder voor dezelfde kwaliteit..

[ Voor 21% gewijzigd door vso op 17-12-2019 13:06 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap geen bal van je verhaal. Lees het zelf eens terug en vraag je eens af of het voor iemand die niet weet wat er staat een duidelijk verhaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens mij gaat dit om een partij die zonnepanelen aanbied voor xx € / maand, en je voorrekent dat je xx € / maand overhoud na installatie, en dus "verdient". Lenen voor investeren is twijfelachtig though, tenzij je bekwaam bent en alles goed doorrekent.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06
Lekker duidelijk verhaal :?

Is het nu vanuit de gemeente subsidie, of is het een lening?

Is dat "aanbod" van zonneplan nu voor aankoop en installatie, of is het zo'n huurconstructie?

Wat ís dat aanbod nu eigenlijk precies? Is dat een offerte (en zo ja wat dan precies, en wat zijn de eerdere offertes geweest waar je het over hebt?) of een opbrengsteninschatting van zo'n huurconstructie?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
topic aangepast.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:22
Sorry, maar nog steeds niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09
Gouden regel; ontzorgen kost geld.
en
Zekerheid kost ook geld.

Dat is precies wat Zonneplan doet; zij regelen de hele boel, bent zeker van een bepaalde opbrengst en jij hoeft alleen te tekenen bij het kruisje.

Maak een Excel en zet alles onder elkaar dan wordt alles een stuk duidelijker.

Wat is precies je vraag?

Is zonneplan duurder dan een reguliere aanbieder? -> ja
Hoeveel scheelt dat? Weet ik niet, zie je Excel sheetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
wmeester schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:15:
Is zonneplan duurder dan een reguliere aanbieder? -> ja
Hoeveel scheelt dat? Weet ik niet, zie je Excel sheetje.
Denk je dat het een paar 10tjes scheelt, paar honderd ? ...

10% voor het ontzorgen .. zeg 400,- ach waarom niet ? over 120 maanden valt dat best mee..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09
Ik denk dat het meer dan 1000 euro scheelt. Zeker als je het geld voor aanschaf van de panelen gewoon hebt liggen.

Even uit de losse pols:
Volgens mij staat in je start post dat je 120 maanden (10 jaar) 38 euro per maand betaald voor 3200 wp
= 4560 euro = 1,43 € /wp
Volgens mij moet een installatie ook aan te leggen zijn voor 1,25€ /wp
Als je 14 panelen (4480 wp) voor 1,25€ /wp kunt installeren is dat bijna 800 euro goedkoper. Nog afgezien van het feit dat zonneplan die configuratie niet wil/kan leveren.

(En na 10 jaar? Zijn de panelen dan van jou? Of kun je die dan overkopen voor 50€ per paneel? Kost ook nog 500 euro.)

[ Voor 10% gewijzigd door wmeester op 18-12-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als de gemeente subsidie geeft dan is het toch duidelijk hoeveel dat is?
Btw terugvragen kan dan ook nog, zit dit al in de berekening en is dat ten gunste van jou?
Lastig is dat je het niet zelf in een keer betaalt, de inkoper incasseert de btw en subsidie.
Dan zit je in theorie straks 10 jaar aan die gemeente vast afhankelijk van de subsidie voorwaarden.
Ik krijg het idee dat op deze manier flink wat geld elders aan de strijkstok blijft hangen.

De geschatte opbrengst hangt af van de ligging van het dak en de schaduw maar ik vind het erg laag.
Op zuid gericht met een hoek van 30-45 graden zou ruim 3000kWh kunnen opbrengen, maar je vertelt niets over de ligging van de panelen.

Wat Zonneplan betreft heb ik elders mijn ervaringen gepost, die 10 jaar garantie is er op papier misschien, maar is uiteindelijk bijzonder lastig te claimen als Zonneplan echt aan het werk moet.
Dan verschuilen ze zich achter de garantie van leveranciers en wachten gewoon tot die iets gaan doen.
Gebeurt dat niet dan kan je erg lang wachten, blijven bellen en mailen tot je een ons weegt.
Worden ze uiteindelijk gek van je dan gebeurt er misschien iets en dan kan je genieten van de afgezegde afspraken omdat ze hun planning slecht voor elkaar hebben.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Pagina: 1