HDD defective

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:25
Beste Tweaker community,

Een paar maanden terug ben ik begonnen met het huren van een server bij Contabo. Ik huur een Windows Remote server en nu is de HDD defective. Contabo heeft me voorzien van een nieuwe HDD om de kapotte HDD te vervangen.

Helaas heb ik geen back up(stom ja) van mijn 1.5TB data. Ik heb geprobeerd de files over te zetten naar een nieuwe HDD(copy/paste). Maar het proces loopt vast op het moment dat ik aankom bij de corrupte files. Ik kan 'skip all files' maar ik wil ze graag herstellen.

Is er een manier om de corrupte files alsnog te herstellen?

Bij voorbaat dank voor de hulp. Ik ben geen data recovery expert dus alle hulp is meer dan welkom.

Jeroen

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je huurt een remote server
Dat houdt in dat je geen (directe) toegang hebt tot de server.
Jouw huur betreft alleen het gebruik van de aanwezige hardware, niet het 'bezit'

Dat is het nadeel van externe hardware, mooi dat ht direct vervangen kan worden bij problemen, maar het nadeel is dan ook dat het vervangen wordt - e.g de oude ( defecte ) drive wordt weggedaan.

Tenzij je dus die betreffende HDD kan bemachtigen, kan je de hele restore vergeten.
Je moet rechtstreekse toegang hebben tot de hardware ( drive ) om nog iets te recoveren ( op sector niveau )

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Tja, dat is de vraag.
Je kunt de TS op twee manieren lezen:

1. je huurt een Windows Remote server als een online dienst (dus in de cloud) en dan is de post van FreshMaker relevant.
Maar als ze "jou voorzien van een nieuwe HDD om de kapotte HDD te vervangen", denk ik dat je hardware huurt die nu fysiek bij jou op locatie staat.

2. je gehuurde Windows Remote server staat fysiek bij jou (thuis) en je kunt bij de hardware.
Doe sowieso niets meer met de harddisk, behalve:
In dat geval zijn er twee opties:
a. je doet het zelf:
Je maakt met het Unix commando "dd" (Disk Duplicate) een 1 op 1 fysieke kopie van de foute harddisk naar de nieuwe harddisk. Je gaat lekker data recoveren op de kopiedisk totdat je alles zoveel mogelijk terug hebt. Daarna ga je opnieuw van start met je gerecoverde dataset, op de vervangende harddisk.
b. je schakelt een datarecoverybedrijf in, die kunnen vaak méér dan jijzelf.
Reken dan wel op een prijskaartje van 500 - 1000+ Euro, al denk ik dat het in jouw geval (alles gewoon leesbaar maar deels verminkt) wel meevalt.

En je gaat natuurlijk vanaf nu backups maken.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of een derde optie: colocation. TS huurt een fysieke server in het DC en mag nu zelf een afspraak maken om een hdd te vervangen.

Verder wat @Renault zegt onder optie 2.

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:25
Dank voor de reacties. Ik ga het hier even bespreken.