Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 615789

Topicstarter
Zoals de titel zegt ik ben van plan om nieuwe gpu te kopen en mijn vraag is kan ik 4 schermen aansluiten op rx 580 nitro+ 8gb versie want heeft 2 displayport en 2 hdmi?
Indien ja op wat moet ik opletten want op Internet kon ik geen vaste antwoord vinden en zijden van moet active kabel zijn enz..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Je kan altijd twee non-Displayport schermen plus het aantal Displayport schermen wat je videokaart aan poorten biedt aansluiten, zolang je niet Displayport gaat omzetten naar andere formaten.

De reden hiervoor is dat videokaarten twee DAC (digitaal-analoog converters) bevatten, die nodig zijn voor alle videosignalen behalve Displayport.

Als je echter een (passive) adapter gebruikt van Displayport naar iets anders, heeft de adapter een DAC van je videokaart nodig. Dan gaat dat scherm dus meetellen als één van je niet-Displaypoort schermen.

Als je een actieve kabel hebt is dat weer niet zo, want dan gebruikt deze een eigen DAC.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor het antwoord, dus als ik heb goed begrijp als ik van DP naar andere formaat wil moet ik active kabel kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metieske
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:36
correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog een klein vraagje dat is geldig op alle gpu's? zolang dat er 2DP en 2 hdmi erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
want dis zo da ik da voor monitoring ga gebruiken en kwil zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 18:38

AzzKickah

06-CENSORED

Typ eens normaal Nederlands man.

Modbreak:Laat dat in het vervolg aan ons...

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 17-12-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik typ normaal ik ziet het probleem niet voor gebruiken van afkortingen indien u niet begrijpt gelieve dan ook niet te reageren danku voor begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van je druk te maken, kan je ook duidelijk je probleem uitleggen en alle stappen benoemen die je zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen. Ik zie in je startpost dat je allerlei dingen hebt gevonden op internet. Maar wat dan? En wat was daar onduidelijk aan.

Verder heeft @AzzKickah gelijk. Als wij jou niet begrijpen, kunnen we niet goed helpen. En dat is toch wat je wilt neem ik aan?

Als laatste graag de wijzigknop rechtsboven je laatste post gebruiken als je nog iets wilt toevoegen. 4 keer achter elkaar posten, wat je hierboven doet, wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 17-12-2019 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:08
Neem een nVidia voor een multimonitor setup. AMD gaat idle meer dan 3x zoveel verbruiken als er 2 of meer monitoren aangesloten zijn. Daarbij presteert bijv een GTX 1660 Super stukken beter dan een RX580 bij een veel lager maximum verbruik en is de prijs niet eens zo gek veel hoger.

Topicstarter
Bedankt @Uszka.
@br00ky Ja maar het is zo dat ik niet veel tijd had om te editen van mijn first post en kheb al de probleem opgelost toch bedankt voor helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 615789 op 19-12-2019 12:11 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 615789 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:10:
kheb al de probleem opgelost toch bedankt voor helpen.
Hoe dan? Dan heeft de volgende die jouw topic vindt ook wat aan je oplossing :).
Pagina: 1