Toon posts:

Bluetooth op afstand?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik ben bezig met zonnepanelen voor op een vakantiehuis, en vroeg mij af hoe de omvormer die ik op dit moment wil aanschaffen werkt. Ik heb geen WiFi in het vakantiehuis, dus het communiceren met de omvormer via smartphone zal via via Bluetooth moeten gaan neem ik aan. Bij de beschrijving staat:

• Apple- en Android-smartphones, tablets, macbooks en overige apparaten ('VE.Direct Bluetooth Smart dongle' vereist)

Kan iemand mij uitleggen wat VE.Direct bluetooth smart dongle is? Heb je er WiFi voor nodig en kan ik er gewoon contact mee maken vanuit Nederland? Het is zeer belangrijk dat ik vanuit Nederland kan controleren hoeveel stroom er opgewekt wordt. Mocht iemand een alternatief hebben op de omvormer die ik gekozen heb, hoor ik het graag. De prijs mag ook variëren. De omvormer die ik op dit moment gekozen heb:

https://stroomwinkel.nl/p...JtmrrgpKMb3BoCgCEQAvD_BwE

Ik hoop snel van iemand te vernemen, ik sta open voor iedere suggestie. Overigens mag het ook een 12 of 24V omvormer worden, deze is 48V. :)

Groet,

Percieval

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:28

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bluetooth heeft een bereik van max. ongeveer 100 meter, dus daar heb je niks aan in jouw geval. Je zult de omvormer aan het internet moeten hangen om gegevens te kunnen ontvangen op je smartphone. Dat kan via Wifi of via een ethernetkabel, maar andere opties zijn er eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
Volgens mij is de omvormer gewoon een 1Fase 230V. geen 48 Volts.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Icephase Dat kan ook 10 meter zijn, afhankelijk van het device. https://www.scienceabc.co...w-can-it-be-extended.html

edit:
Maar het kan dus nog verder dan ik dacht: https://blog.nordicsemi.c...now-about-bluetooth-range

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 17-12-2019 10:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:14:
• Apple- en Android-smartphones, tablets, macbooks en overige apparaten ('VE.Direct Bluetooth Smart dongle' vereist)

Kan iemand mij uitleggen wat VE.Direct bluetooth smart dongle is?
Google is daar heel goed in.
Heb je er WiFi voor nodig en kan ik er gewoon contact mee maken vanuit Nederland
Nee, het werkt op bluetooth en nee, je kan er geen verbinding mee maken van meer dan ~10 meter afstand.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
De "VE.Direct Bluetooth Smart dongle" is een losse dongel die je kan aanschaffen bij je omvormer, d.w.z. dat deze niet standaard meegelevert wordt zodra je de omvormer aanschaft.

Wat betreft bluetooth dat is een PAN (Een "personal area network" (PAN) is een computernetwerk dat gebruikt wordt voor communicatie tussen computer-apparaten (waaronder telefoons en PDA's) dicht bij één enkele persoon.)

Een mogelijke oplossing is een 4g routertje aanschaffen met simkaart en deze aan je omvormer hangen. De meeste omvormers sturen niet zoveel data door dus als het om een EU land gaat is dat een betaalbare oplossing.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:22:
De "VE.Direct Bluetooth Smart dongle" is een losse dongel die je kan aanschaffen bij je omvormer, d.w.z. dat deze niet standaard meegelevert wordt zodra je de omvormer aanschaft.

Wat betreft bluetooth dat is een PAN (Een "personal area network" (PAN) is een computernetwerk dat gebruikt wordt voor communicatie tussen computer-apparaten (waaronder telefoons en PDA's) dicht bij één enkele persoon.)

Een mogelijke oplossing is een 4g routertje aanschaffen met simkaart en deze aan je omvormer hangen. De meeste omvormers sturen niet zoveel data door dus als het om een EU land gaat is dat een betaalbare oplossing.
Dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Je weet dat dit een omvormer is waarmee je 230V verbruikers kunt aansluiten op een 48V accu?

Het is geen omvormer geschikt om zonnepanelen aan te sluiten op het net.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:45:
[...]

Je weet dat dit een omvormer is waarmee je 230V verbruikers kunt aansluiten op een 48V accu?

Ik dacht een 48V installatie en er komt 230 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:45:
[...]

Oh verkeerde link. Ik had deze:

https://stroomwinkel.nl/o...r-24-800-schuko-3027.html

Maar gebruikt zelfde bluetooth etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:54:
[...]

Oh verkeerde link. Ik had deze:

https://stroomwinkel.nl/o...r-24-800-schuko-3027.html

Maar gebruikt zelfde bluetooth etc.
Dit nieuwe model Victron Phoenix omvormer 24/800 VE.Direct voorziet huishoudelijke apparaten op 230V-wisselstroom van de juiste voedingsspanning uit accu's met gelijkstroom. Met deze zuivere sinus DC/AC omvormer wordt 24 VDC omgevormd naar 230 VAC, voor apparaten met continue vermogen tot 650W (piekvermogen 1500W).
Wil je een off-grid opstelling maken ofzo? Dat kan, maar dan zul je naast deze omvormer en zonnepanelen ook nog accu's nodig hebben en een geschikte omvormer/lader om met zonne energie de accu's te laden.

Als je gewoon een aansluiting op het energienet hebt in die woning kijk je echt geheel in de verkeerde hoek apparaten. Niet alles met de naam "omvormer" is bedoeld voor zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:57:
[...]

[...]

Wil je een off-grid opstelling maken ofzo? Dat kan, maar dan zul je naast deze omvormer en zonnepanelen ook nog accu's nodig hebben en een geschikte omvormer/lader om met zonne energie de accu's te laden.

Als je gewoon een aansluiting op het energienet hebt in die woning kijk je echt geheel in de verkeerde hoek apparaten. Niet alles met de naam "omvormer" is bedoeld voor zonnepanelen.
Welke hoek moet ik dan kijken? Ben er nog niet over uit of het inderdaad voor het huishoudelijke gebruik of terugleveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:11:
[...]

Welke hoek moet ik dan kijken?
Bij zonnepaneel omvormers...

Pagina: 1