Korte termijn verhuizen - levertijd providers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 10:16
Met twee weken ga ik verhuizen, het is allemaal wat snel gegaan dus nu veel geregel. Nu verhuis ik van een studentenwoning waar het internet er bij inzit, dus ik heb geen contract momenteel.

Ik wil eigenlijk direct aansluiting hebben op het internet. (normaal, geen glas) Nu lees ik over uiteenlopende leveringstijden per provider, en word er vaak gesproken van enkele weken tot maximaal een maand. Is het toch mogelijk om met begin volgend jaar internet te hebben, of word dat lastig? En verschilt dit erg per provider/situatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
leeuwtje1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:52:
Met twee weken ga ik verhuizen, het is allemaal wat snel gegaan dus nu veel geregel. Nu verhuis ik van een studentenwoning waar het internet er bij inzit, dus ik heb geen contract momenteel.

Ik wil eigenlijk direct aansluiting hebben op het internet. (normaal, geen glas) Nu lees ik over uiteenlopende leveringstijden per provider, en word er vaak gesproken van enkele weken tot maximaal een maand. Is het toch mogelijk om met begin volgend jaar internet te hebben, of word dat lastig? En verschilt dit erg per provider/situatie?
Probeer anders gewoon een provider te bellen ? Over het algemeen heb ik goede ervaringen met Ziggo (snelle opleveringen). Nu weet ik niet of Ziggo leverbaar is op jouw nieuwe adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-07 03:24
Verschilt meestal per situatie. Belangrijkste wat je nodig zal hebben is een modem, signaal zal het probleem niet zijn. Hoe snel die geleverd kan worden zal je aan je provider moeten vragen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 21:13
Ik ben recent overgestapt van een andere DSL leverancier naar Cheapconnect, en dat was net iets meer dan een week na de orderbevestiging geregeld. Wanneer er op dit moment geen DSL aansluiting actief is op je nieuwe adres zou het kunnen zijn dat er eerst een monteur naar een straatkast moet wat de zaak iets kan vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 13:50
Vragen is weten.
En anders wellicht tijdelijk opvangen met 4G?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als er een coaxaansluiting zit waar toevallig het signaal nog op staat dan kan je binnen 3 a 4 dagen al online zijn bij Ziggo. Het is dan vooral wachten op het installatiepakket. Waarschijnlijk dus eerder dan dat jij gaat verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Bedankt! Ik heb even met providers gesproken, maar vaak krijg je toch het idee dat zo'n medewerker gewoon een standaard antwoord opleest, een indicatie geven kan niet.

We hebben overigens alleen internet nodig voorlopig, dus dan valt Ziggo/KPN sowieso af vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:44

Kek

3flix

kort door de bocht: xDSL duurt lang met verhuizen, Ziggo kan meestal vrij snel wel leveren.

Wat ik met mijn verhuizing heb gedaan; paar maanden ziggo(was toen zelfs gratis) en toen mijn dsl verbinding goed en wel opgeleverd was (is/ra was ook nog eens kwijt) ziggo opgezegd en DSL gaan gebruiken..

als je naar nieuwbouw gaat; verwacht dat dat niets nog ergens is aangesloten in wijkcentrales etc.. dus aansluiten duurt dan langer..

[ Voor 18% gewijzigd door Kek op 17-12-2019 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn diverse providers die ook voor 'de time being' je andere opties geven, Xs4all geeft bv een 4G usb-stick (gratis) tot de oplevering van je lijn, de rest ben je puur overgeleverd hoe snel alle partijen schakelen. Je provider kan nog zo snel zijn, als er een monteur moet komen om wat wijkcentrale aanpassingen te moeten doen, kan het wat langer duren.

Mijn kortste oplevering was 4 dagen (kpn), langste was caiway (bijna 2 maanden), maar verder alles er tussenin gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Bij mij was het via Ziggo 8 dagen, van bestelling, tot ontvangen volledige pakket (modem, tv ontvanger) en zelf de installatie gedaan. Ik zou ze ook gewoon de provider bellen en vragen hoe lang het doorgaans duurt.

Uiteraard wel rekening houdend met aankomende feestdagen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-07 14:08
Ik kan niet over alle providers wat zinnigs zeggen, maar weet uit ervaring (servicedesk) dat ziggo binnen 2 weken makkelijk kan leveren op een nieuwe adres, maar er moet fysiek wat in de wijkkast aangezet worden in veel gevallen en dan moet er wel een monteur beschikbaar zijn.
Ik heb persoonlijk nagenoeg nooit gezien dat er geen monteur beschikbaar was in een tijdsbestek van 2 weken.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 00:23
Ik had met XS4ALL een werkende DSL verbinding in 3 dagen, terwijl ze een levertijd van een week aangaven. De officiële leverdatum was een maand later, daardoor heb ik voor die maand niets hoeven te betalen :9

Ze hebben overigens de mogelijkheid om binnen 1 dag online te zijn door middel van een USB stick met een 4G simkaart. Die kun je vaak in de USB poort van een eigen router steken, waardoor je met je gehele netwerk over 4G internet hebt in de tussentijd dat ze het DSL gedeelte in orde maken.

Voor het geval je in Delta kabelgebied woont, die hebben een levertijd van 5 werkdagen en wachttijd voor een monteur van 5 tot 10 werkdagen, afhankelijk van de drukte op dat moment.

Tweak had een levertijd van 2 weken over DSL(van aanvraag tot werkende verbinding). Ziggo in Utrecht 15 werkdagen .

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 17-12-2019 11:25 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-07 18:32
Weet je welk internet de vorige bewoner had? Die is kan misschien administratief worden omgezet en dat is meestal snel geregeld. Als er een monteur langs moet komen heb je een langere wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

Ik had bij KPN volgens mij of meteen, of met een dag een 4g modem. In elk geval voor ik de woning betrok had ik al internet. Maar netflixen en youtube, gamen etc met zo'n ding werkte niet lekker, dus ik had even tijdelijk het wifinetwerk van de buurvrouw gebruikt. Aanrader trouwens, gewoon even voorstellen en gesprekje maken. Weet je gelijk wie er woont en weten je buren ook wie jij bent. Daarna duurde het dacht ik een week voor ik vast internet had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Wat je sowieso zou kunnen doen als je eenmaal een keus gemaakt hebt, is bij de provider aangeven dat je afziet van de cooldown periode.

De cooldown periode is een periode van 14 dagen waarin providers vaak niets ondernemen, binnen deze periode kunnen consumenten afzien van de aanvraag. Als je hier van af ziet (van de cooldown periode dus), is de kans vaak stukken groter dat de order direct wordt doorgezet en uitgevoerd. Op deze manier heb ik mensen die een glasvezel of DSL verbinding hadden aangevraagd, vaak al binnen zo'n 1 1/2 week aangesloten zien worden mits er natuurlijk geen bijzondere zaken hoefden te worden uitgevoerd.

Je moet het echter wel expliciet melden anders wachten providers vaak echt de 14 dagen af. Niet iedere provider doet dit overigens. Als je een overeenkomst sluit in de winkel heb je sowieso niet te maken met die wettelijke bedenktijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 17-12-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-07 09:59
Ziggo zakelijk kan je nu nemen drie maanden gratis https://www.ziggo.nl/zakelijk/aanbiedingen/ en die is binnen paar dagen online ik zie Aals je vandaag besteld 1 jan online kan. Maar modem is vaak eerder binnen en dan kan je gelijk online zijn . Kan je rustig aan dsl provider zoeken en zodra die online is kan je ziggo opzeggen mits binnen drie maanden. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door saharoen op 17-12-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
saharoen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:22:
Ziggo zakelijk kan je nu nemen drie maanden gratis https://www.ziggo.nl/zakelijk/aanbiedingen/ en die is binnen paar dagen online ik zie Aals je vandaag besteld 1 jan online kan. Maar modem is vaak eerder binnen en dan kan je gelijk online zijn . Kan je rustig aan dsl provider zoeken en zodra die online is kan je ziggo opzeggen mits binnen drie maanden. ;)
Bedankt, dat is inderdaad een hele goede optie! Ik ga er nog even verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 08:09
DSL duurt minimaal 6 werkdagen (in de praktijk anderhalve week) vanaf het moment dat de order door de provider bij KPN WBA ingediend wordt tot werkelijke oplevering. Als je dan ook nog eerst de bedenktermijn doorloopt zit je al snel in de buurt van een maand, dus zoals eerder geadviseerd is afzien van de bedenktermijn zeker een goede (ook omdat dit juridisch niet echt vasthoudt, zelfs als je er van afziet mag je wettelijk annuleren. Er bestaat dan alleen een kans dat de provider gemaakte kosten aan je mag doorberekenen). Daarnaast kun je alvast even kijken hoe het ISRA punt eruit ziet, als je al meteen kunt zien dat die erg oud is/beschadigd lijkt is de kans groot dat er ook nog een KPN monteur moet komen om het te repareren na technische oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Anders is dit ook scherpe aanbieding. https://nl.pepper.com/aan...r-1-euro-per-maand-128427 €19.70 voor 25 Mbit/s voor 1 jaar.

[ Voor 65% gewijzigd door saharoen op 18-12-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:07
Volgens mij was het bij mij ongeveer een week (juli, Ziggo).

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 18-12-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-07 07:32

snmght

imho dan he

@leeuwtje1 zelf in het verleden gebruik gemaakt van de al eerder genoemde 4G stick van XS4ALL, ook een erg fijne optie. :)

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 18-12-2019 13:19 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Als je het zelf installeert dan ben je de eerste hooguit tweede week(ivm feestdagen) van 2020 online.

Niet de echte!

• leeuwtje1
saharoen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:22:
Dat is een oude aanbieding, de actievoorwaarden waar je bij het samenstellen van je bundel op kan klikken is niet meer geldig, foutje van ziggo denk ik. Word hem helaas niet.

• saharoen
dan maar de 19.70 aanbieding :)

[ Voor 156% gewijzigd door saharoen op 19-12-2019 10:56 ]

• leeuwtje1
@saharoen

Als je op de voorwaarden klikt rechts, dan zie je staan dat dit een oud document is met verlopen actiedata. Als je het bestelproces doorloopt dan kom je op de voorwaarden pagina, en daar staat wel het juiste document. (Belletje heeft dit ook bevestigd).

KPN kan waarschijnlijk wel vanaf 1-1-2020 leveren, dus ik ga daar even op inzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door leeuwtje1 op 19-12-2019 10:43 ]

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
Op 2 december jl. glas aangevraagd via Online.nl. Op de 10e had ik het hele pakket binnen en op de 13e was de boel opgeleverd en werkend. Officiële opleverdatum zou gisteren (18 december jl.) zijn.

Heb wel 3 maanden moeten wachten voor ik uberhaupt ergens een contract kon afsluiten, omdat het nieuwbouw betreft.

eXec op Steam

Pagina: 1