Ik wil graag zonnepanelen. Het lijkt alsof er 19 op mijn dak passen dat een 45 graden hellingshoek heeft en precies op het zuiden ligt.
In de winter heb ik echter af en toe schaduw van een flat naast mijn huis.
Ik heb een enkelfase aansluiting .
Eén van mijn offertes doet een aanbieding met en een aanbieding zonder omvormers.
Het verschil in opbrengst lijkt verwaarloosbaar. Heel erg veel scheelt het ook niet in prijs.
Meer elektronica op het dak met betere foutdetectie en monitoring, of juist minder elektronica op het dak. Ik vind het moeilijk een keuze te maken.
Er wordt afgetopt door een 5000 watt omvormer.
Ik heb nog een ferrarismeter, en ik verbruik tegen de 5000kWh per jaar, al zou ik dat makkelijk knnen verhogen door thuis mijn auto te gaan opladen (al kan ik dat gratis op mijn werk)
plaatje op de kop, kant met camper is het zuiden

JA Solar Mono PERC Halfcut 340
Uw zonne-energiesysteem maakt gebruik van de SMA of SolarEdge omvormer. Verliezen door bewolking, schaduw en mismatching
worden vanwege de Opti-trac Global Peak of optimizers tot een minimum beperkt. Verder biedt het SolarEdge systeem monitoring op
paneel niveau zodat u via onze 24/7 storingsdienst altijd direct antwoord heeft op uw vraag over de prestaties van uw zonnepanelen
afzonderlijk. Het SMA systeem is enkel te bewaken en monitoren op totaal niveau.
Uw systeem heeft een jaarlijkse energieopbrengst van 5.935 kWh en een terugverdientijd van 4 jaar (SMA).
Uw systeem heeft een jaarlijkse energieopbrengst van 6.070 kWh en een terugverdientijd van 4 jaar (SolarEdge).
Netto investering bedraagt voor het zonne-energiesysteem € 5.413,30 (SMA).
Netto investering bedraagt voor het zonne-energiesysteem € 6.174,21 (SolarEdge).
Het systeem bevat de volgende producten:
- JA Solar Mono PERC Halfcut 340
- SMA Sunny Boy 5.0 AV-40 NL 1P omvormer
- SolarEdge SE5000 HD-WAVE P Settapp 2019 omvormer
- SolarEdge P370 power optimizers
- SolarConstruct bevestigingsmateriaal
- SolarEdge monitoring systeem
- CAT5 UTP / TP Link dLan Adapter t.b.v. het monitoring systeem
We leveren u de volgende diensten:
- Aanpassingen van uw meterkast (extra groep met ook een aardlekschakelaar)
- Volledige installatie en inbedrijfstelling van het systeem
- Administratieve afhandeling (BTW aangifte en alle aanmeldingen)
- Franco levering (100% betaling na oplevering van uw systeem)
- Systeem en opbrengst bewaking
- Toegang tot onze 24/7 storingsdienst
- NEN1010 inspectie inclusief officieel keuringsrapport (voor een juiste dekking bij uw verzekeraar)
Al onze systemen worden opgeleverd inclusief een NEN1010 keuring (t.w.v. € 350,-) met daarbij een officieel keuringsrapport
uitgebracht door een erkende instantie. Zo bent u ten allen tijd goed verzekerd indien uw verzekeraar deze keuring bij verlenging van
uw opstalverzekering verplicht stelt.
In de winter heb ik echter af en toe schaduw van een flat naast mijn huis.
Ik heb een enkelfase aansluiting .
Eén van mijn offertes doet een aanbieding met en een aanbieding zonder omvormers.
Het verschil in opbrengst lijkt verwaarloosbaar. Heel erg veel scheelt het ook niet in prijs.
Meer elektronica op het dak met betere foutdetectie en monitoring, of juist minder elektronica op het dak. Ik vind het moeilijk een keuze te maken.
Er wordt afgetopt door een 5000 watt omvormer.
Ik heb nog een ferrarismeter, en ik verbruik tegen de 5000kWh per jaar, al zou ik dat makkelijk knnen verhogen door thuis mijn auto te gaan opladen (al kan ik dat gratis op mijn werk)
plaatje op de kop, kant met camper is het zuiden

JA Solar Mono PERC Halfcut 340
Uw zonne-energiesysteem maakt gebruik van de SMA of SolarEdge omvormer. Verliezen door bewolking, schaduw en mismatching
worden vanwege de Opti-trac Global Peak of optimizers tot een minimum beperkt. Verder biedt het SolarEdge systeem monitoring op
paneel niveau zodat u via onze 24/7 storingsdienst altijd direct antwoord heeft op uw vraag over de prestaties van uw zonnepanelen
afzonderlijk. Het SMA systeem is enkel te bewaken en monitoren op totaal niveau.
Uw systeem heeft een jaarlijkse energieopbrengst van 5.935 kWh en een terugverdientijd van 4 jaar (SMA).
Uw systeem heeft een jaarlijkse energieopbrengst van 6.070 kWh en een terugverdientijd van 4 jaar (SolarEdge).
Netto investering bedraagt voor het zonne-energiesysteem € 5.413,30 (SMA).
Netto investering bedraagt voor het zonne-energiesysteem € 6.174,21 (SolarEdge).
Het systeem bevat de volgende producten:
- JA Solar Mono PERC Halfcut 340
- SMA Sunny Boy 5.0 AV-40 NL 1P omvormer
- SolarEdge SE5000 HD-WAVE P Settapp 2019 omvormer
- SolarEdge P370 power optimizers
- SolarConstruct bevestigingsmateriaal
- SolarEdge monitoring systeem
- CAT5 UTP / TP Link dLan Adapter t.b.v. het monitoring systeem
We leveren u de volgende diensten:
- Aanpassingen van uw meterkast (extra groep met ook een aardlekschakelaar)
- Volledige installatie en inbedrijfstelling van het systeem
- Administratieve afhandeling (BTW aangifte en alle aanmeldingen)
- Franco levering (100% betaling na oplevering van uw systeem)
- Systeem en opbrengst bewaking
- Toegang tot onze 24/7 storingsdienst
- NEN1010 inspectie inclusief officieel keuringsrapport (voor een juiste dekking bij uw verzekeraar)
Al onze systemen worden opgeleverd inclusief een NEN1010 keuring (t.w.v. € 350,-) met daarbij een officieel keuringsrapport
uitgebracht door een erkende instantie. Zo bent u ten allen tijd goed verzekerd indien uw verzekeraar deze keuring bij verlenging van
uw opstalverzekering verplicht stelt.