Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-03 22:46

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Topicstarter
Ik gebruik al een hele tijd een HTC one M8, en nu loop ik daarmee (o.a.) tegen geheugen capaciteit aan (whatsapp o.a.) en ik heb een verse Samsung A50 met een extra geheugen kaart, en nu wil ik alles zo soepel mogelijk overzetten, maar ik heb geen idee of ik alles in een "google cloud" (?) heb?

Ik denk dat ik veel lokaal heb opgeslagen, dan wel op de Simkaart, dan wel in het geheugen van de telefoon.

Is er een handige manier om er achter te komen wat ik (niet) heb gebackuped?

Ik neem aan dat als ik de sim in de andere telefoon steek en dan dat Google gebeuren invoer, dat ik dan een hoop terug zie, en met Whatapp net zo, maar ik denk dat ik een hoop telefoonnummers niet teug zie, en dat zou onhandig zijn.

Ook lijkt t me wel handig om het nu eens goed te hebben, zou niet moeilijk moeten zijn, maar ik weet even niet waar te beginnen. :?

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Beste antwoord (via Andre1973 op 19-12-2019 00:12)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Andre1973 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:57:
Ik dacht dat Whats-app af en toe geback-uped word. wellicht kan ik dat ook triggeren, dat ie dat doet even voor dat ik over ga.
Afhankelijk wat je ingesteld hebt. Maar je kan het backuppen inderdaad forceren.
En verder ga ik nog zoeken naar waar ik de contacten kan overzetten naar Google contacts, dan wel of ze op mijn sim kaart passen, dat was de vorige keer het probleem, maar ik denk dat ik intussen een verse simkaart gekregen heb, wellicht met meer ruimte daarop.
Ik zou het persoonlijk meteen naar je Google Contacts zetten, dat scheelt werk voor een volgende keer. Verder kan je dat over het algemeen doen in de contacten app.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Andre1973 Je neemt een hoop aannames, wat natuurlijk prima is. Echter is het in geval van data overzetten wel zo handig om gewoon even te gaan zoeken naar ervaringen van andere. Het internet staat vol met overzettools e.d. Verder bieden volgens mij zowel HTC als Samsung apps aan om data over te zetten, daar zou je dus ook nog even naar kunnen gaan kijken. Kortom. Wat heb je zelf al gevonden / gedaan?

Verder geldt over het algemeen het volgende:
  • Whatsapp geschiedenis -> Kan naar Google Drive
  • Apps -> Staan standaard in Google Drive
  • App data -> Staat niet in Google drive en moet handmatig (of kan soms via de genoemde apps apps)
  • Contacnten -> Simkaart / Google Contacts. Even controleren, maar kunnen dus ook automatisch over.
  • Overige dingen (foto's, filmpjes, etc) -> Staat op het interne geheugen / SD kaart en gaan niet automatisch over. Kan soms wel overgezet worden via de genoemde apps.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 17-12-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-03 22:46

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Topicstarter
Dank @rens-br , een van de problemen is dat er niets meer bij kan aan apps op die HTC.
Ik dacht dat Whats-app af en toe geback-uped word. wellicht kan ik dat ook triggeren, dat ie dat doet even voor dat ik over ga.
En verder ga ik nog zoeken naar waar ik de contacten kan overzetten naar Google contacts, dan wel of ze op mijn sim kaart passen, dat was de vorige keer het probleem, maar ik denk dat ik intussen een verse simkaart gekregen heb, wellicht met meer ruimte daarop.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Andre1973 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:57:
Afhankelijk wat je ingesteld hebt. Maar je kan het backuppen inderdaad forceren.
Ik zou het persoonlijk meteen naar je Google Contacts zetten, dat scheelt werk voor een volgende keer. Verder kan je dat over het algemeen doen in de contacten app.