Beste allemaal, ik zit met een probleem. Misschien dat iemand mij kan helpen!
De PC in kwestie heb ik 7jaar geleden in elkaar gezet. Door de jaren heen heb ik het een en ander vervangen/geüpgrade. Van de oorspronkelijke onderdelen zijn alleen nog in gebruik:
i7 3770k
Z77A-GD65
16gb Corsair Vengeance Geheugen DDR3 (4x4)
1TB Seagate 7200rpm
___
Dit zijn de onderdelen die er later bij zijn gekomen maar tot eergisteren altijd hebben gewerkt:
Corsair TX650M V2
H100i
RX580 ASUS STRIX Videokaart
Samsung 840 SSD (128Gb)
Dan het probleem dat ik ondervind: Wanneer ik de PC opstart komt deze in een bootloop terecht waarbij de volgende codes steeds terugkeren, de meeste razendsnel waardoor ik ze met een slomo filmpje heb moeten terugkijken. Diegene die dik gedrukt zijn, zijn zonder slomo ook af te lezen. Uiteraard heb ik geprobeerd het geheugen te verplaatsen dan wel compleet te verwijderen. Alleen als ik alle sticks verwijder krijg ik een ander resultaat namelijk dat het moederbord blijft steken op code 55 voor een aantal seconden waarna deze herstart. Ook heb ik de CMOS gereset door het moederbord batterijtje eruit te halen voor een langere tijd. Dit alles heeft tot hetzelfde geresulteerd.
03 = System Agent initialisation before microcode loading
10 = PEI Core is started
15 = Pre-memory System Agent initialisation is started
19 = Pre-memory PCH initialisation is started
30 = Reserved for ASL ???
32 = CPU post-memory initialization is started
36 = CPU post-memory initialisation. System management
46 = OEM post memory initialization codes
49 = OEM post memory initialization codes
55 = Memory not installed
4f = DXE IPL is started
Ik vrees het ergste, maar aangezien ik op het moment niet echt geld klaar heb liggen voor een upgrade hoop ik dat het nog op te lossen valt. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
ps. mocht het zin hebben kan ik een filmpje maken van hetgeen dat zich afspeelt.
De PC in kwestie heb ik 7jaar geleden in elkaar gezet. Door de jaren heen heb ik het een en ander vervangen/geüpgrade. Van de oorspronkelijke onderdelen zijn alleen nog in gebruik:
i7 3770k
Z77A-GD65
16gb Corsair Vengeance Geheugen DDR3 (4x4)
1TB Seagate 7200rpm
___
Dit zijn de onderdelen die er later bij zijn gekomen maar tot eergisteren altijd hebben gewerkt:
Corsair TX650M V2
H100i
RX580 ASUS STRIX Videokaart
Samsung 840 SSD (128Gb)
Dan het probleem dat ik ondervind: Wanneer ik de PC opstart komt deze in een bootloop terecht waarbij de volgende codes steeds terugkeren, de meeste razendsnel waardoor ik ze met een slomo filmpje heb moeten terugkijken. Diegene die dik gedrukt zijn, zijn zonder slomo ook af te lezen. Uiteraard heb ik geprobeerd het geheugen te verplaatsen dan wel compleet te verwijderen. Alleen als ik alle sticks verwijder krijg ik een ander resultaat namelijk dat het moederbord blijft steken op code 55 voor een aantal seconden waarna deze herstart. Ook heb ik de CMOS gereset door het moederbord batterijtje eruit te halen voor een langere tijd. Dit alles heeft tot hetzelfde geresulteerd.
03 = System Agent initialisation before microcode loading
10 = PEI Core is started
15 = Pre-memory System Agent initialisation is started
19 = Pre-memory PCH initialisation is started
30 = Reserved for ASL ???
32 = CPU post-memory initialization is started
36 = CPU post-memory initialisation. System management
46 = OEM post memory initialization codes
49 = OEM post memory initialization codes
55 = Memory not installed
4f = DXE IPL is started
Ik vrees het ergste, maar aangezien ik op het moment niet echt geld klaar heb liggen voor een upgrade hoop ik dat het nog op te lossen valt. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

ps. mocht het zin hebben kan ik een filmpje maken van hetgeen dat zich afspeelt.