Toon posts:

Titan Dual Majesty koeler???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal is dit,toen ik m'n dual celly 466@525 "opvoerde" naar een Athlon 1000,"kreeg" ik van m'n baas (eigenaar van lokale pc sjop) een Titan Dual Majesty koeler erbij (een groot alu blok,goudkleurig,2 fans erop en een geluid waar de lokale disco jaloers op kan zijn)
Nadeel van het ding is alleen dat het de neiging heeft nogal erg snel me proc te pletten in elke zin van het woord,wat er dus ook met die 1000mHz is gebeurt..
Sindsdien heb ik een Spire koeler (koper based) op m'n 1200 zitten,maar met 3 fans in m'n kast blijft hij (@ 1300) 58 graden als ik lekker aant SETI'en ben.

Vraag is dus,heeft iemand (goede) ervaring met deze koeler,voordat ik een swiftech ga bestellen met wat AS-II zooi erbij???? (en dus op die manier geld uitspaar) 8-)

Verwijderd

Go voor de swiftech!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01

Gamer

Electrified

Titan Dual Majesty koeler zeker niet nemen, ik heb die gehad en mijn temp schoot de hoogte in.
zonder extra koeling had ik zelfs lockups.
nochtans zat hij er zeker goed op met koelpasta (wel geen arctic silver).
en na wat gezocht te hebben kwam ik benchmarks tegen waar die koeler dus helemaal niet goed uitkwam.(link zoek ik wel even)

heb hier nu een tiger koeler.
PDA38000BC, zie http://www.tiger-electronics.de/english/cooler2.htm en die doet het goed.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Zit net even die koeler te bestuderen,en is ergens (volgens mij dan) wel logisch dat dat ding niet goed koelt.
In het midden zit een stuk van pak-em-beet 2x5x5cm (breedte,hoogte,lengte) van massief aluminium, precies boven de plek waar de core contact maakt met de koeler (koelprut niet meegeteld dan.).
Als daar het grootste deel van alle hitte in eerste instantie heen gaat,en dan pas naar de rest van de vinnen (die daarop gemonteerd zijn),vindt ik het wel logisch dat dat ding dan z'n warmte niet kwijt kan!! |:(
(teminste dat lijkt mij dan,want ik ben geen natuurkundige ofzo)

Maarja,morgen maar es eventjes een Swiftech bestellen bij OC-shop.
Of weet iemand een betere/goedkopere zaak waar ik hem van kan bestellen??? (en ja,ik heb al pricewatch gekeken :) )
Alshoewel die nieuwe koeler van Alpha er ook wel zoepah-koel uit ziet,maar die is geloof ik nog niet leverbaar. ;(
Maar nu eerst eventjes... :Z

Verwijderd

Die Alpha heb ik nog niet gezien, maar ik denk dat de eerste in Nederland wel eens de OC-Shop kan zijn.. ;)

Of er een goedkopere Swift 462 leverancier in Nederland is betwijfel ik een beetje. Zij zijn de officiele Swift leveranciers, kijk maar op http://www.swiftnets.com/index.htm ,
daar kun je hun logo vinden ergens bij 'where to buy, Resellers outside the US..

Enneh,
ik ben heel blij met m'n Swiffie .. 8-)

Overigens doet de OC-Shop bij de Swift462 een zakje ASilver, dus hoef je dat miet te bestellen..
:9

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:32
Ik heb ook die dual titan majesty cooler (of zoiets) en kan je probleem helemaal voorstellen. Ik heb in m'n kassie 3 case fans zitten waarvan 1 direct op de koeler en m'n tb 1000 mhz @ 1000 mhz word ook 43 graden celsius met gewoon internetten. Ik vind dit nog behoorlijk hoog. Ben ook aan het denken aan een andere koeler maar dan moet ik eerst weer es geld hebben. Moet pa nog 1500 voor m'n laptop afbetalen.

Verwijderd

Topicstarter
argh.. ze hebbem de swiffie niet op voorraad,dat schiet uiteraard niet op!! :'(

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Noise Controlled Silverado doet het ook heel leuk :)
Pagina: 1