FreeSync via DP werkt niet wanneer 2e scherm aangesloten is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePacked
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-07 17:16
Ik heb een aantal weken geleden een 144Hz + FreeSync monitor van een tweaker overgenomen. Ik kwam erachter dat wanneer ik een HDMI kabel gebruik ik tot 120Hz kan krijgen + FreeSync en wanneer ik een DisplayPort kabel gebruik ik de volledige 144Hz + FreeSync kan gebruiken.

Alleen was het zo dat ik via DisplayPort problemen kreeg wanneer ik mijn tweede scherm aansloot. Ik kon nog steeds FreeSync aanzetten bij de AMD drivers maar het werkte dan niet meer. Wanneer ik mijn tweede scherm loskoppelde deed deze het wel weer. Bij HDMI had ik nergens last van.

Nu had ik mijn tweede scherm aangesloten op mijn moederbord zodat deze de Intel HD graphics zou gebruiken. Op het begin leek dit te werken, ik kon nu 144Hz + FreeSync gebruiken, maar na een tijdje merkte ik op dat het tweede scherm steeds disconnecte en weer opnieuw connecte. Ook kreeg ik soms rare strillingen onderaan en rechts van het scherm.

Weet iemand hoe ik mijn tweede scherm normaal kan laten werken terwijl mijn hoofdscherm op 144Hz + FreeSync draait? Thanks